Cane Creek Helm – Představení nové vidlice

K této informaci jsem přišel čistě náhodou, když jsem hledal něco na webu Cane Creek, abych mohl odpovědět jednomu čtenáři na jeho dotaz. No a najednou na mě vykoukla vidlice Helm, první počin na scéně předního odpružení od značky Cane Creek.

Tak mi připadá, že se dnes do stavby vidlic pouští kdekdo. Vedle zavedených výrobců jako je Fox, RockShox, Magura, Manitou, Marzocchi, RST, X-Fusion či SR Suntour (zapomněl jsem na někoho?) se na pozici předního odpružení snaží poslední dobou prosadit (z těch více viditelných) také Formula, svou nabídku postupně rozšiřuje MRP, překvapením nejsou dnes kousky DVO, BOS, do tohoto segmentu se nedávno pustil i Öhlins a teď je tu novinka od Cane Creek nesoucí jméno HELM.

Zařazení? Enduro a trail!

Asi nebude velkým překvapením, že Cane Creek svou první vidlicí Helm míří do vod endura, které je stále na výslunní zájmu jezdců, výrobců i konstruktérů z mnoha koutů světa. Cane Creek Helm vsází na klasickou teleskopickou konstrukci, vnitřní nohy průměru 35 mm, rychloupínací pevnou osu D-Loc (Boost 15×110 mm) a základní zdvih 160 mm.

Vnitřním přenastavením lze přitom její krok měnit po 10 mm a to v rozsahu 170 – 100 mm. K vidlici budou standardně přibaleny dva spacery, v případě větší úpravy zdvihu bude potřeba další přikoupit.

Nikoho dnes nepřekvapí Tapered konstrukce sloupku řízení, očekávatelné vybavení představuje též vzduchová pružina, která využívá dvou samostatných komor (+/-), kdy má každá svůj vlastní ventilek.

Ladíme s Láďou!

Příznivce tlumičů Cane Creek jistě zajímá a jejich odpůrce dopředu děsí otázka, zda i vidlice Helm nabídne nepřeberné množství nastavení jako legendární tlumiče DB (Double Barrel). ANO! Ani zde Cane Creek nezklamal, a pokud vás baví a láká možnost vidlici dokonale naladit (nebo také dokonale rozladit), pak si u Cane Creek Helm přijdete na své. Zde totiž najdete hned sedm nezávislých ladítek!!!

Cane Creek Helm – možnosti nastavení

  • Tlak vzduchu (pozitivní komora)
  • Tlak vzduchu (negativní komora)
  • Tlumení komprese vysokorychlostní (HSC – 10 kliknutí)
  • Tlumení komprese nízkorychlostní (LSC – 20 kliknutí)
  • Tlumení odskoku nízkorychlostní (LCR – 15 kliknutí)
  • Nastavení objemu hlavní vzduchové komory (interně, bez doplňků / 8 stupňů)
  • Výška zdvihu (interně – pomocí vložek)

Z výše popsaného jsme se ještě nezmínili o systému úpravy objemu hlavní, tedy pozitivní vzduchové komory sloužící ke změně průběhu a charakteru chodu vzduchové pružiny. Zde funguje jednoduchý systém pro změnu velikosti pozitivního vzduchového válce, která nabízí celkem osm kroků a její úpravu zvládnete (po demontáži horního víčka) pouhou rukou (viz video níže).

I přes obrovský počet prvků nastavení není na vidlici zbytečně moc čudlíků a koleček. Na levé straně jsou dva ventilky (jeden nahoře a jeden dole), vpravo na korunce se nastavuje komprese (HSC, LSC), dole na vnější noze zase odskok (LCR). Zbytek úprav se provádí interně.

reklama

Doplnit už tedy můžeme jen pár základních údajů:

Hmotnost: 2070 g
Průměr kol: 27,5“ (maximální šířka pláště 65 mm)
Barvy: Modrá, Černá
Průměr vnitřních nohou: 35 mm
Osa: D-loc (rychloupínací, Boost 15x110mm)
Offset: 44 mm
Cena: 29 990 Kč (krabcycles.cz)
Dostupnost: Odhadem 4 týdny

Více informací na webu: www.canecreek.com


Sdělte nám svůj názor

Máte rádi tlumiče Cane Creek? Baví vás jejich nekonečné možnosti nastavení? Láká vás takováto nekonečně nastavitelná vidlice, nebo spíše razíte heslo „v jednoduchosti je síla?“ Podělte se s námi o váš názor v diskuzi pod článkem. Díky.

Foto: Cane Creek

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky
  • Vlado Volodaj Jančovič

    Systém zmeny veľkosti hlavnej komory nie je neupresnený. Funguje takto. Teda ak môže byť link na iné bikové stránky.
    https://www.pinkbike.com/video/466560/

    • Díky za doplnění. Poupravil jsem informaci v článku a doplnil toto názorné video 😉

      • Vlado Volodaj Jančovič

        Jasné, nie je zač. Vidlica ma celkom zaujala. Len asi treba tak rok-dva počkať, kým ju vychytajú. Lebo CC majú super nápady, ale to spracovanie občas trošku pokrivkáva 🙂