Author Epoque 2.0 – první dojmy

Author Epoque 2.0 - první dojmyPo menší odmlce kvůli různým festům, městům a hromadným testům opět naplno drtíme testovací kola. Tento týden se můžete těšit na kompletní hodnocení Ghostu Riot, dnes se v rychlosti podíváme na prvotní dojmy z jízdy na poměrně líbivém stroji Author Epoque 2.0 za rozumných 56 990 Kč.

Poslední dobou si připadám, že nadšením žasnu z každého přinejmenším druhého kola, co se mi dostane do ruky. Jestli to nebude tím, že se „špatná kola již nevyrábí.“ Už jsou jen dobrá, lepší a úžasná! Samozřejmě až na náhodné výjimky potvrzující pravidlo… Author Epoque 2.0, jakožto vyšší model se zatím jen dvoučlenné rodiny, bych přitom po prvních pár dnech v sedle označil rovnou minimálně za „parádní kousek“.

Epoque, ač se to ne zrovna dobře vyslovuje a o to hůře píše, mi prostě padl do ruky a dokonale mi sedl i k mým nejoblíbenějším trailům v Praze na Točné a v okolí.

Hodnotíme v bodech

Moje stručné hodnocení by i tentokrát mohlo být nanejvýš strohé, přesto výmluvné: posed – vyvážený; řízení – dokonale odladěné; akcelerace – bez diskuzí; komfort – nemalý; funkce odpružení – aktivní a efektivní; osazení – tady bych pár věcí změnil…
BnR Trip - Z Berouna do Prahy

reklama

Pojďme si to rozvést

Není žádným tajemstvím, že je Author Epoque menším bratrem AGangu Patriot (test AGang Patriot 3.0) se zdvihy 120 mm. Od něj, alespoň dle mých praktických zkušeností, převzal vše, co bylo a je na Patriotu tak podařené. Především mě dostalo řízení. Pozice jezdce je krásně vyvážená, zadek se v ostrých zatáčkách nepropadá a předek se tedy neodlehčuje, proto se stačí naklonit do strany a užít si to přetížení! Žádné zápasení s řidítky, žádné specifické požadavky na přesun těžiště nad přední kolo apod. Prostě přirozené vedení jak se sluší a patří.

Druhá věc – odpružení

Na Epoque jsem už vlastně jednou jel, měl jsem ho půjčený loni na podzim na Singltreku pod Smrkem. Tehdy to bylo L-ko, teď jsem měl M-ko a v klidu si ho odladil podle sebe a taky trochu přimáznul Fork Juicem. Výsledek? Parádní! Zadek je při šlapání slušně stabilní, přitom vnímavý již na drobné nerovnosti, v terénu aktivní a při velkých nárazech poměrně sebevědomý – nešel na doraz! Tohle mi fakt sedlo!
BnR Trip - Z Berouna do Prahy

A vidlice?

Nevím, co pánové v RockShocku dělají, ale konstrukčně starší Recon (v porovnání s vidlicí Revelation na Patriotu) prostě funguje jak má. Je citlivý, není to žádná houba a je i slušně progresivní. Na svých 120 mm odvádí vážně kus práce. 15 mm pevná osa Maxle mu pomáhá s tuhostí a když je náhodou třeba, lze ho jedním pohybem ruky zamknout. Potřebujete něco víc?

Než to dnes uzavřu…

Dodal bych jen tolik, že z komponentů mi nesedly snad jen pláště Geax Goma (27,5×2,25“). U Patriotu jejich použití ještě pochopím, u „lehkého trail-biku“ na mě působily krapet nepatřičně, proto jsem neváhal, shodil je a nasadil naše testovací pryže Maxxis Ardent Race, abych nemusel psát věci jako: „To kolo má potenciál rychlosti, kdyby jej však netížily pláště…“ Nebo tak něco. S Ardenty to frčelo, drželo a nedrncalo.

Pokud si Epoque koupíte, což vám můžu vřele doporučit, pak radím nasadit něco lehčího a rychlejšího a Geaxy si nechat na enduro nebo do podzimního a zimního marastu…

Všechny zajímá hmotnost, takže vězte, že Author Epoque 2.0 váží 14,2 Kg (vel. M, bez pedálů) a 13,8 s Maxxisy Ardent Race.

Kompletní test již za týden

Více o tomto kole na webu author.eu
BnR Trip - Z Berouna do Prahy

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky
  • Tomáš Dudek

    Dobrý den mohl bych se zeptat máte někdy v dočasné době naplánu test kola mondraker dune xr popřípadě jiného dune nebo foxy. Jsem to tiž jejich velký fanda. Děkuji za odpovědi.

    • Teoreticky by nějaký Mondraker mohl letos proběhnout, něco jsme u Katmara domlouvali, pokud test dopadne bude spíš koncem sezony…

  • Jirka

    Za podstatne mene penez se da sehnat Canyon Nerve nebo Spectral s podstatne lepsi vybavou. Bohuzel firmy uz nevedi co si za kolo rict.

    • Míraa

      Mám také ten dojem. Neříkám, že je tento Author nebo Patriot špatné kolo. Rozhodně bych ale nejásal nad cenou. Cena neodpovídá realitě a je připravena ke smlouvání o slevu 😉 Ale tak je to i u konkurence (Giant, Trek, Specialized, GT…). Tedy pokud to mám ještě jednou shrnout. Kola jsou to všechna kvalitní, každé si najde svého nadšeného majitele. Ale rozhodně bych nejásal nad tou cenou. Ani ten Canyon není za kdovíjakou výhodnou cenu. Ono to zákonitě všechno musí vycházet podobně. Jen někde se dá přetažená cena srazit na cenu přijatelnou. Canyon nabízí rovnou tu přijatelnou.

      • Cena je taková jaká je. Mě nepřipadá až tak hrozná. Srovnávat s Canyonem nelze ale skoro nic. Oni prodávají na přímo, což znamená, že si člověk musí kolo sám sestavit (to je to nejmenší) a pak i víceméně sám servisovat. Opakovaně slýchám příběhy, kterak lidem v servisu odmítli cokoliv na Canyonu dělat. Záruční a pozáruční servis je holt na každém, když si ale koupíte kolo na krámě, měli byste dostat lepší servis. V tom je ten rozdíl!

        • Jirka

          Bohuzel, za vic penez se vic sluzeb, nebo lepsi servis nedostava, prodejci spoustu veci svedou na opotrebeni, i kdyz by treba konkretni zastupce (shimano, fox….) nemeli s reklamaci problem.
          Ale holt jsme v cechach a reklamace je urazka asi.

        • wilda

          Ano měli bychom, ale realita našich servisů je bohužel jiná. Proto jsem raději sáhl právě po Canyonu a vše kromě repase tlumiče, vidlice a centrování kol si dělám sám.

  • majkl

    kolik váží kolo když shodíš geaxy a nasadíš Maxxis Ardent (čekám asi 14,0 oproti 14,5 udávaných výrobcem s geaxy)? co znamená o vidlici že je „houba?“

    • Konkrétně je to 14,2 Kg (vel. M, bez pedálů) a 13,8 s Maxxisy Ardent Race.

      A ta houba. To znamená, že se nežvejká, nepropadá do zdvihu při každém brzdění apod. Pruží, je aktivní, ale i přiměřeně stabilní.