Banshee Spitfire V2 – Představení

Banshee Spitfire V2O agresivním trailbiku, který plive oheň a v lese žere malé děti, jste se dosud mohli dočíst leda v marvellovských komiksech. Situace se radikálně mění v těchto dnech, kdy kanadské Banshee představuje kompletně přepracovanou bestii jménem Spitfire V2.

Pravé trailové nádobíčko

Inovovaný Spitfire V2 byl od počátku navrhován tak, aby v dravém jízdním stylu kosil jednu pěšinku za druhou. Agresivní geometrii s položeným hlavovým úhlem a nízko umístěným středem proto doplňuje všudypřítomná tuhost. Přední i zadní rámový trojúhelník je vyroben z odolné hliníkové slitiny 7075 T6,  ke slovu se dostalo tvarování pomocí technologie hydroforming, absolutní pevnosti dopomáhají vnitřně napříč žebrované sedlové a řetězové vzpěry. Přední část rámu je vybavena, jak již bývá dobrým zvykem, kónickou „tapered“ hlavovou trubkou, v zadních patkách pro změnu exceluje pevná osa rozměru 142×12 milimetru. Banshee je zkrátka tvrďák a jen tak něco ho nerozhází.

Banshee Spitfire V2

Zase jeden virtuálek

Druhá generace Spitfiru dává sbohem dosud používanému zavěšení VF4B, jde s dobou a po vzoru nedávno představených Banshee přejímá virtuální systém KS Link, za kterým stojí hlavní inženýr značky Keith Scott. Zadní stavba je zavěšena na dvojici velmi krátkých a úsporně pracujících vahadel, která jsou pro zachování patřičné tuhosti vykována z jednoho kusu hliníku, a celku poskytují 140 milimetrů aktivního zdvihu. S rázy přicházejícími od zadního kola se srdnatě perou na míru vyladěné tlumiče, v nabídce nalezneme jak klasiku Fox Float CTD, tak v české kotlině stále exkluzivní Cane Creek Double Barrel Air. Pro dlouhou výdrž a snadnou údržbu je KS Link uložen výhradně na oversize průmyslových ložiscích.

Banshee Spitfire V2

650b ready

Praktickou zajímavostí je systém změny geometrie pomocí výměnných zadních patek. Jezdec si může pohrát s hodnotou hlavového úhlu ve třech krocích v rozmezí od 66 do 67 stupňů, ovlivnit lze rovněž výšku středu, opět ve třech polohách v rozmezí mezi 13 a 13,5 palci. Charakteristika pružení se jakýmkoli zásahem do geometrie nemění. Připraveny jsou patky pro standardní rychloupínák a také pro pevnou průchozí osu 142×12 milimetru, mimo klasického šestadvaceti palcového kola je možné osadit Banshee i koly v rozměru 650B, jak velí aktuální módní vlna. Takovéto výměnné patky jsou vážně šikovné, nemyslíte? Moderním detailem je i na přímo montovaný přesmykač, co snad nikoho v této třídě nepřekvapí je přítomnost slotů ISCG05 pro montáž napínáku.

Banshee Spitfire V2

Zaujal vás nový Spitfire? Mrkněte na stránky výrobce téhle krásky a neváhejte napsat své postřehy do naší diskuze.

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky