WTB Vigilante – light test

WTB Vigilante - light testRelativně nové pláště WTB Vigilante jsem již jednou měl v ruce, přesněji byly tím, co mě loni drželo u země při podzimním řádění na Rychlebských stezkách v sedle Pivotu Mach 6. Nyní jsem se na nich povozil znovu. Sice jen dva dny, ale i tak jsem posbíral něco zkušeností a poznatků.

Foto: Štěpán Hájíček (LG G3 Mini) / WTB
Dnes ode mě nečekejte žádný hluboký rozbor, s čímž nepřímo souvisí i pořízené fotky, které jsou pouze z telefonu. Jednoduše, když jsem tyhle pláště trápil dva dny na blátě, na mokrém kamení a v hlubokých vrstvách spadaného listí, uvědomil jsem si, že jsou natolik zajímavé, aby o nich stálo sepsat alespoň krátké zamyšlení a přihodit pár praktických postřehů.

Co říká katalog

Vigilante se zrodilo jako guma určená pro evropské enduro závody a jedná se proto o prémiový agresivní vzorek určený pro all-mountain jízdu v náročných podmínkách. Zároveň jde o nejčastější volbu obutí předního týmového jezdce WTB Marka Weira. Převážně čtvercové figury a výrazně otevřená střední část vzorku má za úkol zajistit vysokou oporu a stabilitu na sypkém a měkkém povrchu, zatímco pevnější boční výstupky musí kolo udržet i ve výrazném náklonu či na šikmé ploše. Díky dvojici odlišných směsí (Dual DNA – TCS / Gravity DNA – Team Issue) si přitom můžete vybrat ty správné vlastnosti pro váš druh jízdy.

WTB Vigilante - light test

Co nabízí?

V předchozím odstavci jsme se dotkli možnosti výběru různých směsí, kdy jsou na výběr fakticky čtyři varianty – základní Comp, lehké TCS Light fast rolling a dvě verze týmovek TCS Tough fast rolling a TCS Tough high grip. Pokud mě rozum a zrak nešálí, pak mnou zkoušená pryž patřila do třídy Dual DNA (TCS Light). Dále lze vybírat ze všech standardních průměrů (26”, 27,5”, 29”), ale pouze v jedné šíři 2,3”. Tabulková hmotnost testovaného pláště je neskromných, ale pochopitelných 900 g (27,5×2,3”, TCS Light).

Tři, dva, jedna, akce!

Než se spolu rozjedeme, rád bych připomenul, či spíše zdůraznil, že deklarovaná šířka 2,3” je do jisté míry matoucí. Ne že by Vigilante byly šíleným megabalónem podobně jako třeba 2,4 palcové Continentaly. Až tak bláznivě nevypadají, přitom ale klamou tělem. Na šířku je tenhle plášť celkem normální, zato na výšku hravě překoná sjezdové Maxxisy Minion DHR 2,4”, nemluvě o našich klasických High Rollerech II (27,5×2,3”).

U srovnání bych ještě chvíli zůstal, jelikož vzorek Vigilante mi připadá tak nějak povědomý. Trochu jako bych v tom viděl Maxxisy Minion DHR, trochu nové Schwalbe Nobby Nic, trochu klasiku v podobě Kendy Nevegal… Ale co se divím, vše to jsou gumy s víceméně podobným zaměřením, tak prostě i vypadají podobně. To je jako se snažit rozlišovat kostičky u motokrosových plášťů!

WTB Vigilante - light test

Jak to drží?

Nechme již spekulací, důležitější než jak tahle guma vypadá je její směs a především to, jak drží. A že drží luxusně. Vybrat si nejměkčí směs (Gravity DNA), pak bych asi mohl jezdit rovnou po stropě! Záběr na zadním kole i opora při brzdění na předku byly parádní, co mě ale dostalo ze všeho nejvíc bylo boční vedení.

Podmínky pro test takovéto gumy byly totiž takřka ideální – vlhko, lehce rozměklo a posypáno listím. Ať jsem to poslal našikmo přes kořeny, prohnal se blátivou louží nebo traverzoval po skalách a skalkách, snad ani jednou jsem neměl pocit, že by přední guma měla tendenci udělat něco nečekaného – uklouznout. Vybrané zatáčky a šikmé svahy, které byly dříve výzvou, se najednou změnily v šedou rutinu!

Dal jsem si i pár vyloženě sypkých a drolivých sekcí a stále ta samá jistota. Pokud se našlo alespoň trochu pevné půdy pod hromadou suti, držela WéTéBéčka jako pitbul zahryznutý do lýtka cyklistova.

WTB Vigilante - light test

Jak to jede?

Pravda, takto parádní trakční vlastnosti si musí někde vybrat svou daň, proto odvalování nebylo žádným zázrakem. Jelo to, ale… Už jen 900 g gumy na jednom kole není málo, když se k tomu přidá hrubý vzorek a poměrně měkká směs, nemůžete čekat, že to po asfaltu povalí jak na galuskách. Ale na přejezd mezi jednotlivými kopci či sekcemi to bohatě stačí.

Jak to tlumí?

Poslední bod, kterého bych se rád dotkl je komfort, který je opět parádní disciplínou pneumatiky WTB Vigilante. Vysokánský profil a poddajná konstrukce znamenají, že se vážně vezete (jak) na vzduchovém polštáři. Poddajnější konstrukce má rovněž pozitivní vliv na přilnavost – to když guma “obaluje” kameny a kořeny.

V této souvislosti bych také dodal, že ač jsem měl na předním kole poměrně nízký tlak, odhadem určitě pod 2 bar, tak jsem ani jednou neměl problém s defektem (a že se našla i kamenná pole, kde nepíchnout je celkem úspěch). Trable nenastaly ani se “žvýkáním gumy”. To nejspíš souvisí i s ráfky WTB KOM i23, na nichž byly tyto pláště obuty a které jim byly, díky vnitřní šířce 23 mm, slušnou oporou.

WTB Vigilante - light test

WTB Vigilante – závěr

Pláště WTB se příliš často neobjevují na nových kolech, proto se k nim příliš často nedostaneme. O to příjemnější byla tato krátká podzimní zkušenost. Vzorek Vigilante mě pozitivně překvapil vysokou jistotu, výraznou boční stabilitou, nemalým komfortem a přiměřeným odvalováním. Směle tak mohu pláště WTB Vigilante zařadit do své pomyslné síně slávy v kategorii enduro hned vedle Maxxisů High Roller II, Schwalbe Hans Dampf nebo třeba Continentalů Mountain King II* (myšleno v šíři 2,4″ v lepším provedení se směsí Black Chili Compound).
*I když vlastně jsem měl radši Mountain King 2,4 první generace, který mám v 26″ ještě doma!

Pozor, na trhu se stále ještě objevují pláště WTB Vigilante první generace, která byla poměrně záhy nahrazena druhou. Při výběru dejte proto pozor na volbu té správné varianty, jelikož „dvojka“ je oproti „jedničce“ výrazně lepší – jiná konstrukce boků atd.
Více informací včetně ceny najdete na webu
ridewtb.cz
Případně na mezinárodních stránkách
www.wtb.com

WTB Vigilante - light test

WTB Vigilante - light test

WTB Vigilante - light test

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky
  • Kaspy

    Podle obrázků bych řekl, že to je Nobby Nic 2015 😉

  • Roman

    Proč zrovna conti MK2 ve výběru best off? Jako jsou rychlé, ale žádná další pozitiva mě nenapadají:) Teď jezdím maxxis shorty, perfektní plášť a mají ho dělat i v exo verzi. Doufám, že ho budou dělat i v ST, nebo maxxgrip směsi, protože tak jak je funguje skvěle- je bych trochu odlehčil na ježdění mimo park.

    • Continental MK II s lepší směsí (ProTection) je dobrá guma. Ta základní sporty jsou dost na nic, ale vyšší verze mě docela bavily…

      • Roman

        Měl jsem právě protection s black chili. Rychlost mě bavila, ale na předku v zatáčkách nic moc a na zadku mě krom rychlosti nepotěšil. Na HT to nebylo až tak hrozné, ale na full je přeci jen člověk rychlejší. Nakonec jsem stejně u obou po cca 200-300km utrhal patky od kostry a plášť hrozně házel.

        • maximus

          A ještě drobná k Mountain King II 2.4. Prostection je jen zesílená ochrana boků. Směs je u všech stejná Black Chilli.

          • Roman

            Směs prvé není na všech stejná, levnější provedení mají jinou! A že je protection ochrana boku asi taky víme.

          • maximus

            U nejlevnější verze je jiná, ano, ale o té se tady myslím nemluví. Je mi jasný, že ty to určitě víš! Abych taky použil vykřičník a ukázal inteligenci. Ale jestli jsi dočetl článek, tak věta dole, která končí na, cituji: (myšleno v šíři 2,4″ a s lepší směsí ProTection), pro mě evidentně znamená, že se Štěpán spletl. Což mi absolutně nevadí, ale na to konto se snažím o zpětnou vazbu. My taky evidentně víme, že by sis nešel koupit lepší směs Protection!

  • tonik666

    Vozím jak první, tak druhou generaci vigilante, a výrazný rozdíl nepociťuji. Snad jen, že ve 26 se v nové generaci nedělá verze se zesílenými boky TCS AM, ta byla jen v první generaci. Takže raději volím starší 26 TCS AM (asi 850g).

  • goofy

    Pěkná Muddy Mary… 😉 Pokud má lepší směsi, tak proč ne.

  • maximus

    Taky bych přidal. První generace na 26tky je naprosto skvělá. u nás se naštěstí prodávají verze AM s větší výztuhou boků. Rozdíl bych tedy nepoznal a za 395 Kč? Není lepší volba. Plus usadit je bezdušově je na Easton kola je naprostá parádička. Krásně nafoukneš stojací pumpičkou, mlíko nikde neteče. Když jsem tam měl Continental RQ, tak ty nasadit bylo peklo. Dolů už nešly vůbec. Musel jsem ty gumy regulérně rozřezat, což jsem nikdy předtím nezažil. Jinak Conti RQ jsou skvělý gumy, ale na Vigilanty nemají ani náhodou. Famózní guma.

    • maximus

      Jo jinak ty Vigilanty jsou asi nejvíc podobny Hans Dampfům.

  • Pánové k těm Mountain Kingům – jsem se v tom sám asi pěkně zamotal… Myšleno to samozřejmě bylo ve smyslu „s lepší směsí, jaká se nachází třeba u verze ProTection.“ Jen jsem to špatně formuloval, sorry.

    Jinak když nad tím tak bádám, tak právě MK II mi jednou přišli super a jindy zase na prd (nejspíš ve variantě Performance a Sport)! Takže je „škrtám ze své síně slávy“ a po hlubší analýze vlastních vzpomínek na tu či onu gumu tam vracím Mountain King první generace. Ty mám ještě doma (26″ – BlackChili) a ve své době to byla fakt luxusní guma. Velký objem, skvěle tlumila, dobře držela, byla čitelná, vypadala neotřele, jen ty špunty poměrně otevřeného vzorku se rychle trhali!

    • maximus

      Jasný, v pohodě. To se stane, žádná tragédie. Obecně jsou pláště od Conti dobrý skoro všechny. Ale na druhou stranu mají, řekl bych specifický vlastnosti, kvůli bokům. Tedy můžu mluvit jen za tubeless varianty. Celkem zvláštně pruží proti Maxxisu a tady zmíněným wtb. A nejhorší je asi to, jak hází do stran. Jakmile se musí sundat, nebo jen doplnit mlíko, tak začnou házet, že má člověk pocit osmičkovýho ráfku. Nevím čím to, ale dělají to snad všechny.