reklama

reklama

Nová outdoor navigace Holux Funtrek 132

HOLUX Funtrek 132 - TECH NEWSNa trhu se nedávno objevila nová outdoorová navigace Holux Funtrek 132, která je vylepšeným nástupcem námi důkladně prověřeného a doposud používaného navigačního přístroje Holux Funtrek 130 Pro využívající mapy SmartMaps.

Již předchozí model (Holux Funtrek 130 Pro) byl a je mezi zákazníky velice oblíbený, o čemž svědčí i fakt, že se v roce 2012 stal finalistou soutěže Produkt roku v sekci GPS. Novinka Holux Funtrek 132 si zachovává všechny klíčové vlastnosti svého předchůdce, k nimž přidává další vylepšení:

HOLUX Funtrek 132 - TECH NEWS– větší paměť RAM
– větší interní paměť na záznamy stop – 4GB
– vylepšená mapová aplikace od Holuxu pro práci s vlastními mapami
– větší kapacita baterie
– citlivější displej – i na ovládání prstem
– citlivější GPS
– oranžové barevné provedení
– upravené vnitřní rozhraní – barevnost a funkce
– operační systém Win CE 6.0
– mapy v balení SmartMaps Navigator ve verzi 2012/2013 s možností aktualizace zdarma na verzi 2013/2014
– možnost rozšíření o mapu Evropy 1:40 000, turistické mapy 1:25 000 a AERO leteckou nadstavbu

Navigace Holux Funtrek 132 je ideálním zařízením na řidítka vašeho kola nebo do ruky na výlet. Zvládne vás navigovat po silnicích, cyklostezkách, cyklotrasách i turistických trasách KČT. Poslední bod je pravděpodobně tím nejhodnotnějším, jelikož právě zde se pozná síla terénní navigace. Samozřejmě se ale můžete pohybovat čistě podle mapy nebo hledat skryté schránky při Geocachingu.

Se zapnutým záznamem se za vámi bude vykreslovat stopa vašeho pohybu a doma si pak budete moci prohlédnout svůj výkon. Přímo z Holux lze po připojení k PC spustit program PC Manager, kde můžete plánovat další výlety a jednoduše pracovat s mapou na velké obrazovce. Software od Holuxu plně nahradí jakýkoliv cyklocomputer. Nabízí 60 voleb zobrazovaných údajů – rychlostních, časových i výškových.

Další podstatnou funkcí této navigace je možnost nahrát do přístroje volně přístupné Open Street Mapy (OSM) celého světa. Při cestách za hranice Česka a Slovenska proto nemusíte dokupovat drahé a někdy těžko dostupné topografické podklady, stačí je stáhnout a nahrát. Holux Funtrek 132 je zkrátka multifunkční outdoorová navigace, se kterou se už nikdy neztratíte.

Doporučená prodejní cena: od 3990,- Kč. V prodeji v ČR i SR.
Přehled obchodů na Heureka.cz a Zbozi.cz nebo přímo na www.alza.cz

Ilustrační foto: HOLUX Funtrek 130 Pro
Holux FunTrek 130 Pro – Test navigace

Technické parametry zařízení:
– 3″ dotykový displej s rozlišením 240×400
– 3D elektronický kompas
– Barometr s vysokou přesností
– Multifunkční využití (navigační a mapové funkce, záznam a statistika trasy, budík, stopky, kalkulátor, kalendář…)
– Vhodné pro Geocaching
– Voděodolné dle specifikace IPX6
– Automatická regulace podsvětlení
– Operační systém WinCE 6.0
– Integrovaná paměť 4GB
– Slot pro paměťové karty micro SDHC – až 32GB
– Provoz na baterii 8,5/12h (s podsvícením/bez)
– Dodáváno s navigačním software SmartMaps Navigator + PC Manager
– Dodáváno se software ezTour Plus, ezPlanner
– Záznam trasy a export do různých formátů
– Rozměry a hmotnost: 58 x 105 x 23 mm, 142g (včetně baterie)
– Baterie: 1150mAh Li-Ion

Mapy obsažené v produktu SmartMaps Navigator:
– Podrobná mapa ČR a SR 1:10 000
– Cykloturistická mapa ČR a SR 1:40 000
– Cykloturistická mapa ČR a SR 1:75 000
– Automapy 1:100 000+

Doplnění

Také s ohledem na řadu dotazů na tuto navigaci jsme požádali dovozce Holuxu, společnost ELKO Trading, zda by bylo možné dlouhodobě vyzkoušet i novou verzi Holux Funtrek 132. Doposud jsme využívali předchůdce Holux Funtrek 130 Pro. Naše prosba se setkala s kladnou odpovědí, proto je nyní ve výbavě týmu BikeAndRide.cz nová outdoor navigace. Dříve než nasbíráme dostatek zkušeností k uveřejnění testu, rádi bychom se s vámi podělili o několik dotazů a odpovědí, které vzešly z komunikace s jedním čtenářem a následně byly zodpovězeny zástupci Elko Trading, SmartMaps i námi samotnými.

Otázky a odpovědi k navigaci Holux Funtrek 132 a aplikaci SmartMaps

1) Při využití zápisu GPS v aplikaci Holux (třeba trénink) se uloží trasa. Když si k té trase zobrazím Detaily přímo v přístroji, najdu tam Stoupání v metrech. Ovšem pokud si trasu zobrazím v dodávaném programu Holux ezTour Plus, najdu tam o dost jiná čísla. Jedna z odpovědí, která se mi zatím dostala, zní, že možný rozdíl je v tom, že jedna hodnota je z barometru a druhá z GPS.

Odpověď
Toto je v režii softwaru Holuxu, ale bude to zřejmě tak, jak popisuje uživatel – jedno převýšení z barometru, jedno z GPS – rozdíly lze tedy očekávat.

2) Když si spustím navigaci SmartMaps (tedy určím bod A a B a nechám SmartMaps najít trasu), stává se mi, že během navigování se octnu na mapě mimo vyznačenou trasu a aplikace mi hlásí, abych se vrátil zpět na určenou trasu. Dokud se nevrátím dle signálu GPS na cestu, tak mě nic nenaviguje. Musím pak tedy zadat, že chci pokračovat do bodu B, ovšem z momentální pozice GPS.

Odpověď
Pokud člověk vyjede z trasy, program logicky přepočítává trasu zpět. Na displeji se zobrazí spojnice aktuální pozice s trasou – znázorněno černou čárou. Typicky pokud člověk vyjede ze značené trasy na nějakou lesní neznačenou cestu, nejsou k ní navigační data a tudíž ani navigace nefunguje. Pokud si uživatel chce připravit trasu i po neznačených cestách, doporučujeme využít funkci „neplánovat“ a „vypnout automatický přepočet“, více zde: http://www.smartmaps.cz/navody/pc-manager/planovani-tras-pro-cyklo-a-pesi-kdekoliv/

3) Přímo v Holuxu jsem si zapsal celou trasu závodu (80 km), trasu jsem naimporotval pomoci PC manageru (takže to mělo koncovku gpx a nikolik trk). Pak jsem si dal načíst cestu v Plánovači ve SmartMaps a bohužel nic. Nemohu se tedy nechat vést navigací po trase, kterou jsem si zapsal?

Odpověď
Načtení stopy ano, vše OK. Pozor ale, je nutné rozlišovat stopu (track) a definici trasy (route). SmartMaps může na displeji vykreslovat stopu nahranou ve formátu .gpx a zároveň ukládat svoji stopu (funkce Následovat), ale polohu vůči stopě si musí sledovat sám uživatel.
Nebo je možné vzít definici trasy – tzn. lomové body trasy (nikoliv tisíce bodů jako ve stopě) a software sám spočítá, kudy má jet a následně naviguje. Ale pro popisovaný případ se používá první funkce zobrazení stopy v mapě a následné její sledování. Standardní funkce.

4) Občas se mi stává, že přestane komunikovat pás tepové frekvence.

Odpověď
To není až tak výjimečný jev. Příčin může být několik. Bezdrátový přenos je rušen, například vedením vysokého napětí, jiným vysílačem v blízkosti apod. Druhá možnost je nedostatečný kontakt snímačů TF s tělem. Ideální je snímače před přiložením na tělo navlhčit, aby se lépe přenášel elektrický impuls.

5) Ještě by mě zajímalo, zda Holux komunikuje se senzory od Garminu, tedy přes komunikační protokol Ant+. Chtěl bych si pořídit čidlo kadence a Garmin má pěkné, kombinované s čidlem rychlosti.

Odpověď
Komunikuje na 100%