reklama

reklama

Santa Cruz V10c – TECH NEWS

Santa Cruz V10c - Tech NewsKalifornská značka Santa Cruz se rázně  hlásí o pozornost v kategorii celokarbonových sjezdových kol. Po nekonečném období testování uvádí na trh inovovanou střelu jménem Santa Cruz V10c! Podle všeho nejlehčí,  nejtužší a nejúspěšnější závodní nádobíčko, které kdy brázdilo sjezdové tratě.

Když testuje Peaty & spol.

Představení celokarbonového modelu předcházelo podrobné testování, o které se postaral tovární tým Santa Cruz Syndicate ve složení Steve Peat, Greg Minnaar a Josh Bryceland. Náročné podmínky tratí světového poháru skýtaly ideální příležitost ověřit, zda vše funguje jak má. Nespočet podiových umístění, čtrnáct výher a tři mistrovské tituly jsou jasným důkazem, že kompozitový rám bez problémů ustojí veškeré terénní nástrahy a je možné ho v sériové podobě vypustit do světa. Potvrzením kvalit může být i fakt, že ani tým Syndicate se svých V10c nevzdá a příští sezónu absolvuje na produkčních verzích rámu. Pochybnosti převládají? Zatvrzelé nedůvěřivce válcuje Santa Cruz prodlouženou pětiletou zárukou a doživotní „crash replacement“ zárukou pro případ zničení rámu při pádu.
Santa Cruz V10c - Tech News

Gramy v akci

Ačkoli je hlavním tahákem zcela nová karbonová zadní stavba, jež nahradila doposud užívanou hliníkovou, zběsilé honbě za gramy a vylepšeními se nevyhnula snad žádná část rámu. Tu nastřádaných 300 gramů na poupraveném předním rámovém trojúhelníku, tu váhová úspora 400 gramů na zmíněné zadní stavbě, a podobně bychom mohli směle pokračovat. Výsledná hmotnost rámové setu ve velikosti M se zastavila, v případě použití vzduchového tlumiče Rock Shox Vivid Air, na cifře 3,15 kilogramu. K dispozici je rovněž sestava s pružinovým tlumičem Fox DHX RC4, u té se hmotnost pohybuje okolo 3,6 kilogramu.
Santa Cruz V10c - Tech News

Do zdvihu

Virtuální systém zavěšení zadní stavby VPP pracuje klasicky s dvojicí vahadel a poskytuje 216 nebo zdánlivě nekonečných 254 milimetrů zdvihu. Změny se dotkly zejména horního karbonového vahadla, u kterého došlo k razantnímu navýšení tuhosti, spodní hliníkové vahadlo zase dostalo maznice pro snadný servis ložisek zadní stavby. Přidejme další drobnosti – novou zadní osu v rozměru 157 milimetrů, masivní gumové chrániče zadní stavby a spodní rámové trubky, integrované chrániče rámu před nárazy dvoukorunkové vidlice, přípravu pro montáž DirectMount přehazovačky… Je jasné, že se pánové z kalifornské továrny opravdu neváleli na lehátkách před vraty svojí „garáže“.
Santa Cruz V10c - Tech News
Santa Cruz V10c - Tech News

Santa Cruz V10c zůstává svůj i přes množství větších či menších změn, stále je pravověrným stabilním sjezďákem, který potřebuje dostávat pravidelně za uši na těch nejrozbitějších tratích světa. Pokud jste přesvědčeni, že ho dokážete pořádně nakrmit, kontaktujte českého dovozce nebo sosejte více informací z oficiálních stránek Santa Cruz.
Santa Cruz V10c - Tech News
Na závěr ještě přihodíme oficiální prezentační video, ať se je na co dívat

The All New Santa Cruz V10c for 2013 from santa cruz bikes on Vimeo.

Santa Cruz V10c - Tech News

A ještě jedno videjko ilustrující, jak vzniká prezentační řez rámem!

Joe’s Corner – Santa Cruz V10c from santa cruz bikes on Vimeo.