Fondriest TF2 1.0 – TEST
Správná zimní příprava jakéhokoli cyklisty se téměř neobejde bez silniční průpravy. A je jedno jestli závodíte na silnici, MTB či v DH disciplínách. A tak i já ji do svého tréninku zařadil. Prvním krokem pro mě bylo v době obrovských mrazů vyrazit někam za teplem a tam najet první jarní kilometry.
O tom, že se bude jednat nikoli o utrpení, ale velmi příjemnou zábavu rozhodla nabídka z obchodu Kolokrám.cz. Možnost osedlat italské superkolo byla neodolatelná. A o čem že je řeč? O kole nesoucí jméno slavného italského silničáře, mistra světa Maurizia Fondriesta, konkrétně o model TF2 1.0.
TASK FORCE 2 1.0
Testovaný závodní speciál TF2 1.0 je vylepšená verze modelu TF2. Když jsem prvně toto kolo uviděl, uchvátila mě hned jeho barvevnost. Úžasná fluorescentní žlutá kombinovaná s bílou a prosvítající karbonovou vrstvou 4X4. Tenhle typ barev se stává čím dál tím víc populární a já tomu naprosto fandím. A nemohu opominout i praktickou stránku věci, kterou spatřuji především v dobré viditelnosti za snížených světelných podmínek, kdy může sloužit jako bezpečnostní prvek.
Celý rám je vyroben z karbonu 3K, konkrétně ze sedmi samostatných částí, aby se mohl uzpůsobit dle individuálních žádostí zákazníků. S černými vlákny konstruktéři z Itálie opravdu nešetřili. Dokazuje to mohutná spodní rámová trubka čtvercovitého profilu, která společně s velice zajímavě řešenou kónickou hlavovou trubkou s integrovaným1 1/8 „horním a 1 ½“ spodním ložiskem, dodává rámu neskutečnou tuhost a krásu. Co mi ale celou cestu na Mallorku, kam jsem s tímto strojem jel trénovat a testovat, vrtalo hlavou, byl název Fondriesta – zkratka TF2. Pořád jsem chtěl přijít na to co to znamená. Ale hned po prvních kilometrech v sedle tohoto stroje, jehož rám váží 950 gramů jsem na to přišel. Je to asi hloupost, možná je jen náhoda, ale hlavou mi proběhlo Task Force, což v překladu znamená komando (vojenské samozřejmě), a to se přesně k Fondriestu hodí. Dravost, rychlost, přesnost a nekompromisnost.
Pohodlí u závoďáku?
Jelikož jsem se v září podrobil operaci kolene, mylně jsem se domníval, že jízda na závodním speciálu bude mít daleko k pohodlí, a já se budu trápit. U závodního speciálu jsem čekal pouze nekompromisní tuhost. Ale již první kilometry mě přesvědčily o tom, že tuhost lze s pohodím zdrárně kombinovat. Stroj mi padnul do ruky, jako by byl vyroben přímo pro mě, a jízda byla velice příjemná a svižná. Na pohodlí se podílely hned dva prvky. Jedním byla krátká a speciálně tvarovaná zadní stavba vybavená technologií V.A.S. (Vibration Absorbing System), jejíž principem je pohlcování jemných vibrací z nerovností na silnice. Druhým prvkem, který mě umožnil si maximálně vychutnat dlouhé trasy po krásném ostrově ve Středozemí, je pak sedlová partie. Dobře tvarované sedlo Airone cx K:ium od firmy Fi´zi:k připevněné na polointegrovanou sedlovku Fondriest s plně integrovanou sedlovou objímkou připomínající elegantní límeček košile.
Ta vidlice je obráceně!
Když se poprvé podíváte na celé kolo, váš zrak upoutá vidlice. Vypadá jako by byla namontovaná obráceně. Ale takto se pouze vizuálně projevuje technologie Reflex Fork. Nejdříve jsem žádný podstatný rozdíl oproti “normálním“ vidlicím nepociťoval. Nicméně jsem si na základě doporučení počkal na pořádné sjezdy. Vyrazil jsem proto na San Salvador. A opravdu, vidlice se ukázala být slušným pomocníkem hlavně v zavřených zatáčkách, kde jsem se dokázal naklonit do extrémních úhlů a s dostatečným přitažením řidítek mě pak kolo bezchybně provedlo skrze zatáčky. To vše s minimálním používáním citlivých brzd Dura-Ace. Když jsem zatáčky ze San Salvador projížděl před třemi lety, nevzpomínám si, že bych byl takto rychlý bez vynesení do protisměru. Od téhle chvíle jsem si zatáčky zamiloval, byla to prostě naprostá paráda. Zkuste také a dáte mi za pravdu.
Kde je ten motůrek od Cancellary?
Tak tuhle otázku jsem si pokládal neustále pořád dokola. Jízda na Fondriestovi byla suprová, svižná. V kopcích mě neustále nutil šlapat, i když jsem už vůbec nemohl. Zkrátka je to ďábel v andělském provedení. Každý den jsem na tomto ďábelském stroji najezdil bez problémů přibližně 140 km. Rám, společně s plášti Continental Grand Prix 4season, které byly nazuty na ráfcích Fulcrum Racing 5, utvořil perfektní společenství, se kterým jsem se stal neskutečným rychlíkem. Tréninkové a testovací kilometry jsem objížděl opravdu rychle a pětihodinové švihy ubíhaly jako po másle. Celé kolo má skvělě vyřešený přenos sil, které jsem pociťoval především při spurtech. Dobrým pomocníkem vám bude i kompletní řadící systém Dura Ace od Shimana, s jehož chodem jsem byl opravdu hodně spokojený. Jakby také ne, když se jedná o vrcholnou mechanickou japonskou sadu. Kdo by nechtěl klasickou verzi řazení je zde i možnost elektronické varianty Di2, pro který je speciálně přizpůsoben i rám.
Fondriest TF2 1.0
Před panem Fondriestem opravdu smekám pomyslný klobouk, protože toto kolo mě opravdu nadchlo. Tenhle eliťák je opravdu dobře vybavený a hlavně je v dobré fyzické kondici. Na vás je jen ho dát do pohybu a kočírovat ho. Testovaný TF2 1.0 ve velikosti L (52cm) se může kromě svého jedinečného designu (mnoho barevných variant rámu) chlubit i hmotností 7,6 kg. Pokud se i vám se tato kola líbí, český distributor Kolokrám.cz nabízí možnost poskládání kola dle vaší představy, a to nejen specifikací, ale i barevně. U stavby kola můžete být zároveň i osobně. Po deseti dnech strávených v sedle nemůžu jinak, než kolo vřele doporučit. Při ceně rámu 54 990 Kč a celkové ceně 89 000 Kč testovaného kola je to jasná volba pro zanícené sportovce a nadšené závodníky.
Líbí se nám… | Dalo by se zlepšit… |
Krásný design Hmotnost/Tuhost Akcelerace na vysoké úrovni Komfort !!! Integrovaná kabeláž Čtvercový profil spodní rámové trubky Košík na bidon Maro Cipollini |
Nevím co bych vytkl, snad jen boční vítr při jízdě, který se mnou občas zacloumal jak bylo kolo lehké |
Fondriest TF2 1.0 | |
Rám | Fondriest TF2 1.0 Carbon 3K |
Vidlice | Fondriest Reflex Fork carbon (taper 1 1/8″ – 1 1/2″) |
Řazení | Shimano Dura Ace |
Pohon | Shimano Dura Ace |
Kazeta | Shimano Dura Ace |
Kliky | Shimano Dura Ace (54/42 zubů) |
Pláště | Continental Grand Prix 4season |
Kola | Fulcrum Racing 5 (přední 1760g /zadní bez kazety 1760g ) |
Řídítka | FSA SL-K Compact Handlebar |
Brzdy | Shimano Dura Ace |
Hmotnst | 7,6kg |
Cena | 54 999 Kč rámový set |
Foto: Ondra Kinkor