AGang Patriot Evo 27,5 (koncept 2015)

AGang Patriot Evo 27,5 (koncept 2015)Na Eurobiku 2013 byl oficiálně představen koncept AGang Patriot Evo. O co jde? O vylepšenou verzi klasického Patriotu, který se již letos koncem roku dostane do prodeje. Patriot Evo nabízí koncept Two-in-One, tedy Enduro a Trail-bike v jednom balení!

Základem je stavitelný zdvih 140/160 mm. Vzadu je potřeba, pro úpravu délky kroku, přepíchnout spodní oko tlumiče (běhá na jehličkových ložiscích, aby byl zadek citlivější), vepředu stačí otočit páčkou na korunce vidlice RockShox Pike. O řazení se stará sada SRAM X01 (1×11, mimochodem díky prezentaci a testovací jízdě na Eurobike Demo Day jsem řazení 1×11 docela přišel na chuť – proč se otravovat s přesmykačem!!!). Podrobnější info najdete na „letáčku“ z výstavy v galerii.

Na cenu se ale neptejte. Do výroby půjde Evo nejdřív za dva roky. Co se na něm do té doby změní není jisté. Snad ale půjde cestou „malého“ Patriotu a změny se dotknou spíše jen laku a několika konstrukčních drobností s ohledem na možnosti masové výroby. Automobilky také rády ukazují koncepty (někdy dost odvážné), zjišťují, jak na ně reagují média a zákazníci a až poté je případně zařadí do výroby. Nebo některé z představených nápadů postupně začlení do již existujících modelů. Ale to už jsem ve svých úvahách a srovnáních zašel příliš daleko. A nezapomeňte, já jsem vám nic neřekl a hlavně jsem na tomhle kole „nikdy neseděl…“

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky
  • nara

    Snad za ty 2 roky zjistěj, že mají přehozený hodnoty změny zdvihu na té etiketě na rámu 🙂

    • Štěpán Hájíček

      Na to jsem se taky ptal, ale je to takhle správně. Úplně mi to nezapadá, jelikož s pozicí oka nahoře urazí pístnice kratší dráhu. Bylo mi ale vysvětleno, že takhle je tlumič více skloněný a ve finále opisuje jeho oko delší křivku… Tak tomu zkusme věřit 😉

      • kliiima

        Nesouhlasím:) Podle mě to mají blbě popsaný. Sice je pravda, že vnější opisuje větší kružnici, ale v tomto případě jsou důježité krajní polohy. A rozhodně do vzdálenějšíh poloh se dostane páka, která je uchycena blíže bodu otáčení. A potom je tu ještě jedna věc. Když se dívám na to postavení těch děr, tak pokud to dám na tu vnitřní, změní se mi geometrie kola a to tak, že se zadní kolo více zvedne (vnitřní díra posunuta více dozadu) a tím se celé kolo více "položí" a střed sníží. Tudíž hlavový úhel bude nižší, což odpovídá i jejich popisku pro 160 mm:)

        • Zinn

          Je to správně. Pokud uvažuješ, že tlumič, jak je na fotkách, je ve své nejkrajnější poloze, tak jeho uchycením do vnitřního oka (pravděpodobně, záleží ještě v jaké poloze je čep uchycení tlumiče na rám) SNÍŽÍŠ zadní stavbu. Navíc uchycení ve vnějším oku umožňuje díky větší kružnici využít více zdvihu tlumiče.

          • kliiima

            Pokud je to sprave, tak z toho plyne, ze maji spatny popisek na ramu. Protoze i v te jejich tabulce s geometrii maji napsano, ze 160 mm je hlavovy uhel 66,5, ale u 140 je to 67. Tedy vnejsi dira je 140 a vnitrni 160.

          • Na to se budu muset ještě jednou zeptat, protože mi to nejde do hlavy. Můj způsob uvažování také říká, že delší zdvih by měl být na té horní díře a naopak. Ale… napíšu konstruktérovi 😉

  • Plivmen

    Co je správně "ložiskách" nebo "ložiscích" ? Na strojárně nás učili to druhé…

    • Štěpán Hájíček

      Souhlasím. Když jsem to psal, tak jsem se nedokázal rozhodnout… Ale už je to opravené 😉

  • Roman

    2 roky? To už rovnou mohli naplánovat 5ti-letku
    Pokud se změnou polohy tlumiče přichází i změna geo (160mm- víc položená hlava, níže střed)o tak to proč ne. Ale jestli se pouze změní zdvih, tak to nechápu. Snad to poladí progresivně ať to taky lidi můžou vytáhnout někam jinam než na cyklostezku:) Mlácení dorazů na první verzi, nebylo úplně super.

    • Štěpán Hájíček

      Mlácení dorazů byl problém prototypu jelikož tam bylo přední oko tlumiče moc dole. Teď se mi kluci dušovali, že už to tak není. Co jsme si zkusili (to nikomu neříkejte) Evo, tak tady ten problém není. A Produkčního Patriota jezdí Jirka Fikejz, když jsem s ním dělal rozhovor, tak nic o mlácení dorazu neříkal a to má vepředu RS Pike na 160 mm.

  • bok

    @nara: Tobě do tý doby určitě dojde, že se pleteš.
    @Roman: Když se podíváš na fotku tý tabulky s geometrií, tak uvidíš. Patriota jsem nejezdil, ale pokud chceš progresivnější chod, proč nepoladit tlumák?

    • kliiima

      nemyslím si, že se plete…. jedná se o páku a délku chodu:) Zkus se nad tím zamyslet