Řídítka Renthal FATBAR – TEST
Motokrosová anglická značka Renthal se před několika lety rozhodla přibrat do své rodiny také cyklisty. Tudíž nás nenapadlo nic jiného, než se pokusit získat jedny klacky FATBARky, abychom si zas o trochu víc mysleli, že jezdíme motocross na horských kolech.
Tradice jak obřízka!
Značka, která má od sedmdesátých let zkušenosti s výrobou MX řídítek, musí mít znalosti a prostředky, aby mohla vyrobit taky klacky pro cyklistické pracky. Tohle jsem si říkal, když jsem Fatbary montoval na kolo, se kterým jsem se chystal na Megavalanche. Extrémnější akci na testování bikových komponentů by jeden hledal asi hodně dlouho…
Praskají jen kosti?
Zaslechl jsem několikrát zvěst, že cyklo řídítka od Renthalu praskají. Ano! Ale pravdou je, že praskne všechno, když tomu pořádně naložíš (jak zahlásil Lukáš). V případě Renthalu jsem měl ale hned několik důvodů, proč tomu až tak doslova nevěřit:
1) Praxe s výrobou MX komponentů více jak 36 let
2) Řídítka Renthal používá řada světoznámých výrobců MX strojů (Honda, Kawasaki, Suzuki a KTM)
3) Sam Hill s Fatbarama už nějakou dobu objíždí světové poháry…
4) Řídítka Fatbar dostala ocenění Dirt 100 (100 Ultimate Mountainbike Products)
Rozměry a veličiny
Model Fatbar je vyráběn ze slitiny hliníku AL 7075 ve třech různých variantách průhybu (10, 20 a 38 mm) a v délce 780 mm. Hmotnost se pohybuje podle průhybu od 355 g do 365 g, což je hodně slušné. Já doma naměřil přesně oněch 355 gramů (10 mm průhyb), jak dokazuje fotka.
Mega-MX-Termix Test!
V testu jsme měli 10mm variantu. Po namontování jsem zkonstatoval, že anodiziovaný povrch řídítek parádně ladí s nohama Foxíka na vypůjčeném stroji Lapierre Spicy 316, což bylo první plus. Zpočátku jsem měl trochu strach ze skoro rovného klacku v ruce, ale poté, co jsem vystoupil z lanovky, a skočil první drop, se veškeré moje obavy rozplynuly jak pára nad hrncem. I přes parádní délku (780 mm) jsem nepociťoval, že by se rodla nějak výrazně kroutila nebo pružila víc než by bylo zdrávo.
Když menthál drží rentál
Tyhle klacky parádně přenášely sebemenší korekce směru jízdy. Cit v řízení byl opravdu velký. Nevyhnul jsem se bohužel ale ani pár pádům, které jen potvrdily a ukázali na to, že Renthal není žádný menthál, ale že spíš někdy menthál drží Renthal (mimochodem Renthal je složenina ze jmen zakladatelů Andrew „REN“ Renshaw and Henry „THAL“ Rosenthal).
Nápisy nejezdí
Řídítka se v průběhu testování pod zatížením pořádného menthála nejenže nezohýbala a nepopraskala, ale díky anodizaci povrchu je nepoškrábali ani nabroušené tesáky alpských svišťů. Jediné, co dostalo za uši, byly nápisy, které ale nemají sebemenší vliv na funkčnost. Opravdu, věřte mi. To je jak s autem, jak se říká, že „nejezdí na papíry…“
Nevymlouvejte se na řídítka!
Doufám, že jsem tímto definitivně odboural nebo alespoň řádně nalomil pomyslnou zeď škarohlídům co tvrdí, že Renthal praská. Praská vše, že Lukáši! Po dvou třech sezónách poctivého FR, mixovaného s DH a občas i DJ praskne každý klacek i klacík, co jezdec včas nevymění. I kdybyste měli řídítka vylitá olovem…
Nádech, výdech a… Nic!?
A libůstka na konec, tedy spíš zajímavost. Asi víte, že většina řídítek je průchozí skrz na skrz, občas je přes ně vidět i světlo. U Renthalu tomu tak není. Uprostřed jsou čímsi vyztužená! Jak jsem na to přišel? Přišla na to moje sestra, když na řídítka chtěla zatroubit a „ono to nešlo profouknout???!!!“ 😀
Produkt byl zapůjčen výhradním dovozcem Renthal pro ČR – UltimateBikes (www.ultimatebikes.cz), děkujeme!
Zpět na začátek