RST Storm – TEST
Co říkáte na značku RST, neboli Rapid Suspension Technology? Moje zkušenosti nejsou zrovna přepychové. To, co jsem ale nedávno zažil, když jsem na AGangu Ninja 2.0 sjížděl Ještěd! Před tím bych tomu sám těžko věřil…
Za málo peněz – extra muzika
Už na parkovišti nervózně pohupuju kolem a těším se, až si nandám brýle a spustím se dolů z kopce. Na tohle je přeci RST Storm se 180 mm zdvihu stvořen! Na testovačce AGang Ninja 2.0 ještě nikdo pořádně nejezdil, tak jsem měl možnost, zahřát jí dolekopcom jako první. Na vidlici bylo znát, že pouzdra šavlí ještě nejsou 100% zajetá. To se ale po odpoledním trápení v Ještědském bike parku radikálně zlepšilo. Po pár dnech nekompromisní jízdy, povolí pouzdra ještě o chlup víc a vidlice pak vyzobe i ty nejmenší nerovnosti.
Vinutá pružina, vinutá špageta
Pružení má na starosti vinutá ocelová pružina, což by se mělo odrážet ve vyšší citlivosti a vyšší aktivitě, v porovnání se vzduchem. Této teorii praxe odpovídala bez výjimky. Šlápnu do pedálů a už si kroutím řidítkama po lese. Citlivost Stormu byla parádní, vidlice zobala i menší kořínky a přední kolo drželo neustále přilepené na zemi. Jakmile se vidla dostatečně zajela, byl její chod ještě o stupeň lepší. Samozřejmě, že vidlice není až tak citlivá jako modely stejné kategorie od Foxu (s FIT patronou to až tak úplně neplatí) nebo RockShoxu, ale mějme na paměti, že se pohybujeme v úplně jiné cenové kategorii!!!
Kdo maže… Však to znáte
Přiznejme si pravdu! Schopnosti vidlice byly „vytuněny“ výměnou, respektive doplněním mazacího oleje, který se převaluje mezi vnitřníma a vnějšíma nohama a stará se právě o hladký krok. Další možností individuálního tuningu je výměna tlumícího oleje za jiný s menší viskozitou (řidší). To už je ale experiment, který jsme v redakci nezkoušeli.
Tlustá tyčka, tlustý krček
Tlumení u RST Storm zajišťuje olejová patrona s plynulou regulací (modré kolečko na spodní straně vnější nohy). Rozsah tlumení bez problému postačuje širšímu spektru jezdců jak podle stylu, tak i tělesné váhy. Tuhost vidlice zajišťuje 20mm pevná osa (bez rychloupínánu), bez které bych si dnešní FR kolo už ani nedokázal představit. Dále tu máme moderní 1,5“ tapered ocelový sloupek – další díl ve skládance vysoké tuhosti.
U takovéto vidlice se předpokládá, že s ní budete i poskakovat po různých skopičinách. Není pochyb, vždyť 180 mm zdvihu není na žádné XC. A také, že jsme Storma prověřili na dropech a různých skocích, co jsme kde po svazích Ještědu našli. Mě osobně se nepodařilo dostat vidlici RST Storm na doraz. Každý dopad vždy příjemně utlumila. Je pravda, že pokud jsem pouze neskákal, měl jsem pocit, že je vidla spíše tužší. Záleží ale, jak je kdo zvyklý, jak si vidlici nastaví, případně jakou tvrdost pružiny zvolí.
RSR Storm – Závěr
Za plus minus 5 000 Kč je RST Storm parádní hračka, která v první řadě FUNGUJE! Je tuhá, stabilní při dopadech skoků a po menší úpravě (doplnění oleje) a také přiměřeném zajetí, se budete divit, kolik toho na FR a DH trailech dokáže „sežrat“. Znovu opakuju, za ty peníze je to něco neskutečného! Můj pohled na RST se tímto radikálně mění. Asi tak o 180°.
Líbí se nám… | Dalo by se zlepšit… |
Cena Funkčnost 20mm pevná osa Taper sloupek řízení |
Nutnost tuningu Někdo by možná řešil hmotnost, danou použitím ocelového krku a ocelových vnitřních nohou |