Když jsme na konci dubna roku 2016 dostali po dlouhém čekání nový rám RB Bandit 675, použili jsme řadu komponentů z jeho redakčního předchůdce, RB IQ 575. Proto se v jeho aktuální posezónní údržbě mixuje postup jako u „starého i nového kola“. Každé potřebuje svou péči. Níže je pár fotek z dílny mapujících, co se aktuálně na našem RB měnilo či řešilo…
MANITOU MATTOC PRO
Včera jsme vydali velký článek o tom, jak jsme si nechali vylepšit vidlici Manitou Mattoc Pro plovoucím pístem IRT. V rámci této akce proběhla i pravidelná posezónní údržba zahrnující kompletní rozborku vidlice, důkladnou očistu, výměnu oleje atd. Úkon, jaký si vaše vidlice zaslouží každý rok, ideálně vždy na konci sezóny.
CHROMAG CONTACT
Podobně jako loni jsem i letos zjistil, že po celé sezóně, co se na pedály Chromag nikdo ani nepodíval (že Zede!), potřebují opět trochu údržby… Ta je zde ale poměrně jednoduchá.
reklama
ŘETĚZ SRAM
Jiný problém se projevil zcela sám a zde jde jen o dočasné řešení. Na jednom článku se nejspíš někde rozlomil a upadl váleček. Nechtělo se mi přitom hned kupovat nový řetěz, jelikož ten současný by mohl vydržet alespoň do Vánoc, navíc po novém roce bych chtěl renovovat celý pohon.
DESTIČKY SRAM
Také jsem před nedávnem měnil destičky na brzdách SRAM Guide RSC. Jak jsem se na ně teď díval, tak bych z nich asi jeden funkční pár ještě složil.
To je zatím vše, co jsem na RB Bandit 675 aktuálně řešil. V příštím roce asi vyměníme komplet pohon, přemýšlím nad oválným převodníkem Absolute Black nebo OneUp, řetěz a kazeta originál SRAM. Vidlice je po servisu, tlumič je skoro nový, sedlovka 9point8 Fall Line maká jako víno, řazení SRAM je stále přesné a jemné… Tak snad se jen mrknu do ořechu kol Industry Nine. Kluci z 03probike.cz mi radili pravidelně čistit a mazat jeho jemný mechanizmus a hlavně newapkovat!