reklama

reklama

Pivot Mach 6 – Střední průměr se neloučí! (TECH NEWS)

V posledních letech by člověk snadno nabyl dojmu, že budoucnost MTB je spojená čistě s průměrem 29“! Tak to ale nutně být nemusí… Občas se totiž vynoří zajímavé novinky postavené na „klasickém“ středním průměru, které se zaměřují na oblast, kde velké obruče poněkud pokulhávají – na nešizenou jízdní zábavu!

Stejně koncipovaný je i nový Pivot Mach 6, což byl svého času dost zásadní model pro tuto značku, který ale poslední roky jako by stál mimo zájem tvůrců a inovátorů Pivot. Nových či inovovaných modelů této značky jsme za poslední roky poznali a představili celou řadu (naposled třeba Pivot Switchblade – představení / test), Mach 6 ale zůstával jakoby bokem obecného zájmu!

Pivot Mach 6 býval esem v rukávu, ukázkovou enduro zbraní své doby, alespoň do chvíle, než se vše otočilo k velkým průměrům a než jeho pozici na výsluní zájmu zaujal model Pivot Firebird 29!

Foto: Drew Bennett

Jenže co platilo včera nemusí platit dnes. Tvůrci v Pivotu, jakož i zakladatel této značky a její duchovní otec Chris Cocalis, na Mach 6 nezapomněli. Asi chvíli přemýšleli, co s ním, kam jej v nově poskládaném portfoliu napasovat, až jim došlo, že nemá cenu stavět model, který by parazitoval na Firebirdu 29 či na jiném modelu s velkými koly…

Ne 29! Nový Pivot Mach 6 zůstane na průměru 27,5“, dáme mu pružinu, moderní geometrii a uděláme z něj všestranné kolo určené do náročného terénu, které nebude potřebovat sbírat vteřiny a setiny na závodních tratích, spíš jej budou zajímat úsměvy a radost z jízdy jeho jezdce!

Ostatně toto o nové generaci Pivotu Mach 6 pronesl samotný zakladatel značky Chris Cocalis: „Každý dobře ví, že s koly průměru 27,5“ je jednoduše více zábavy! Nový Mach 6 je přitom kolem, které posouvá míru jezdcova nadšení do zcela nové úrovně!“

„My v Pivotu se totiž nevěnujeme pouze snaze vyladit k dokonalosti kola určená pro jezdce Světového poháru ve snaze pomoci jim dosáhnou ještě lepších časů, i když i to je velká část naší pracovní náplně. Krom toho nás pohání zejména touha tvořit taková kola, za jejichž řídítky se budete cítit jako superhrdinové a která vám vyčarují největší možný úsměv na tváři! Nový Mach 6 je přitom přesně takovým kolem, což z něj dělá můj aktuálně nejoblíbenější model v naší nabídce. Mach 6 je prostě bikem, který by měl fungovat jako kouzelný létající koberec, jenž vás přenese do světa maximálních jezdeckých zážitků a požitků.“

Pivot Mach 6 – Mint Relic
Pivot Mach 6 – Stealth

Pivot Mach 6 – geometrie a vybavení

Co tedy nabídne Mach 6 tak skvělého a úžasného? Krom již zmíněného středního průměru to jsou zdvihy 160/158 mm (P/Z) na rámu, který je schopný pobrat pláště do rozměru 27,5×2,6“ – standardně obuto Maxxis Assegai 27,5×2,5“. Chybět samozřejmě nemůže moderní geometrie s delším a položeným rámem, ač v tomto směru nejsou parametry Pivotu Mach 6 vysloveně radikální.

Zmínit bychom měli, že zde najdete otočné prvky Flip-chip podobně jako u jiných modelů, jejichž pomocí lze geometrii částečně měnit. Reprezentativním údajem může být úhel hlavy 65° v pozici LOW a 65,5° v pozici HIGH. Pro doplnění délka zadní stavby je 431 mm, reach 460/480 mm (M/L – pozice LOW) a rozvor 1208/1233 mm (M/L – pozice LOW).

Další věc, které si nejspíš na fotkách hnedle všimnete, je výrazná preference pružinových tlumičů, kterých je u kompletních kol poměrně hodně, nejsou ale jedinou volbou.

Pivot totiž nabídne docela zajímavou škálu různých osazení. Jednak to jsou rozličné varianty řad Pro a Team, kde si bude možné volit řazení SRAM či Shimano, dále pak stroje postavené na pružině, na vzduchu, nebo vzduch v kombinaci s chytrým tlumením Fox Live Valve. Zajímavé je též další členění výbavy, kdy pružinové sestavy kombinují vidlice Fox 38 a tlumiče Fox DHX2, vzduchové verze pak využívají vidlice Fox řady 36 a tlumiče Fox Float X2.

Základem bude varianta Pivot Mach 6 Race (XT nebo X01) s vidlicí Marzocchi Z1 a pružinovým tlumičem Marzocchi Bomber CR.

Modely Pivot Mach 6 s pružinovým tlumičem dostanou vidlice Fox 38
Verze s pružinou budou primárně vybaveny tlumiči Fox DHX2
Vzduchové varianty dostanou tlumiče Fox Float X2

Pivot Mach 6 – technické detaily a zajímavosti

Nový Pivot Mach 6 bude postaven čistě na karbonovém rámu, který využije nově vyladěný výrobní proces Hollow Core zaručující ideální poměr tuhosti, odolnosti a nízké hmotnosti. Dále si můžete užít praktické vnitřní vedení kabeláže, kompletní přípravu pro inteligentní tlumení Fox Live Valve (naše zkušenosti na Pivotu Mach 4 SL), nebo možnost usazení nářadí, bombiček a další výbavy na rám – tzv. Pivot Tool Dock. Jeden montážní bod je na spodní straně horní trubky, druhý dole pod středem.

Co se týká odpružení, tak i zde využívá Pivot osvědčený licencovaný systém DW-link®, který je v tomto případě z velké části inspirovaný DH modelem Pivot Phoenix. Rozdíl je zde přitom kupříkladu ve vertikální poloze tlumiče, díky čemuž je rám kompaktnější, lehčí a pevnější. Zároveň při tomto rozvržení vzniká více místa pro bidon, lépe se integruje systém Fox Live Valve a snižuje se také celkové těžiště kola. Zadní stavba by přitom měla být přiměřeně progresivní, aby si dobře rozuměla s pružinovými i vzduchovými tlumiči.

Otočené uchycení jednoho s čepů (Flip-chip) pro možnost snadné úpravy geometrie.
Pivot Tool Dock – na spodní straně horní trubky.
Pivot Tool Dock – druhý montážní bod pod středem.

Pivot Mach 6 – těším se na osobní setkání!

Vzhledem k tomu, že máme v redakci dobré vztahy s českým zástupcem značky Pivot (protocycles.cz), dostalo se mi informace, že první vzorky jsou již na cestě do ČR a já se tak již nyní můžu těšit, že si nový Pivot Mach 6 brzy osobně osedlám a vyzkouším! Jsem na to dost zvědavý, jelikož kol na středním průměru jsem poslední dobou v ruce mnoho neměl, naposled to bylo Yeti SB 140 letos v květnu.

Pivot Mach 6 (2021) – shrnutí

  • Agresivní geometrie a zaměření na all-mountain, enduro, bike parky a jiné extrémní trailové radovánky
  • Zadní stavba se systémem DW-link® inspirovaná DH modelem Phoenix – dozadu směřující dráha zadního kola pro maximální aktivitu a co nejlepší trakci
  • Zdvih zadní stavby 158 mm – tlumiče Fox DHX2 (pružina), Fox Float X2 (vzduch), Marzocchi Bomber CR (pružina)
  • Zdvih vidlice 160 mm – vidlice Fox 38, Fox 36, Marzocchi Bomber Z1 36
  • Rychle a snadno akcelerující kola průměru 27,5“
  • Prostor pro pláště do šíře 27,5×2,6“, standardní obutí Maxxis Assegai 27,5×2,5“
  • Snadno dostupné vnitřní vedení kabeláže – Pivot Cable Port System
  • Velikosti rámu XS – L
  • Plně karbonový rám – size-specific ride tuning
  • Pivot Tool Dock – montážní body pro nářadí a výbavu (spodní strana dolní trubky, spodní strana středové partie)

Více informací o tomto kole najdete na webu pivotcycles.com, české ceny a dostupnost si lze ověřit na stránkách protocycles.cz

Text: Štěpán Hájíček / Foto: Pivot Cycles