EUROBIKE 2014 – Fotoreport | část 1
Minulý týden jsme si ukázali něco málo zajímavostí z letošního Eurobiku, dnes navážeme další zásobou fotek a tentokrát i s popisky. K vidění toho bylo tradičně více než dost, i když většinu věcí jsme již dopředu znali. Eurobike je ale skvělá příležitost, jak si vše prohlédnout naživo, navíc naskládáno hezky vedle sebe.
Pokud bychom měli vypíchnout několik základních trendů tohoto roku, pak to jsou jednoznačně elektrokola a fat-biky. Vždy je ale třeba nahlížet na dané exponáty optikou německého trhu, jelikož za řadu expozic jsou zodpovědní lokální dealeři a místní značky. Nicméně i tak se nelze ubránit dojmu, že svět MTB začíná pořádně bláznit!!!
Ano, elektrika má své místo a mnoha lidem pomůže. E-bike jako dopravní prostředek do města ok, ale enduro se 150 mm zdvihu a baterkou? Jasně, až mi bude šedesát, budu psát něco jiného, avšak i tak. Vystačí vůbec baterie, aby mě a 20 kg těžkou bestii vytáhla do pořádného kopce? A jak se pak s takovou potvorou jede dolů? Vždyť to váží jak malá motorka!
reklama
Error, group does not exist! Check your syntax! (ID: 4)A fat-biky? Krásná věc, tedy pokud ji berete jako okrajovku od „garážové“ značky. Když ji má ale najednou každý, cpe se na to odpružení a v horším případě i elektromotor!? Fat-biky mají rozhodně svůj potenciál, ale určitě nespasí horská kola jako taková. Nebo v to alespoň doufám.
Co si ale myslí výrobci, lze jen stěží odhadnout. Každý, s kým jsme mluvili, bere fat-bike opravdu spíše jen jako doplněk a zajímavé rozšíření nabídky s předpokladem prodejů v řádu nanejvýš desítek kusů. Když si ale vezmete, že RockShox udělal Fat-bike-specifik vidlici, Maxxis, Schwalbe, Kenda a další ve velkém začínají vyrábět tlusté pláště, staví se karbonové fat-rámy atd. Kam až tohle povede…
Nechme ale spekulací a pojďme se podívat, co nám trh naservíroval:
*popisky jsou ve vyskakovacím okně pod fotkou
(Foto: Štěpán Hájíček)