reklama

reklama

SR Suntour Rux Werx DH – Tech News

SR Suntour Rux DHV těchto dnech probíhá v taiwanském hlavním městě Taipei jedna z největších cyklistických výstav světa – Taipei Cycle Show. Takovou příležitost si pochopitelně nemohl nechat ujít výrobce odpružených vidlic SR Suntour, který zde, mimo jiné, představil světu svou novinku – dvoukorunkovou sjezdovou vidlici Rux Werx DH.

Po nemalých úspěších vidlic SR Suntour v kategoriích XC a Enduro, v podobě modelů Epicon či Durolux, se Suntour chystá výrazněji proniknout i do disciplín sjezdových a to konkrétně modelem Rux Werx. Novinku, zatím ve formě prototypu, horlivě testují týmový jezdci v čele s Kanaďanem Garettem Buehlerem.
SR Suntour Rux DH

SR Suntour Rux DH

Zlaté nohy jsou základ!

Co tedy můžeme očekávat? Na první pohled upoutají mohutné, zlatavě anodizované vnitřní nohy vidlice o průměru 38 mm, po nichž mohou běhat kluzáky v rozsahu až 200 mm. Případně i méně – lze nastavit interně. V útrobách vidlice, přesněji v její pravé noze, se skrývá tlumící patrona RC2 vyladěná pro DH nasazení, která disponuje dvoustupňovým nastavením komprese (low speed/high speed) a samozřejmě také tuningem odskoku. Veškeré součásti patrony jsou vyrobeny z hliníku a její snadné údržbě napomáhá i to, že může být v případě jakéhokoli problému rychle a jednoduše vyjmuta a nahrazena za jinou. Asijci toto řešení označují SR Suntour QSP, neboli Quick Service Product, o čemž jsme již před časem psaly.

Vzduch tradičně vlevo

Centrem pružení je levá noha, kde úřaduje vzduchová pružina. Systém vyměnitelných podložek umožňuje měnit charakter chodu, Rux tedy může být progresivnější, či naopak lineárnější v závislosti na podmínkách nebo požadavcích jezdce. Nevýhodou použitého řešení je nutnost interního zásahu. To je na druhou stranu možná lepší. Takto se do toho budou „vrtat“ jen ti zkušenější. Nezřídka kdy se totiž stává, že si „méně zkušení“ otáčením všech „knoflíků“ vidlici mnohdy spíše totálně rozladí než naopak…
SR Suntour Rux DH

Rychloupínací osa v DH?

Dodejme, že uchycení předního kola je řešeno pomocí 20mm pevné osy Q-loc (poněkud jinak řešené než u 15mm os SR Suntour Q-loc). Ta je rychloupínací a nevyžaduje proto k manipulaci žádné nářadí. I tak by ale měla oproti dosavadním modelům značky s pevnou osou nabízet vyšší sílu upnutí. Nezapomeňme, že horní korunka je připravena pro použití představce standartu Direct Mount (třeba od českého Shaman Racing), k instalaci přední brzdy je pro změnu použit dnes převládající standart Post Mount.
SR Suntour Rux DH

Kdy a za jakou cenu se vidlice objeví na pultech obchodů, dosud není známo. Otazníkem je také její hmotnost. Jelikož se jedná o prototyp, budeme si muset na tyto informace ještě chvíli počkat. Po Eurobiku 2012 (září 2012) třeba budeme chytřejší.

SR Suntour Rux DH