reklama

reklama

LAPIERRE Overvolt Carbon – ocenění za design a inovaci

Když před časem představil Lapierre svoje ultimátní elektrické stroje Overvolt AM Carbon, nestačil jsem se divit. Na první pohled je člověk trochu v šoku, při pohledu druhém již chápe víc. Karbon, rozdvojená spodní trubka, specifické uložení baterie pro snížení těžiště a tak vůbec. Není divu, že Lapierre Overvolt AM Carbon sbírá různá ocenění…

(tisková zpráva)
Po ocenění v rámci Eurobike Award v dubnu 2016 je Lapierre Overvolt AM Carbon 900+ opět na výsluní, tentokrát jako mimořádně inovativní e-bike.

Gilles Lapierre konstatoval: „Jsme potěšeni, že jsme získali další ocenění pro Lapierre Overvolt Carbon, obzvlášť když se jedná o ocenění nekompromisní poroty D&I Award. To odráží tvrdou práci odvedenou naším týmem výzkumu a vývoje, který vyvinul kolo, jež vyčnívá z davu. Přehodnocením designu okolo motoru Bosch jsme nastartovali revoluci a porota D&I Award si toho všimla.“

A jak tento kousek hodnotila porota skládající se z 40 expertů zahrnující především novináře a inženýry věnující se oboru jízdních kol:

„Když se značka Lapierre pustila do vývoje modelu Overvolt AM Carbon, vytyčila si jeden hlavní cíl – žádné kompromisy. Každopádně jedním z klíčových parametrů, které bylo třeba vyřešit, byla otázka těžiště, jež by mělo být co nejblíže zemi. Tato veličina totiž zásadním způsobem ovlivňuje to, jak je kolo stabilní a jak se ovládá.“

„Proto se po řadě návrhů rozhodlo o použití karbonu, díky němuž není problém rozdělit spodní trubku na dvě samostatné a mezi ně umístit baterii. Tedy posadit ji přímo nad motor tak, aby byla dostatečně chráněna, zároveň aby se dala vyjímat a přímo na kole nabíjet.“

„Možná to tak nevypadá, ale tato konstrukce umožnila ušetřit nezanedbatelných 600 g proti přímému předchůdci. Hodně se také pracovalo na geometrii a jejím optimálním nastavení, které by mělo jezdci zprostředkovat maximální zábavu cestou dolů i nahoru. Toto vše jsou vlastnosti, které nakonec rozhodli o vítězství v dané kategorii v rámci D&I Award.“

reklama

Error, group does not exist! Check your syntax! (ID: 4)