reklama

reklama

Novinky ze světa odpružených vidlic

Vidlice 2013Zatímco většina bikerů ladí své stroje na začínající sezónu, pánové z vývojových a marketingových oddělení největších hráčů na cyklistickém trhu mají jiné starosti. Za zdmi výstavních hal šermují při svitu powerpointových prezentací laserovými ukazovátky a pečlivě světu dávkují informace o tom, co budeme nutně potřebovat v sezóně 2013, 2014, 2015…

Nejinak je tomu u výrobců odpružených vidlic. Co chystá Magura, Marzocchi nebo SR Suntour? Nepracuje snad Cannondale na další zásadní evoluci jednonohé vidlice Lefty? Něco už víme!

650B? Ano! U SR Suntour rovnou v karbonu

Vedle prototypu dvoukorunkové sjezdové vidlice Rux Werx, o kterém jsme informovali nedávno, představil SR Suntour model Axon Carbon 650B. Jak označení zcela bez pochyb napovídá, modelový rok 2013 bude tím, kdy taiwanský výrobce vstoupí do světa „kompromisního“ rozměru 650B neboli 27,5“. Nastane konec spekulacím a dojde konečně k masivnímu rozšíření tohoto rozměru? Jak to tak vypadá, zřejmě ano. V otázce rozměru kol 650B podle všeho nepůjde o postupný průnik na trh, jako v případě 29 palců, ale o masivní útok ze zálohy, jako když Japonci napadli Pearl Harbor.
Vidlice 2013

Ať tak či onak, SR Suntour bude nově vyzbrojen vrcholnou vzduchovou XC vidlicí se zdvihem 100 mm. Ta nabídne dnes již téměř nezbytný kónický sloupek řízení (taper), dutou horní korunku, zlatavě anodizované vnitřní nohy o průměru 32 mm a karbonové vnější kluzáky, které jsou zakončené magnéziovými patkami. Upnutí předního kola je úkolem 15mm pevné osy Q-loc, která je v tomto případě vyrobena z titanu. Slušný nástup!
Vidlice 2013

Magura kompletně v novém

Skloubit co možná nejnižší hmotnost, vysokou tuhost, minimální nároky na údržbu a jednoduchost nastavení. To je ideál každého stavitele vidlic. Uvedeného zaklínadla se rovněž zuby nehty drželi inženýři z německé Magury při práci na nové ucelené modelové řadě pro rok 2013 – Team Suspension, zkráceně TS. Ta příští rok nahradí trojlístek stávajících modelů Thor, Durin a Menja. Smělý krok!
Vidlice 2013- Magura TS

Na své si přijdou jak příznivci dnes už klasických rozměrů kol 26“ a 29“, tak i experimentátoři, kteří prahnou po vidlicích přizpůsobených rozměru 27,5“ (650B). V prodeji se objeví vidlice se závodními zdvihy 80 a 100 mm, trailové kousky s krokem 120 a 150 mm a v plánech jsou i modely se stavitelným zdvihem, kde bude „jádrem pudla“ zcela nový systém Lift Select. Více o jednotlivých kombinacích napoví tabulka.
Vidlice 2013- Magura TS

Řadě TS by měl být společný citlivý progresivní jízdní projev a to díky kombinaci speciálních pouzder, těsnění a povrchové úpravy vnitřních nohou. Samozřejmostí je pro Maguru tolik typický dvojitý můstek (DAD) a nově i dutá korunka.

Zajímavostí je nová 15mm pevná osa s označením M15, která bude přítomná na 29“ vidlicích. K jejímu dotažení slouží multifunkční klíč Torx, který je ukryt do samotné osy. Dodejme, že 27,5“ modely budou dodávány s 15mm pevnou osou Maxle Lite a 26“ modely si budou muset poradit s klasickým rychloupínákem.

Kashima po italsku

Značku Marzocchi zjevně nečeká růžová budoucnost. Poté, co se světem rozšířily zprávy o krachu, je firma na prodej. Už zase?! Ani v téhle nesnadné situaci nepřestávají italští chlapíci pracovat a aktuálně představují dvojici modelů ve verzi 2013 – freeridovou Marzocchi 66 a sjezdovou Marzocchi 888. Co se u nich změnilo? Vnitřní nohy s průměrem 38 mm a jejich nová povrchová úprava (ne nepodobná úpravě Kashima Coating konkurenčního Foxu), která má výrazně snížit tření a zlepšit/zjemnit chod vidlice.
Vidlice 2013 - Marzocchi

Vidlice 2013 - MarzocchiKónický sloupek řízení (taper) a korunka z uhlíkových vláken = nízká hmotnost. To jsou pro změnu taháky modelu Corsa 29“, kterým Marzocchi míří na zájemce o „klidnější“ svezení. Model, který se objevil již na Eurobiku 2011, se tak snad konečně dostane do běžné nabídky této italské značky.

Lefty na motokrosu

A nakonec dnešního povídání… Napříč internetem kolují špionážní fotky inovované vidlice Lefty z produkce Cannondalu, kterou na svých kolech testují jezdci týmu Cannondale Factory Racing. Na první pohled upoutá mohutný chránič, který ve stylu motokrosových vidlic kryje spodní kluzák, a subtilněji pojatá spodní část vidlice v místech osy předního kola. Vnucuje se tedy otázka – nahradí chránič nepříliš vzhledné, přesto ale vysoce praktické gumové prachovky současných modelů? O změnách v útrobách Lefty veškeré zdroje zatím mlčí. Jisté je, že osvědčený princip založený na jehlových ložiscích (jak jsme o něm již psali – pohled do nitra Cannondale Lefty) zůstane zachován. A na závěr jedno „překvapení“, podle testovacích riderů je novinka lehčí, tužší a má o něco lepší chod. Čekal snad někdo něco jiného?
Vidlice 2013 - Cannondale Lefty

Vidlice 2013 - Cannondale Lefty