Fox TALAS 34 a FLOAT X – Tech news

Fox TALAS 34 & FLOAT X - 2014Přesně před týdnem jsme informovali o nové all-mountain vidlici a tlumiči RockShox, nyní je zde zpráva o obdobných novinkách u Foxu. Jako by si to ti kucí americký mezi sebou domluvili!

Toto představení zároveň doplňuje informace o novinkách DH programu Fox 2014 publikované před dvěma týdny. Dnešní se bude vše točit okolo inovované vidlice Fox 34 TALAS CTD, která dostala vylepšený systém změny zdvihu a zcela nového vzduchového tlumiče Fox Float X. Ten je pro změnu obohacen o expanzní nádobku a upravený systém tlumení.

Fox TALAS 34 & FLOAT X - 2014

Fox TALAS 34 & FLOAT X - 2014

Fox 34 TALAS CTD 2014

Inovace aplikované u TALASky s nohami průměru 34 mm a zdvihem 160 mm se soustředili na dosažení hladšího chodu a jistějšího ovládání kola. S tím úzce souvisí zrevidovaný systém kompresního tlumení CTD, který by měl zajistit v každém módu jistější a efektivnější funkci vidlice. Druhou podstatnou novinkou je již zmiňovaný vylepšený systém změny zdvihu TALAS. Ten bude nově postaven na základech klasické vzduchové komory FLOAT, což by mělo těmto vidlicím umožnit lépe a citlivěji reagovat na ataky terénu.

Změnu zdvihu ze 160 na 130 mm bude nově zajišťovat nikoliv pneumatický, ale hydraulický systém – nová generace řešení TALAS. Díky tomu by měly být úpravy délky kroku rychlejší a pohotovější, přičemž by měl zůstat charakter kroku vidlice prakticky nedotčen. Podstatnou informací je, že tuto novou generaci ovládání zdvihu budou využívat všechny vidlice Fox 2014 v provedení TALAS (tedy z řad 32, 34 i 36).

Tlumič Fox FLOAT X 2014

Podobně jako u tlumiče RockShox Monarch Plus bude i nový Float X určen především pro nesmlouvavé all-mountain řádění. K lepším výkonům v náročném terénu by měl i v tomto případě dopomoci přídavný reservoár – expanzní nádobka – , díky němuž došlo k nárůstu objemu tlumícího oleje. Toto řešení, společně s novým systémem tlumení, které využívá duální píst, by mělo zajistit vysoký výkon tlumiče a pocit stability a vyrovnaného kroku zadní stavby v rozbitých členitých pasážích. A jak už si pomalu začínáme zvykat, tak chybět nesmí ani „klasické“ Foxácké tlumení CTD, které by u tohoto kousku mělo nabídnout obzvláště široký rozsah možného nastavení a perfektního vyladění pro jednotlivé módy Climb, Trail a Descend (Výjezd, Trail, Sjezd).

Fox a RockShox se utkají v kamení a blátě

Jak jsem již zmiňoval v úvodu, nová vidlice Fox TALAS 34 a Tlumič Float X jsou přímou odpovědí na nedávno představenou vidlici RockShox Pike a tlumič Monarch Plus. Vypadá to tak, že se nejspíš brzy dočkáme na trailech a all-mountain kolech ještě těsnějšího souboje mezi značkami FOX a RockShox.

Na závěr stručné shrnutí vlastností a specifikací nové vidlice a nového tlumiče Fox:

FOX FACTORY 34 TALAS CTD / Trail Adjust 160
Inovovaný systém změny zdvihu TALAS
Zdvih 160mm/130mm
3 režimy kompresního tlumení CTD (Climb/Trail/Descend )
3 kroky nastavení účinku tlumení v režimu Trail (1, 2, 3)
Nastavení tlaku vzduchu
Nastavení odskoku
Pevná osa 15QR
Varianty 26” a 27.5”
Hmotnost – 1,964 g (26”)

FOX FACTORY FLOAT X CTD / Trail Adjust
Nová expanzní nádobka a vylepšený okruh tlumení
3 režimy kompresního tlumení CTD (Climb/Trail/Descend )
3 kroky nastavení účinku tlumení v režimu Trail (1, 2, 3)
Nastavení tlaku vzduchu
Nastavení odskoku
Úprava pro snížení tření
Možnost dálkového ovládání
Hmotnost – 365 g (8.5 x 2.5, bez doplňků)

Fox TALAS 34 & FLOAT X - 2014

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky
  • Normik

    Tak jsem zvědav na nový TALAS, protože stávající modely zrovna citlivostí neoplívají….

    • maximus

      Já zase spíš na ten tlumák, ale s citlivostí bych ti s dovolením oponoval Mám tu prvni kašičku 36 z 2011 a chodí náramně. Nedovedu si předtsavit, že by se u lištičky pohoršili. Hodně záleží na spravným fouknutí, což mi chvilku trvalo vychytat. Teď je to jak Citroen. Prostě se to podemnou vlní a já si plavu na mráčku. 🙂

      • Štěpán Hájíček

        Souhlasím spíš s Normikem, ale někdy to je o kusu, který chytíš nebo nastavení pro dané kolo.

        Za poslední dva týdny jsem měl v ruce dva Talasy – 32 a 34. TřiDvojka chodila jak víno, 34 jen když se jí dalo co proto. Takže také doufám, že by se s novým TALASem snad mohla vrátit pověstná citlivost Foxu v širším spektru modelů.

        • maximus

          Talas bohužel nemůžu hodnotit, neměl jsem ho v ruce a je pravda, že se říká, že Talas není nejcitlivější. Můžu tedy mluvit jen za Float, se kterým už mám zkušenosti. Dokonce když jsem vyměnil gufera za ten novější SKF model od roku 2012, tak je ještě o 50% lepší. Mimochodem vím, že to bude znít divně, ale ta moje vidle se rozběhala pořádně až po cca měsíci a ještě líp po servisu. Hodně lidí má zkušenosti s rozdílným množstvím oleje v nohach, proti tomu co doporučují pří výměně. To nechápu, jak je možný, ale já měl v nohách taky mín oleje než je doporučeno a kamarád na 180 Floatu taky. Chtělo by to nějaký dlouhodobý test. A nejvíc ten tlumič, který se chystám za nedlouho vyměnit. Mám prostě nějak raději Shimano a Fox, než SRAM o kterém jsem uvažoval (Monarch RC3 Plus) a na který je fakt všude chvála.

      • dct

        víte taky o takový červený věcičce na spodku pravý nohy? 🙂

        • maximus

          asi víme, ale citlivost tím tedy nastavit nejde. Nemyslíš spíš tu modrou věcičku na vršku pravý nohy? (low speed compresion)

  • ušák

    ctd je teda místo dofuku dorazu a citlivosti????????

    • Štěpán Hájíček

      CTD je pouze "berlička" pro nastavení tlumení komprese pro různé režimy jízdy. Osobě ale vidím jako smysluplné pouze Descend pro 80% jízdy a Climb pro jízdu ve stoje do kopce. U tlumičů je to troch jiné.

      Poslední dobou jsem toho na vidlicích a tlumičích Fox s tlumením CTD najezdil docela dost, a jak bude trochu čas, chtěl bych sepsat svoje postřehy a shrnout význam této hračičky…