Cannondale Rush29 a Trigger 29 Carbon 2014
Je zajímavé sledovat, jak se velké značky staví k novému trendu 27,5″ kol. Některé, jako třeba GT, Kona, Scott a další tento rozměr bez delšího váhání adoptovali, jiné se k němu staví zády. Tak činí i Cannondale. To ale neznamená, že by tato značka neměla v příštím roce co nabídnout!
650B to nebude, zato se ale odehraje několik významných změn na poli plně odpružených kol, v obou případech v segmentu 29“. V první řadě se v Cannondalu rozhodli, zřejmě inspirováni kladným hodnocením sportovní devětadvacítky Cannondale Scalpel 29, že tomuto stroji postaví dostupnější alternativu. Proč by ne, až na to, že jedna z informací praví, že nejlevnější model bude stát na sadě Shimano Alivio?! Nebo na mixu na Aliviu založeném. Prodejní cena jednotlivých modelů by se pak měla pohybovat od 40 000 Kč do 52 000 Kč. Není tohle na „slovutný Cannondale“ trochu moc cheap? (moc levné???)
Nechme ale morální spekulace stranou, lidé z Cannodale snad vědí, co dělají, když si takto zahrávají s pověstí své značky. Věděli to, když se pustili do vývoje vlastních motorek, což značku málem přivedlo ke krachu? Těžko říct, trochu mám z toho ale obavy, jelikož právě u Cannodalu se poslední dobou nejlépe prodávají drahá kola. Ale třeba to bude dobré řešení pro majetné manžílky, aby uspokojili touhy svých ženušek: „Jasně, taky budeš mít svůj Cannondale (ale sto lirtrů do tvého ježdění podél Vltavy vrážet nebudu!)“ Nebo je budou dávat jako bonus? Kdysi jsem našel inzerát: „Zánovní Mercedes-Benz třídy E + Škoda Fabia jako bonus zdarma“!
Ale to jsem se zas nechal unést. V každém případě tato novinka ponese jméno Rush29. Ano, čtete dobře, Rush je zpět. Původní, celkem luxusní karbonový (i hliníkový) jednočepový sporťák se nám nyní přetavil v dostupnou devětadvacítku s „falešným čtyřčepem“ (jednočep s přepákováním), který si novinka pro změnu vypůjčila od řady Rize, respektive RZ 120. Zdvihově se u tohoto modelu pohybujeme v klasické XC rovině = 100mm. Máme tu tedy další devětadvácu s tlumičem pod horní trubkou… Kolik je již takových.
Z technických detailů bych poukázal na vidlice RockShox, které dostanou cannodejlácký sloupek řízení 1,5“. Tedy žádný Taper, podobně jako pevné biky Trail SL. A když už jsem zmínil tuto podobnost, tak trochu naředím moje výše popsané pochybnosti o „zahrávání si se jménem značky“. Vzpomněl jsem si totiž na velice pochvalný test právě Trailu SL v MBAction, kde toto kolo chválili za zcela perfektní poměr ceny a výkonu. Cannondlae Scalpel 29 se mi hodně líbil, když jsem na něm jezdil. Pokud bude Rush29 jeho adekvátní levnější kopií, je možné, že udělá díru do světa!
Trigger končí, Trigger začíná!
Světe div se! Trail-bike Cannondle Trigger 26 po roce končí! 27,5“ varianta v nedohlednu. Byl asi příliš složitý a proto ho vyloktoval zavedený model Rize, alias RZ 120. Monstrózní devětadvacítka se 130mm zdvihu a mega plášti – test Cannondale Trigger 29 – se ale valí dál hlava nehlava, šutr nešutr, skála neskála…
Inovovaný Trigger 29 zůstal na svém co se zdvihu, geometrie a kosmického roztahovacího tlumiče týká, novinkou je ale lehoučký karbonový rám. Avšak i původní hliníkový doznal menších změn, když se trochu upravilo rozdvojení horní trubky a usazení horního čepu raménka zadní stavby.
Pokud se již hliníkový Trigger pohyboval na úrovni 13,85 Kg (námi testovaná kousek Trigger 29er 1) a slyšeli jsme, že jej lze dostat i k 12 kilům, jak tomu bude v případě karbonu? 11kilový 29“ tank, který sjede vše, na co jezdec ukáže prstem a stejně tak i vše vyjede! To bude mazec!!! Bude to stát asi čtvrt míče, karbon všude, ale bude to peklo!
Nechme se překvapit, jak tomu bude doopravdy. Eurobike je za měsíc a půl, testovací vzorky snad budou na Demo Day a něco se pak jistě dostane i do ČR. Už se těšíme!!! Jen abych si koupil příruční kompresor na ten Bajkonur místo tlumiče, až ho zas budu chtít v lese ladit.