Mavic XA Pro/Elite | Crossmax Pro – tretry, helma, oblečení

Francouzskou značku Mavic má zřejmě většina z nás pevně spojenou s výrobou ráfků, respektive zapletených setů od dostupných po jedny z nejlepších v jednotlivých kategoriích. Jenže zapletená kola již nejsou jedinými výsostnými vodami této značky, naopak portfolio produktů Mavic se neustále rozpíná, zejména pak směrem k oblečení a doplňkům.

Vývojáři a manažeři Mavicu přitom nejsou žádnými troškaři, což se odráží jednak na kvalitě a celkově vysoké úrovni jejich produktů, jednak na šířce sortimentu a v neposlední řadě i na ochotě experimentovat a chuti hledat nová řešení a nové cesty.

Aby se i u nás rozšířilo povědomí o všestranném sortimentu Mavic, tedy o zboží „mimo kola“, byl jsem pro letošní sezónu vybaven takřka kompletním setem doplňků z různých řad, propojeným (ne)nápadně žlutými logy MAVIC. Konkrétně se jedná o helmu Mavic Crossmax Pro, dres XA Elite, kraťasy XA Pro a tretry ze stejné trailové řady (XA Pro).

Jména jsou to pro mnohé jistě známá, stejně se jmenují i zapletená kola a vlastně nějaký čas pod logem Mavic též produkované pneumatiky, stejná označení přitom Mavic používá i u svých doplňků.

Helma Mavic Crossmax Pro

Crossmax Pro je, podobně jako mezi koly i mezi helmami třídou, kde se nejčastěji a v největší míře předvádějí špičkové technologie. Zatímco u kol se název Crossmax váže především se závodními XC sety, u helem a doplňků patří tato řada k all-mountain či chcete-li enduro třídě. Tomu přesně odpovídá i testovaná přilba Crossmax Pro, která je v aktuální nabídce tím „nejdrsnějším“, co si můžete s logem Mavic posadit na hlavu.

Možná jednou dojde i na integrálky nebo helmy 2v1, nejspíš s názvem Deemax, ale tam ještě nejsme. Mavic Crossmax Pro se soustředí na čistý all-mountain bez regulí enduro závodů a bez nutnosti chránit si krom lebky též svou bradu. O bezpečnost vaší „makovičky“ by ale mělo být maximálně postaráno, jelikož je Crossmax Pro již od pohledu dosti robustní a bytelný, jak se u helem této kategorie očekává.

Oblý tvar a výrazně hluboký profil jsou základy moderní all-mountain helmy, stejně jako poctivá Double-inMould skořepina.

Výrazný štítek je pevně fixován na svém místě, k jeho polohování je třeba povolit boční šrouby, což lze zvládnout rukou. 

Stylovým poznávacím znakem helem Mavic je někde více jindy méně výrazná „ploutvička“ v zadní části opatřená logem.

Polštářek z mechu

Další z oblastí, na kterou byl brán zřetel, je komfort, který do jisté míry souvisí i s bezpečím. Vcelku ojedinělým nápadem u helem Mavic je totiž speciální vrstva „pomalé pěny“ Live Fit ukrytá pod klasickým polstrováním, kterou najdete po obvodu čela a rovněž protaženou vzhůru podél osy vaší lebky.

Díky tomuto materiálu použitému na místech nejintenzivnějšího kontaktu přilba snadno a přirozeně obepne a okopíruje kontury vaší lebky, i když máte místo hlavy pomlácený meloun tak jako já. Live Fit přidává jednu měkkou tlumící vrstvu navíc, díky čemuž si budete již při prvním zkoušení v obchodě připadat, jako by vám hlavu balili do sametu, jako byste si lehali na čerstvý mechový polštářek a necpali hlavu do tvrdé polystyrenové skořápky.

Sice jsem nikde nenašel zmínku, jak velkou sílu dokáže tato pěna pohltit, ale vzhledem k tomu, že má poměrně vysokou hustotu, lze předpokládat, že toho dost pobere i v případě pádu. Že se postará o ztlumení prvotního nárazu, zbytek práce pak odvede samotná skořepina.

Z hlediska další výbavy lze zmínit lehký upínací systém Ergo Hold SL s možností výškového nastavení (3 polohy), vcelku standardní pásky s běžnou přezkou pod bradou, v této třídě bych skoro čekal magnetický zámek FidLock nebo něco podobného, síťku proti hmyzu všitou do vycpávek, nebo velký polohovatelný štítek (pro změnu jeho úhlu je potřeba povolit boční šrouby).

Suma sumárum 365 g vážící stylová helma ve velikosti L (57-61 cm).

Výrazně žlutá „pomalá“ pěna zásadním způsobem přispívá k vysokému komfortu a dokonalému přizpůsobení helmy tvaru vaší hlavy. 

Pěna Live Fit je protažena až k horní části lebky. Vzhledem k její přítomnosti bylo nutné spojit síťku proti hmyzu s polstrováním – není součástí helmy.

Zkušenosti s helmou Mavic Crossmax Pro

Na jízdních fotkách u testů kol je dobře vidět, že mám letos k dispozici hned několik helem, které střídám podle nálady, aktuální oblíbenosti, relevance k danému kolu a tak podobně. Přitom jsem si poslední dobou zvykl sahat velice často právě po Crossmaxu, jelikož se mi jednak líbí jeho vzhled, zároveň mi prostě sedí.

Pravdou je, že na výstelkách je letošní intenzivní nasazení a výrazné pocení v extra horkém létě už docela znát. Asi by neuškodilo je opatrně vyprat (aby se mi v pračce nerozlepily jejich tavené švy, jak se mi to již jednou u jiné helmy podařilo), pak se jim snad vrátí opět část původní jemnosti, jakou disponovaly na začátku. Ne že by teď byly nepříjemně hrubé, ale znáte to, po čase už to zkrátka není až takový samet.

Každopádně až se výstelky rozpadnou úplně, nebo když mě jen nebudou bavit, má Crossmax Pro tu výhodu, že v krabici byla ještě jedna rezervní sada, tentokrát však bez síťky na motýly. Pardon, bez sítky proti hmyzu…

Ve třech výškových stupních nastavitelný systém stahování Ergo Hold SL využívá průběžně, nikoliv fixně uchyceného pásky. 

Ne vždy je samozřejmostí přidávat polstrování i na samotný upínací mechanizmus. Ani v tomto bodě Mavic nezklame.

Kolik toho utlumí?

Co se týká „pomalé pěny“ Live Fit, pak ta dle mého nijak zásadně své mechanické vlastnosti nezměnila, stále krásně tlumí a pomáhá s jemným kopírováním mojí hlavy. Je zřejmě zásluhou i tohoto materiálu, že Mavic Crossmax Pro na hlavě velice dobře sedí, snadno si najde své místo a ani jej nemusíte nijak dramaticky utahovat.

Pokud máte rádi pocit pevného usazení helmy zejména ve sjezdových pasážích, nebudete mít díky pěně Live Fit ostrou čáru otlačenou na čele!

Když už jsme se dotkli tématu utahování, tak bych podotknul, že použitý systém Ergo Hold SL si nezadá s konkurenčními systémy. Ovládání je řešeno klasicky otočným kolečkem, které je tak akorát velké, snadno dostupné a s jemným krokem.

Při utahování lze sílu stažení regulovat s mimořádnou přesností a pokud potřebujete helmu lehce povolit, lze tak učinit snadno a přesně po jednotlivých krocích. Polohy v opačném směru jsou naopak dost výrazné. Na přezkách pod ušima rovněž není nic převratného, stačí povolit, nastavit, utáhnout.

Zcela obyčejná, zároveň však nutno dodat že i bez výhrady funkční, je klasická plastová přezka pod bradou. Jak už jsem zmínil, mnohá konkurence v této třídě a při této ceně používá sofistikovanější systémy, jako třeba magnet FidLock (např. na Leatt DBX 3.0 Enduro V2), ale otázka je nakolik je zrovna tento prvek pro vás rozhodující.

Jedna fotka k aktuálně chystanému testu Rock Machine Blizzard TRL 90-29 (první dojmy).

Nálepka, které můžeš věřit

Velice dobrou jistotu usazení jsem již zmiňoval, stejně tak jsem opakovaně vyzdvihl vysoký komfort. Všechny tyto prvky vcelku hravě zamaskují lehce vyšší hmotnost 365 g, kdy reálně změřená hodnota na digitální váze činí 367 g, což je až neskutečná přesnost firemního údaje! Na takovou hmotnost jsem již ale, v době bytelných enduro a all-mountain skořápek, běžně zvyklý, proto bych to nebral jako cokoliv kritického.

Z pohledu ventilace je na tom Mavic Crossmax Pro rovněž velice dobře, přičemž zrovna tato „dovednost“ byla letos v létě k nezaplacení. Když se tak zamyslím, nevzpomínám si na situace, kdy by mi helma na hlavně z důvodu přehnaného pocení a horka uvnitř mojí lebky nějak zásadně vadila. Ano, asi jsem ji párkrát sundal, když jsem někde delší čas tlačil kolo do kopce, při hledání nových trailů apod., ale za jízdy to rozhodně nebylo potřeba.

Mavic si potrpí na detaily…

Klasická přezka pod bradou je trochu „nuda“, po funkční stránce jí však nelze nic vytknout.

Materiál výstelek nese označení 37.5®, což odkazuje na optimální vnitřní tělesnou teplotu (37,5°) a vhodnou relativní vlhkost (37,5 %) při níž je naše tělo nejlépe připraveno pro výkon.

Kape jen z boku

Co bych ještě vyzdvihl je velice slušná práce s potem, což je vcelku kritická záležitost u řady all-mountain helem. Řekl bych, že v tomto směru opět boduje pěna Live Fit, která nejspíš sama o sobě dokáže též pohltit nemálo potu, navíc je schopná rozvést jej více do stran, jelikož si nevybavuji situaci, kdy by mi pot kapal do očí.

Když už náhodou ukápne – naposled se mi to stalo, když jsem běhal na jednom místě nahoru a dolů při honbě za perfektní fotkou, nikoliv za jízdy – pak pot stéká obvykle po spáncích, nikoliv přes oči a brýle!

*V tomto směru byla nepříliš vydařená helma Giro Feature, kde mi teklo do očí v jednom kuse. Skvělé jsou naopak helmy Bell (4Forty, či Sixer), které mají vepředu zobáček z polstrování, tzv. „Sweat Guide“, který koncentruje pot a ten pak sice kape, ale před brýlemi, nikoliv do očí!

Hmotnostní údaje výrobců obvykle příliš nelžou, téměř přesná shoda (zváženo 367 g) je ale vcelku výjimkou. 

Ovládací mechanismus Ergo Hold SL disponuje klasickým kolečkem, které je snadno dostupné a bez problému ovladatelné. 

Helma Mavic Crossmax Pro – závěr

Jak už jsem několikrát zmínil, helma Mavic Crossmax Pro je mi osobně sympatická již jen svým vzhledem a tvarem, baví mě její designové křidélko v zadní části, hlavně je ale vysoce komfortní, perfektně zpracovaná a věřím že i vysoce bezpečná. Hlava v ní je poctivě utopená, lehce vyšší hmotnost bych neviděl jako negativum, naopak bych vyzdvihl stabilitu usazení, či třeba snadné ovládání stahovacího mechanizmu.

Mavic Crossmax Pro

Cena: 4 199 Kč
Hmotnost: 320/365 g (M/L) *reálně zváženo 367 g u L
Velikosti: S (51-56 cm) / M (54-59 cm) / L (57-61 cm)
Systém upnutí: Ergo Hold SL s 3 pozicemi
Materiál vycpávek: 37.5®, plus pěna Live Fit
Další specifikace: Tříletý záruční program a program výměny při nehodě Mavic, místo pro culík, nastavitelný štítek, výměnné vycpávky v příbalu

Více informací o této helmě na webu: www.bikecentrum.cz/../mavic-helma-crossmax-pro

reklama

Tretry Mavic XA Pro

Řada XA představuje v nabídce Mavicu trailovou, či chcete-li MTB volnočasovou kategorii, která není zaměřená čistě na výkon, ale ani pouze na pohodlí. Naopak se snaží do jednoho celku spojit oba tyto základní požadavky, nabídnout styl, technologie, dostatečnou volnost i potřebné výkonnostní zaměření.

Této definici přitom dokonale odpovídají i tretry XA Pro (4 199 Kč), které se díky inovacím a rozšíření této řady staly vyšší střední třídou. Nad nimi je model s „kosmickou“ pleteninou Mavic XA MATRYX (4 699 Kč – *viz novinky roku 2019), dostupnější verzí je model XA Elite II (3 299 Kč Kč – nemá kolečko, ale jeden pásek a tkaničku), základem pak je čistě tkaničkový model Mavic XA (2 599 Kč).

Společným jmenovatelem celé řady je jednotný střih a styl připomínající spíše lehčí trekingovou obuv než klasické MTB tretry. Stejně tak i podrážka působí jako by byla převzata z outdoorové obuvi. Přesně takový byl zřejmě záměr, přičemž aktuálně se rozšiřující nabídka svědčí o zájmu ze strany zákazníků a o správnosti tohoto směru.

Tretry Mavic XA se jednoduše snaží skloubit sportovní MTB styl s klasickým outdoorovým, tedy zajistit, aby se majiteli této obuvi stejně dobře jezdilo na kole jakož i chodilo po lese. Když třeba zastavíte a jdete na houby, nebo si jen jdete omrknout technickou sekci, navštívit zajímavou památku a tak podobně.

Tretrám Mavic XA Pro dominuje stahovací systém s kolečkem a vlascem.

Největší práci ovšem odvádí horní pásek se suchým zipem.

Neviditelná karbonová fošna

Z hlediska konstrukce můžeme vypíchnout takové body jako je již zmiňovaná podrážka Energy Grip Trail využívající materiál Contagrip, díky čemuž se v těchto botách dobře chodí a navíc dokáží nabídnout skvělou trakci a vysokou odolnost, což můžu skutečně potvrdit. Uvnitř podešve se nachází zraku ukrytý pevný karbonový plát, který je pod větší částí chodidla, aby byla zajištěna dostatečná opora pro přenos síly jezdce na pedály.

Z vnější strany si jistě všimnete uhlazeného designu prostého klasických švů, kdy se jednotlivé materiály spojovaly (lepily) působením tepla. Díky tomu lze snáze využít více vrstev bez vzájemného překrývání, výsledkem je pak nižší hmotnost a optimalizované vlastnosti pro jednotlivá místa.

Stahování treter Mavic XA Pro je řešeno velkým páskem na suchý zip a stahovacím kolečkem s lankem nesoucím označení Mavic Ergo Dial QR. Tedy obdoba systému BOA. Firemní materiály zmiňují ještě jazyk Endofit™, který netradičně zasahuje až hluboko do útrob tretry, přišitý je až na úrovni stélky.

Pásek na suchý zip je dostatečně velký a snadno se s ním pracuje.

Hustota a zpracování „sucháče“ pak zaručují jeho naprosto jisté usazení bez náznaku povolování.

Tretry Mavic XA Pro – praktické zkušenosti

Trailových treter jsem za poslední roky vystřídal vícero, obecně mám přitom radši boty spíše měkčí a volnější než vysloveně tvrdé ostré závodní dřeváky. Tomu přesně odpovídá i Mavic XA Pro, přitom ale musím přiznat, že jsme si musel na tyto tretry chvíli zvykat. Možná proto, že jsem před nimi nějaký čas vozil kupříkladu hodně tvrdé a pevné tretry Specialized 2F0 Cliplite.

Stačilo ale pár zkušebních koleček a od té doby si žádné jiné boty pro vyjížďky s nášlapy vlastně neberu. Ať již jedu na XC švih, provětrat svůj karbonový Gravel bike, nebo si jdu užít sportovním duchem prosycené trailování. Tak moc jsem si na ně zvykl, a tak moc mi dnes sedí.

Na noze totiž působí hodně lehkým a svěžím dojmem, perfektně ventilují a jsou neskutečně pohodlné. Ryzí závodníci se v nich rozhodně neshlédnou, protože jejich svršek je dost měkký a poddajný, podobně jako u lehčích outdoorových bot. Tímto efektem ale nemusí trpět výkon, nebo jen minimálně, naopak tím obrovským způsobem roste komfort!

Jedna z prvních jízd s tretrami Mavic XA Pro – CANYON Spectral AL 6.0

Lehké efektivní bačkory!

Je to hodně o zvyku a o tom, jak si botu utáhnete. Nebo jinak. Za mě je na tretrách Mavic XA Pro klíčový, z hlediska pevného stažení, hlavně velký a dlouhý pásek na suchý zip. Ten totiž zajišťuje velkou jistotu a pevné stažení přes nárt. Jeho délka a použitý suchý zip přitom zaručují naprosto jisté a pevné spojení, aniž by se cokoliv za jízdy povolovalo.

Stahovací kolečko Mavic Ergo Dial QR pak v mém případě slouží k jemnému stažení spodní části chodidla, což ale vnímám především jako prvek stabilizační než něco, co by mělo zásadní vliv na fixaci chodidla. Z tohoto pohledu bych tak možná pro příště preferoval novinku v podobě o něco levnější verze Mavic XA Elite II, která kombinuje zmíněný stahovací pásek a pružnou tkaničku.

Tím by člověk ušetřil ne zcela zanedbatelnou částku, navíc se zbavil jemného mechanizmu, u nějž je vždy určité riziko závady nebo mechanického poškození (třeba kdybyste si kolečko urazili o kámen).

Nicméně když už řešíme verzi XA Pro s kolečkem Mavic Ergo Dial QR, je třeba podotknout, že práce s ním je pohodlná a jistá. Kolečko na pravé botě se utahuje po směru hodinových ručiček, kolečko vlevo proti, což ale působí přirozeně, protože obě utahujete a povolujete stejným směrem – symetricky. Krokování stažení je jemné a přesné, k povolení stačí kolečko pootočit opačným směrem a lanko se pak samo uvolní.

Kolečko Mavic Ergo Dial QR funguje analogicky jako podobné systémy. V jemných krocích vaši nohu stahuje, při zpětném pootočení ji zase rychle uvolní. 

Materiál podrážky Contagrip zaručuje vysokou míru jistoty a potřebnou přilnavost i komfort při chůzi.

Detaily v podobě malých žlutých log zkrátka nemohou chybět.

Zkrocený jazyk

Z chytrých drobností bych ocenil třeba výše zmiňovaný jazyk Endofit™, který je k botě přišitý po celé své délce, realizováno je tak pomocí pružných lemů, krásně proto obepne celý vršek chodidla a navíc se za jízdy nemůže pohnout nežádoucím směrem – posunout a zkroutit.

Velice příjemná a jistá je v těchto tretrách i chůze, která je korunována funkcí, jistotou a přilnavostí podrážky Energy Grip Trail s materiálem Contagrip. Velice jistý a spolehlivý je i přenos síly, či rozložení lokálního tlaku pedálu na velkou plochu chodidla, a to zejména díky karbonovému plátu uvnitř podrážky.

Jednu z mála výtek, kterou můžu směřovat na adresu těchto treter je pocit ostrého zlomu, či hrany někde u kořene prstů, který cítím, když chodidlo hodně ohnu. Ale ono je to do značené míry dáno mojí fyziologií a tělesnými specifiky.

Mám totiž zkrácené achillovky, takže je pro mě například technicky nereálné udělat dřep s patami na zemi, proto při chůzi do prudkého kopce hodně ohýbám chodidla a zvedám paty. Zkrátka často v přírodě stoupám po špičkách, díky čemuž někdy narazím na tento zlom. Normálně pružný a ohebný smrtelník by si jej ale neměl skoro vůbec všimnout.

Podrážka treter Mavic XA Pro připomíná sportovní terénní obuv.

Prostor okolo kufrů je ale samozřejmě dostatečně ohraničen. 

Vzorek podrážky je značně otevřený, neměl by se tedy příliš zanášet. 

Tretry Mavic XA Pro

Cena: 4 199 Kč
Hmotnost: 416 g (jedna tretra vč. kufru Crankbrothers)
Stahování: Suchý zip / kolečko Mavic Ergo Dial QR
Další specifikace: podrážka Energy Grip Trail & materiál Contagrip, teplem lepené švy, vnitřní karbonový plát, index tuhosti IET60/ 100, jazyk Endofit™, mezipodešev EVA

Více o těchto tretrách na webu: www.bikecentrum.cz/../mavic-tretry-xa-pro

reklama

Dres Mavic XA Elite a kraťasy Mavic XA Pro

V úvodu jsem zmínil, že vedle helmy a treter Mavic jsem dostal na zkoušku a focení také několik částí šatníku, konkrétně dres Mavic XA Elite a kraťasy XA Pro se stejnojmennými vnitřními kalhotami s laclem.

Volný dres Mavic XA Elite je vcelku nenápadným a vkusným prvkem mého cyklistického šatníku, který je maximálně příjemný díky použité látce. Ta není typicky hladká, lesklá až chladivá, jako u většiny sportovních dresů, ale naopak lehce chlupatá, a tedy i velice komfortní a příjemná na dotyk. Díky tomu nemá člověk problém obléct si tento dres na holou kůži, což jsem letos v létě nejednou využil.

Lehce silnější gramáž pak na těle působí jako přiměřená tepelná izolace, odvod potu je zcela bez problémů, a tak by se dalo pokračovat. Z hlediska střihu nehledejte žádná překvapení, jediným „výstřelkem“ je všitý kus látky pro otírání brýlí.

Dres Mavic XA Elite

Dres Mavic XA Elite

Malý tahák, abyste věděli, kde hledat…

Všitý obdélník z mikrovlákna pro otření brýlí. 

Kraťasy Mavic XA Pro jsou již trochu komplexnější a konstrukčně zajímavější. Pro jejich tvorbu byla použita tkanina nazvaná Trail Tech, která je velice lehká, vzdušná, částečně pružná a dostatečně odolná, abyste si kalhoty hnedle neroztrhali o první trní. Z vnější strany zaujme výrazný potisk sedací partie, kdy je zde poměrně velká plocha doplněna o protiskluzové čtverečky (kosočtverečky, abych by konkrétní).

O jejich praktickém přínosu můžeme diskutovat, nestává se mi, že bych na sedle bez podobné úpravy „sedinky“ klouzal, rozhodně ale ničemu nevadí a na efekt působí zajímavě. Otočíme-li kraťasy z druhé strany, najdeme v oblasti třísel lehčí perforaci, tedy kruhové otvory, které mají pomoci s ventilací.

V pase najdeme pružné lemy umístěné na bocích, doplněné o protiskluzové silikonové puntíky, díky čemuž se kalhoty snadno přizpůsobí vašemu tělu, následně pak drží zcela jistě na svém místě a nikam necestují.

Protiskluzový gumový potisk možná není nutností, z hlediska designu jde ale o zajímavý prvek.

Na levém boku se pod lemem nachází drobná síťovaná kapsička na klíče či jiné drobnosti.

Méně kapes, méně krámů!

Co mě osobně trochu mrzí je minimální zastoupení kapes, kvůli čemuž musím vše cpát do batohu. Ale to je možná dobře. Fakticky je zde jen jedna maličká kapsa se zipem na boku pravého stehna, tak akorát na pár kapesníčků. Ještě jedna maličká je zevnitř v místě slepého střeva, tedy přesně na opačné straně, kam se vejde pár mincí, bankovka či platební karta. V popisu se hovoří o „kapsičce na klíče“.

V praxi se tyto kraťasy ukazují jako spíše užší a těsnější, v takovém více slim sportovní střihu, než na co jsem u volných kalhot na kolo běžně zvyklý. Jejich lehký materiál a dostatek pružnosti ale veškerý možný diskomfort s tímto související úspěšně maže. Naopak zůstává jen pocit lehkosti, bezproblémového přizpůsobení tělu, nulového omezení pohybu a velice dobré vzdušnosti. Kalhoty díky svému střihu nikde nepřekáží, netáhnou a díky absenci větších kapes je ani nemůže zatížit nežádoucím balastem (např. mobil apod.).

Vnitřní kalhoty Mavic XA Pro využívají velké síťované plochy.

Všitá vložka ne zcela standardního tvaru s výrazně nadstandardní sílou polstrování.

Všechny části ošacení Mavic jsou opatřeny stylovými, ale zároveň i praktickými poutky. 

Samostatným prvkem, který si ke kraťasům koupit můžete a nemusíte jsou vnitřní kalhoty Mavic XA Pro s vložkou Ergo opatřené síťovanými lacly. Síťovina se nachází i na obou bočních panelech, proto je jasné, že jsou tyto kraťasy určeny jako vnitřní vrstva pod volné kalhoty, nikoliv jako samostatná vnější vrstva. Případně jen pro exhibicionisty!

Co je zde nejdůležitější je bezešvá vložka Mavic Ergo s dvojí hustotou polstrování. Silnější, přesněji zatraceně silná vrstva je v místě „přímého kontaktu“ se sedlem, okolo je jemný barevně odlišený materiál. Něco jako mikroplyš! Nohavičky jsou zakončeny výrazným silikonovým páskem pro nekompromisní jistotu usazení.

Osobně jsem docela odvykl laclovým kalhotám, jelikož neustále vozím batoh, když zrovna nemám ledvinku… Proto mi přijde lepší ušetřit své tělo jedné vrstvy popruhů přes rameno než ji sem přidávat, když není vysloveně nutná. Přeskočím-li tento bod (otázka přístupu a zvyku), musím vyjádřit velkou pochvalu za vložku, která dělá vážně dojem.

Pokud vám totiž nebude vadit její vyšší míra polstrování (může se stát), pak si s ní budete užívat mimořádné míry komfortu už jen díky vysoké vrstvě materiálu, příjemné povrchové úpravě i dobrému střihu a celkovému zpracování. Ano, i toto je hodně individuální záležitost (partie), ale zejména pro ty, kdož trpí výrazným otlačením svého pozadí by mohly být vnitřní kraťasy Mavic XA Pro vhodným řešením.

Připomínka testu Rock Machine Blizz CRB 50-27+ s výbavou Mavic.

Dres Mavic XA Elite

Cena: 1 599 Kč
Materiál: 94% Polyester / 6% Elastan

Více informací na webu: www.bikecentrum.cz/../dres-xa-elite

Kraťasy Mavic XA Pro

Cena: 2 499 Kč
Materiály: Zadní část PA 89 %, EL 11 % | Tělo: PA 89 %, EL 11 % (Trail Tech / Trail Tech ST)
Další specifikace: Reflexní prvky, délka bočního švu 57 cm, lepený spodní lem, délka nohavic 30 cm, 1 přední kapsa na zip + 1 vnitřní kapsa na klíče

Více informací na webu: www.bikecentrum.cz/../volne-kratasy-xa-pro

Vnitřní kraťasy Mavic XA Pro

Cena: 2 099 Kč
Materiály: Tělo: PA 72 %, EL 28 % | Spodní část: PA 80 %, EL 20 % (Skin Power Mesh)
Další specifikace: Vložka Ergo, délka nohavic 18 cm

Více informací na webu: www.bikecentrum.cz/../vnitrni-kratasy-xa-pro

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky