reklama

reklama

Ibis Ripley 29 – finální odhalení

IBIS Ripley 29Je to pár dní, co Ibis po nekonečném oddalování skutečně přidal na své stránky finální informace ohledně nového modelu Ripley 29. Od prvního představení v září 2011, pravda, uteklo mnoho vody, konečně jsme se ale dočkali!

IBIS Ripley 29V dnešním příspěvku nebude nutné dlouze rozebírat všechny technické aspekty právě dokončené a do výroby konečně zařazené novinky. Vše zásadní jsme totiž již před rokem a půl popsali v prvním článku pojednávajícím o tomto stroji – IBIS Ripley 29 – první představení. Dnes doplníme hlavně nové fotky a vše jen v rychlosti shrneme.

Význam a „velikost“ nového modelu Ibis Ripley 29 tkví ve dvou zásadních bodech. Zaprvé je Ripley první devětadvacítkou od Ibisu, a to hned plně odpruženou, za druhé je premiérovým nositelem zcela nové generace zadního zavěšení DW-Link. Tento systém, za který stojí Pan konstruktér Dave Weagl, aktuálně používá několik značek (Ibis, Pivot, Turner). Přestože jejich kola a ani konstrukce zadních závěsů nejsou zdaleka identické, nesou stejnou myšlenku. Dvě krátká vahadla spojující rámový trojúhelník a zadní stavbu. A právě v tomto bodě se nový pan Ripley zásadně liší.

Vahadla jako taková, byste u něj hledali marně, naopak do očí každého hned praští horní rameno spojující zadní stavbu a tlumič. To je ale jen „pomocná berlička“, každopádně při letmém pohledu to vypadá jako prostý jednočep. Ale již na druhý pohled… Budete-li pozorní, najdete dva šrouby protínající přední část zadní vzpěry a procházející kudysi skrz sedlovou trubku?!

Z fotek finálního rámu je patrné, že na plně ostrojeném kole bude nový DW-Link sotva rozeznatelný. Tedy pomineme-li drobné logo s dvojicí kruhů na sedlovce. Co se tedy skrývá uvnitř? Dva excentry usazené nad sebou, jenž šikovně přebírají práci klasických vahadel současné generace řešení DW-Link.

IBIS Ripley 29Proč to vše? Logicky se nabízí odpověď ve smyslu, „aby se to vešlo do rámu s 29“ koly.“ Ano, nebo to lze také chápat jako přirozenou evoluci konstrukce pana Weagla. Tak nebo tak, pravdou je, že pokud nový Ibis Ripley dostojí všech svých slibů a bude ve své třídě stejně unikátním kouskem jako třeba Ibis Mojo HD, pak je rozhodně na co se těšit.

Ostatně první várka strojů Ibis Ripley 29 pomalu míří do Evropy, přičemž se nezapomnělo ani na českou kotlinu. Krom jiného to znamená, že nám hoši z 9395bikes.com přislíbili svezení v sedle Ibisu Ripley, jakmile bude sestaven testovací vzorek. Už mě pěkně svrbí prsty… Snad ale do té doby přestane konečně sněžit!!!

Pro pořádek a bližší představu o tom, co za krasavce před námi stojí, si shrňme základní data:
– 29“ kola
– 120 mm zdvihu zadní osy (nová generace DW-link)
– hmotnost rámu 2,25 Kg s tlumičem X Fusion Microlite Shock, 2,35 Kg s tlumičem Fox RP23 CTD
– navrženo pro vidlice se zdvihem 120 až 140 mm (pro průměry 32 a 34 mm)
– excentrická kluzná karbonová ložiska
– karbonový rám (monocoque)
– příprava pro dálkové ovládání teleskopické sedlovky
– kónická hlava (taper, Cane Creek & Chris King InSet 3)
– střed BB92/Press GXP
– zadní osa 142mm Maxle
– Post Mount karbonový úchyt zadní brzdy
-přesmykač montovaný přímo na zadní stavbu
– 4 velikosti (S, M, L, XL)
– hlavový úhel 70° (120mm vidlice)/ 68,5° (140mm vidlice)

IBIS Ripley 29

Brian Lopúes řádí v sedle Ibisu Ripley 29

Video z 6.9. 2011 – video představení nového stroje a funkce nové generace systému DW-Link