reklama

reklama

Stevens Sledge Max / Cube Fritzz (2013) – mikrotesty

Cube Fritzz / Steven Sledge - mikrotestyPo delší odmlce se vracíme hned s dvojicí čtenářských mikrotestů. Tentorát jsou na pořadu dne dvě poctivá endura se zdvihy okolo 150 mm – Stevens Sledge a Cube Fritzz.

Text: Bušido
Varování: Publikovaný text vyjadřuje pouze osobní a subjektivní názor autora a jeho Poskoka. Slovy D-Fense: „Zde publikovaný text může být politicky nekorektní, xenofobní, sexistický, nacionalistický, heterosexuální, rasistický, záštiplný, obsahuje sprostá slova nebo alespoň překlepy a gramatické chyby.“

Stevens Sledge

Stevens Sledge je kolo, které má zdvihy 150 mm a jezdí tak krásně hravě jako dříve půjčený Ghost AMR Lector. Jezdit na tomhle Stevensu z kopce dolů je čirá radost. Fox vidlice i tlumič pracují na výbornou a celkové ovladatelnosti pomáhají i pevné osy.
Stevens Sledge - test

Přepákování zadní stavby i její odladění bylo nanejvýš příjemné. Páka ovládání obou tlumičů od Foxu, která se nám zdála nejen na první pohled obludně velká a problematická s ohledem na dlouhý chod, kupodivu fungovala relativně dobře a při jízdě nikterak nepřekážela. Tedy – nelíbí se nám pořád stejně, ale funguje lépe, než bychom čekali.

Většina dílů na tomto kole je od Shimana a to ze sady XT (možná tam bylo i pár kousků s logem XTR!), a tak není co by se dalo kritizovat, ba právě naopak. Potěší teleskopická sedlovka, na kterou bych si rychle zvyknul. Její ovládání páčkou na řídítkách není sice vzorem ergonomie, ale s přimhouřením oka…
Stevens Sledge - test

Na kole jsme našli jediný problém – je těžké. Vezmete ho do ruky a je to pořízek. Ale při 150 mm zdvihu se není až tak čemu divit. Abych nezapomněl, měl bych se zmínit o jízdě do kopce. Zde i přes svůj handicap s vyšší hmotností vyjelo nejvýše ze všech testovaných kol. Kdyby bylo o něco lehčí, odneslo by si od nás jasnou jedničku.
Stevens Sledge - test

Stevens Sledge – Cena 110 999 Kč
Více o tomto kole na www.stevensbikes.cz

Cube Fritzz

Neřekl bych, že to je zrovna nejkrásnější jméno pro kolo, alespoň pro mě ne. Jde ale o otázku čistě osobního vkusu, kterou zde netřeba rozebírat. Fritzz má vpředu krásnou vidlici Fox Talas se zdvihem 160 mm, která má sametový chod (jak někdy čtu v prospektech). Takovou bych chtěl, krom jiného ji lze úplně uzamknout.
Cube Fritzz

Rám je zpracován technologií Advanced hydroforming. Chválíme nádherné zpracování (opracování) především horní rámové trubky. Dokonce si troufneme říct, že tak nádhernou práci jsme ještě neviděli. Kolo jede skvěle z kopce, je k tomu jako dělané. Naše výtka směřuje k zadnímu tlumiči, který je umístěn až úplně u zadního kola a tudíž na něj létá (a následně do něj) všechna špína a bláto, což mu ubírá dozajista na životnosti. I proto jsme se vždycky umazali, když jsme chtěli manipulovat s páčkou CTD.

Cube Fritzz
*Cube Fritzz 2014 je ale již zcela jinak koncipován s tlumičem uvnitř rámového trojúhelníku po vzoru letošního Cube Stereo.

Dále řazení převodů má páčku s velmi tuhým chodem. Téměř nelze palcem zařadit, ale to bude vada konkrétního kousku, zaneseného bovdenu nebo tak něco. Kolo je i přes poměrně masivní vidlici Fox vepředu (která chodí opravdu krásně) sice celkově lehké, jeho těžiště ale není zcela vyvážené, nýbrž je hodně soustředěné vzadu (je těžké na zadek).

Zdá se nám, že ideální způsob, jak z tohoto kola dostat maximum, představuje vyvézt se na kopec lanovkou a dolů si užívat… Drobná poznámka co se týká použitých pláštů. Nobby Nic na zadním kole se v mokru rychle zanáší blátem a pak neskutečně klouže. Naproti tomu Fat Albert použitý vepředu se mnohem lépe čistí a tak i lépe drží.
Cube Fritzz 2013 - test

Více o kolech Cube na webu www.cube-bikes.cz

Text: Bušido
Foto: Bušido, Stevens, Cube