Čtyřpístkové kotoučovky Magura? – TECH NEWS

Magura-4pistkyZástupci německé značky Magura se rozhodli zalátat největší díru svého produktového portfolia. Od konce roku 2010, kdy oficiálně skončila výroba legendárního modelu Gustav M, chybí v nabídce značky pořádná kotva, která zastaví i toho nejdivočejšího sjezdaře. Situace se změní, máme důkazy!

Pro letošní sezónu Magura s velkou pompou uvedla kompletně přepracovanou řadu kotoučových brzd s označením MT. Nechyběl v ní ultralehký kompozitový model pro vteřiny honící závodníky a ani o trochu těžší kousky pro jezdce hledající pohodu na trailech. Se sjezdovým náčiním, které řadu MT zřejmě uzavře, si v Německu dávají na čas. Na tratích švýcarského sjezdového poháru byl však před časem spatřen prototyp, který leccos poodhalil. Příznivci značky dokonce nadšeně hovoří o nástupci zmíněného modelu Gustav M.
Magura-4pistky

Proč čtyři?

Na první pohled je patrné, že prototyp vychází z chytlavého designu linie MT a v oblasti decelerace spoléhá na čtveřici rozměrných pístků,  které jsou ukryté v hliníkovém těle třmenu. Čtyři pístky, kromě lepšího odvodu tepla, nabízejí větší styčnou plochu mezi destičkami a kotoučem, což by mělo zaručit značný nárůst brzdného výkonu. Předprodukční vzorek prozatím používá brzdové páky modelu MT8 a standardní kotouče.
Magura-4pistky

Informací je bohužel poskrovnu a jakékoli další jsou jen v rovině spekulací. Slibujeme, že se pokusíme vypátrat více. Aktuální nabídku Magury si zatím můžete prohlédnout na http://www.magura.com/
Magura-4pistky

Jak to bylo s Gustavem?

Brzdy Magura Gustav M byly pro mnoho adrenalinu chtivých bláznů synonymem jediné pravé sjezdové kotvy v moto-stylu. Na svých strojích je pro ohromující brzdnou sílu velebila taková jména jako John Tomac, Shaun Palmer a v českých luzích a hájích kupříkladu Michal Maroši. Na trhu se objevily roce1997 avýrazně se zasloužily o rozšíření kotoučových brzd napříč bikovým světem.  Jejich výroba skončila k 19. prosinci 2010, po dlouhých třinácti letech.
Magura-GustavM

Ještě doplňme, že Gustavy byly JINÉ i z hlediska konstrukce vycházející z motoristického předobrazu. Využívali totiž plovoucího třmene, který disponoval pouze jedním párem pístů na vnější straně. Kotouč byl pevný a při stisku páky se nejprve vysunuly pístky, přitlačili destičku na kotouč, následně se celý třmen posunul směrem ven a disku se dotkla i druhá destička. Tolik náš krátký výlet do historie diskových brzd…
float-caliper

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky