reklama

reklama

Ibis Mojo SL-R se představuje

Ibis Mojo SL-R
Legendární značka Ibis, jejíž kola jezdí, testuje a pomáhá vyvíjet Brian Lopes, aktuálně představila světu nejnovějšího člena proslulé modelové řady Mojo. Seznamte se prosím – Mojo SL-R přichází!

Po pěti letech zdokonalování modelu Mojo SL nadešel čas k celkovému přezbrojení. Výsledkem je novinka pojmenovaná Mojo SL-R. Výrazná dieta pomohla stlačit hmotnost rámové sady na hodnotu 2250 g, což je na trail-bike parádní údaj. Rám této novinky si zachoval osvědčenou geometrii svých předchůdců (Mojo a Mojo SL). Stejná zůstala také hodnota zdvihu (140 mm) a nemění se ani osvědčená konstrukce zadní stavby využívající systém DW-link.
Ibis Mojo SL-R
Za vznikem nového Ibisu Mojo SL-R stojí výrazný pokrok v ručním zpracování uhlíkového kompozitu, který je nyní ještě pevnější, lehčí a celkově odolnější. Jeden s tímto úzce spojený údaj hovoří o tom, že nový rám Mojo SL-R dosahuje téměř 90% tuhosti svého výrazně robustnějšího sourozence Mojo HD, avšak při nesrovnatelně nižší hmotnosti.

Ruku v ruce s novými postupy výroby jde také využití nových moderních konstrukčních prvků. Vyjmenujme si ty nejdůležitější:

– hlavová trubka pro větší spodní ložisko 1,5“ (taper), která umožňuje použít speciální hlavovou sestavu Cane Creek AngleSet s možností ladit úhel vidlice
– pevná zadní rychloupínací osa Maxle 142×12 mm pro vyšší tuhost a snazší manipulaci se zadním kolem
– příprava pro přímou montáž přesmykače zohledňující systémy 3×10 a 2×10 převodů
– středové složení BB92 s přímo vkládanými ložisky
Ibis-Mojo-SL-R-02

Další novinky a důležité prvky nového rámu

– tlumič Fox RP23 s povrchovou úpravou Genuine Kashima Coat a nejnovějším systémem tlumení Adaptive Logic ProPedal, který slibuje vyšší citlivost z kraje zdvihu a lepší projev při zapnutém ProPedalu
– příprava pro přímou montáž brzd standardu Post Mount
– čtyři barevná provedení: Black & Blue, Lamborine Orange, South Beach White a DB5 Silver
– nová ochrana proti zasukování řetězu
– stejná geometrie jako u Mojo SL
– raménka zadní stavby zaměnitelná s Mojo SL
– fantastická hmotnost rámového setu (2250 g) ve velikosti L včetně laku
– kompletní bike osazený sadou Shimano XTR ve velikosti L váží bez pedálů pouhých 10,16 Kg

Prostě kolo snů pro nejednoho milovníka hravých trailů.

FOTO: Nathan Kraxberger