reklama

reklama

Duratec 27,5“ brzy v prodeji!

Duratec Torain 27,5"O fenoménu nového parametru kol – 650B alias 27,5“ – jsme již psali několikrát. Jak se zdá, tak se ledy hýbají stále silněji vpřed. Pomalu totiž můžeme začít opouštět vody planých úvah a spekulací a na místo toho se zaměřit na realitu. Jako první u nás začíná stroje s průměrem kol 27,5“ fakticky produkovat domácí Duratec – jak oni vidí tento fenomén.

*Dále tisková zpráva DURATEC

Duratec uvítal letošního Krále Šumavy (26.5.2012) jako skvělou příležitost prakticky představit a v průběhu závodu řádně otestovat nový rozměr kol, který se objevil na trhu – 27,5 palce! U této příležitosti vznikl DURATEC Team, jež bude dvacetsedmapůlky v českém mtb pelotonu prezentovat, ve složení zkušených závodníků Vaška Ašky a Pavel Gondy. Velkým úspěchem při prvním ostrém testu 27,5-ky je 2.misto Pavla Gondy na trase 70 km (Král Šumavy).
Duratec Torain 27,5"

Poprvé bylo kolo Duratec v tomto specifickém rozměru představeno českému trhu na výstavě For Bikes na začátku dubna letošního roku. Každým dalším měsícem se zlepšuje dostupnost dílů a od měsíce července zařazuje Duratec kolo do standardní prodejní nabídky. Již nyní jej najdete na stránkách výrobce a můžete zarezervovat jeho výrobu.

Geometrie rámu pro 27,5“ kola je odlišná od konvenčních 26“ kol. Základní filozofie společnosti a vlastní výroba umožňuje upravovat geometrie rámů dle požadavků klienta a vyrábět rozměrové úpravy rámů na zakázku, proto nebylo zásadním úskalím navrhnout a vyrobit rám reflektující na požadavky 27,5“kol.

Nový rozměr kol zamotá hlavu nejednomu závodníkovi, který přemýšlí o novém stroji. Nelze přesně specifikovat, komu je kolo určeno. Jsou závodníci technicky na vysoké úrovni, kteří výškou postavy nejsou vhodní na 29-ku, ale přesto ji jezdí a naopak. Známe lidi, kteří by měli mít 29-ku, ale bojí se, jak ji zvládnou. Z mnoha dotazů již však lze konstatovat, že největšími zájemci jsou muži a ženy s výškou postavy 165-180 cm ze závodního i hobby pelotonu. Budoucnost ukáže, zda zákazníci budou požadovat 27,5“.

Duratec Torain 27,5"

Nejčastější otázky:

Jaký je o zájem o 27,5“?

Zájem o 27,5“ předčil naše očekávání. Již na premiérovém vystavení kola jsme nabyli přesvědčení, že tento rozměr kol zaujme a do budoucna bude hrát v prodeji mtb kol významnou roli. Každým dnem přibývají dotazy nejen z Česka, ale zejména ze zahraničí. Velcí výrobci kol, jako by nereagovali na tento fakt a zájem závodníků, a kola v tomto rozměru budou dostupná nejdříve napřesrok. Z hlediska velké sériové výroby je to pochopitelné a navíc marketing posledních dvou let směřoval velmi často na 29-ky a jejich výhody.

Duratec díky flexibilní zakázkové výrobě může okamžitě reagovat, protože veškeré zakázky jdoucí do výroby mají jméno majitele kola a vše, od velikosti rámu až po výbavu komponent, je řešeno individuálně.

Proč další rozměr kol?

Tím, že Duratec představil kolo jako první na českém trhu, mají někteří pocit, že tento rozměr kol jsme si zde vymysleli. Chtěli bychom poznamenat, že Duratec není strůjcem nového rozměru kol, ale jen reaguje na novinky trhu novým produktem. Tento specifický rozměr určitě najde zákazníky, o tom nemůže být pochyb. Je mnoho těch, kteří se bojí přesedlat z 26-ky rovnou na 29-ku. Tak sáhnou po kompromisu – 27,5“.

Kdo Vám dodává kola a jaký je problém sehnat díly?

Kola nakupujeme od německé společnosti B.O.R., která je dokáže nabídnout a dodat. Jedná se o model Bor 1388AM Cold Black, na kterém též jezdí závodníci Gonda a Aška. Kola váží 1495g, což je vynikající hmotnost za cenu 669 Euro. Obutí Schwalbe Racing Ralph, šíře 2,25“, bezdušové provedení.

Zatím nejméně dostupná ze všech komponent je přední vidlice. V nabídce ji má Magura, ale se zdvihem 120-150 mm, což je pro cross country nevyhovující zdvih. Rozhodli jsme se proto dočasně používat vidlice Rock Shox Reba 29“, se zdvihem 80 mm.

Vejde se nový rozměr kol do rámu pro 26“kola?

Častá otázka zejména od těch, kteří by chtěli zkusit, jak kolo reaguje, aniž by museli investovat do nového stroje. Pouhá výměna kol za nové bohužel nestačí. Zadní stavba rámu je prodloužená, upravené je též těžiště kola jako celku. Do některých předních vidlic 26“ se přední kolo vejde, ale mezi pláštěm a můstkem vidlice je velmi malá mezera v řádu milimetrů. Při prvním bahně Vás to zastaví …

*Vynasnažíme se co nejdříve vyjednat zapůjčení stroje Duratec Torain C1 27,5″ do testu abychom vám mohli zprostředkovat naše prvotní poznatky z praxe