Milan Myšík a jeho Cannondale Jekyll Carbon – Bike check

Milan Mysik - Cannondale Jekyll 3 - Bike checkPředstavení nejnovější verze stroje Cannondale Jekyll jsem se účastnil osobně minulý rok ve Finale Ligure, letos jsem pak testoval základní hliníkový model Jekyll 4. Tohle kolo mi při obou zmíněných příležitostech dost sedlo a rád na něj vzpomínám. Stejný bike letos nově sedlá i Milan Myšík a vzhledem k tomu, že mu pomohlo získat titul mistra republiky, je vidět, nakolik dobře si spolu rozumí!

Ostatně rozhovor s Milanem jsme vám naservírovali chvíli po jeho zisku onoho klíčového titulu. Mezitím jsme se domluvili, že bychom vám rádi blíže ukázali a předvedli jeho „mistrovský“ stroj postavený na základech modelu Cannondale Jekyll 3 (2018), z nějž ale ve výbavě zůstala vlastně jen vidlice Fox 36, jinak je celé kolo poskládáno podle požadavků a zvyklostí Milana. 

Pro začátek se rovněž sluší poznamenat, že Milan letos vystřídal hned dva exempláře stejného modelu. Ne snad proto, že by s tím prvním bylo něco špatně, nebo že by jej snad zničil, pouze došel k přesvědčení o potřebě menšího rámu. Od začátku letošního roku, a tedy i spolupráce se značkou Cannondale, vozil rám velikosti M, chvilku před MČR v Enduru se ale rozhodl pro menší S, což se ukázalo jako správná volba! Více o této výměně v již zmíněném rozhovoru.

Cannondale Jekyll 3 (2018) – základní přehled

Z hlediska základních parametrů nabízí Cannondale Jekyll aktuálního modelového roku zdvihy 170/165 mm (P/Z), kola středního průměru (27,5“), karbonový rám BallisTec Carbon a v případě modelu Jekyll 3 hliníkovou zadní stavbu SmartForm C1 Alloy.

Milan Myšík – základní údaje

Věk: 25
Hmotnost: 70 kg
Výška: 162 cm

reklama

Rám Cannondale Jekyll 3, vel. S (sériový model 109 999 Kč – více na www.cannondalebikes.cz) – Proč jsi se nakonec rozhodl pro menší velikost rámu a existuje i jiný důvod, krom ceny, že jsi nesáhl po nejvyšším modelu s plně karbonovým rámem?
„Víš, ono to do značné míry souviselo s ne úplně povedeným vývojem sezóny. Potřeboval jsem udělat změnu, hledal jsem příčiny všude možně a když jsem na začátku června kontaktoval kluky z Aspire, zda by bylo možné sehnat alespoň rám velikosti S, tak jediné kolo, co v celé Evropě bylo v danou chvíli k dispozici, byl Jekyll 3. Skutečnost, že se nejedná o nejvyšší celokarbonový model mě vůbec netrápí. Já totiž příliš nekoukám na to, zda je na kole karbon nebo hlína, hlavně když funguje. Byl a jsem ohromně vděčný celému Aspire a Oskarovi Jančíkovi, že mi takhle narychlo zařídili nové kolo, které mi taťka postavil dva dny před mistrákem.“

Nakolik ti sedla specifická geometrie s výrazně položenou vidlicí (65°), extra krátkou zadní stavbou (420 mm) a prodlouženou přední částí (reach S, M, L – 425, 447, 469 mm)?
„Podobný úhel, myslím, má dneska většina kol této kategorie. GT Sanction, kterého jsem měl loni, měl sice 66°, ale to není ten hlavní důvod, proč se na Jekyllu cítím tak dobře. Důvodem je zmiňovaná krátká zadní stavba, která je pro mě obrovským přínosem hlavně v zatáčkách nebo utažených switchbackách.“

Vidlice Fox Float 36 Performance
„Jako jednu z mála věcí, kterou jsem na kole nechal, byla originál vidlice Fox Float 36 Performance 170 mm. Čím jednodušší vidlici mám, tím je to pro mě lepší. Také proto jsem na kolo nechtěl vyšší model Fox Factory Float 170 mm s Kashimou. Já se zkrátka v těch pokročilých možnostech nastavení příliš nevyznám, takže mám alespoň o starost míň. Teď v ní vozím 3 tokeny a tlak 60 psi.“

Tlumič Fox Factory Float DPX2 / Gemini remote – podle fotek se zdá, že jsi na dálkové ovládání komory Gemini rezignoval?
„Co jsme přehodili, byl tlumič, ten mám vzduchový Fox Factory Float DPX2. Gemini systém jsem dal hned pryč, protože s ním bych měl páček na řídítkách prostě moc. A také měnit zdvih ze 165 na 130 mm nepotřebuju, takže tuhle vychytávku jako závodník nepoužívám. Ale věřím, že pro normálního smrtelníka je to určitě dobrá věc. Já jedu zdvihy 170 mm a 165 mm, prostě co to dá. Tlak v tlumiči 225 psi.“

Vidlice Fox Float 36 Performance, pláště Mitas Highlander 29×2,45“

Tlumič Fox Factory Float DPX2

Sedlovka KindShock Lev (31,6 mm), zdvih 125 mm
„Teleskopickou sedlovku už bych nechtěl jinou než KS LEV 125 mm, kterou do ČR dováží Katmar. KS vozím už několikátou sezonu a mohu se na ní 100% spolehnout za všech podmínek v létě i v zimě.“

Sada SRAM XX1 Eagle 1×12, kliky Truvativ Descendant (34 zubů)
„Přehodil jsem tuhle sadu z celokarbonového kola Jekyll 1. Řazení SRAM je prostě parádní, žádný problém jsem s ním zatím neměl. Kliky vozím délky 170 mm, originál na kole byly 175 mm.“

Vodítko a bashguard Manobike
„Jen jedinkrát mi z něho spadl řetěz, a to na EWS European ve Francii. Hlavní příčinou ale bylo to, že jsem prošlápl dozadu. Jako zásadní výhodu tohoto vodítka vidím jeho extra nízkou hmotnost.“

Sada SRAM XX1 Eagle 1×12, kliky Truvativ Descendant (34 zubů)

Vodítko a bashguard Manobike

Řídítka Reverse (šířka 750 mm) / představec Reverse One Enduro (délka 50 mm) / Gripy Fabric
„Letošní novinkou na mých kolech jsou řídítka a představce německé značky Reverse od dovozce BP lumen. Řídítka vozím karbony RCC a šířku 750 mm, představec Black One Enduro 50 mm, kvůli malému rámu. Na řídítkách nově vozím silikonové gripy Fabric. Upřímně, jsem překvapený z tuhosti těchto řídítek, které mají pouhých 170 gramů!“

Nášlapné pedály Crankbrothers Mallet E-LS
„Ze začátku mi dost trvalo, než jsem si na ně zvykl, ale teď už bych jiné nechtěl! Skvělá hmotnost, jednoduché nacvaknutí za každých podmínek, i v tom největším blátě – to je prostě paráda!“

Řídítka a představec Reverse (750/50 mm) / Gripy Fabric

Nášlapné pedály Crankbrothers Mallet E-LS

Ráfky, přední Mavic EN 427 (Alu), zadní Cannondale Hollowgram SL (Carbon) – Proč tato nezvyklá materiálová kombinace?
„Tuhle kombinaci jsem zvolil jen na MČR. Na předku jsem potřeboval hliníkový ráfek, abych nemusel vozit žádnou vložku kvůli váze. Traily v Sušici nejsou až tak rozbité jako třeba na EWS, takže šířka 27 mm vepředu bohatě stačí. Na zadku jsem jel karbon, protože Mavic EX 830, který běžně vozím na EWS, nebyl do Sušice potřeba. Důvod byl jednoduchý – hmotnost. V zadním ráfku jsem ještě vezl ghetto tubeless*. Jinak vozím vložku Mr. Wolf.“

*ghetto tubeless – jedná se o nahrazení bezdušové pásky a ventilku rozříznutou BMX duší – návod např. na www.mtbtechniques.co.uk

Pláště Mitas Highlander 29×2,45“ (DH Supra Max)
„V Sušici jsem jel gumy Mitas Highlander s Textrou po celém obvodu pláště. Po více než dvou letech jsem Highlander nasadil i na zadní ráfek, ne kterém jsem poslední roky vozil Kratose. Šířka plášťů je 27×2.45. Na zadní ráfek jsem udělal ghetto tubeless, abych zamezil procvaknutí u patky. (V té době jsem ještě neměl Mr. Wolfa – toho teď vozím na zadku pořád). Tlaky moc neřeším, spíš podle citu, ale odhadem 1.4 baru předek a 1.75 zadek.“

Brzdy SRAM Guide RSC
„O brždění se mi stará SRAM Guide RSC, ovšem toto je asi jediná slabina na jinak špičkovém kole. Respektive tyto brzdy se musí neustále odvzdušňovat a doplňovat kapalina, aby to brzdilo dle mých nároků a požadavků! Ale tady opět narážím na mou mechanickou ‚nešikovnost‘. Na závody EWS používám kotouče 203 mm přední i zadní od Reverse a brzdové destičky Kool Stop, které kompenzují určitou slabinu těchto brzd. V ČR si vystačím se zadním kotoučem 180 mm.“

Brzdy SRAM Guide RSC, gripy Fabric

Pláště Mitas Highlander 29×2,45“ (DH Supra Max)

Tlaky odpružení/pláště, tuning kola, hmotnost…
„Jak již bylo zmíněno: Vidlice 60 psi a 3 tokeny, tlumič 225 psi. Pláště podle pocitu, řekněme 1.4 bar předek a 1.7 až 1.8 bar zadek. Na čem si dávám hodně záležet je ideální úhel řídítek, což mi trvá i několik hodin, než najdu ideální polohu. Třeba když řeším nějaké změny kokpitu. Hmotnost celého kola, tak jak jej vidíte, byla 14,1 kg.“

Vychytávky
„Na extra vychytávky moc nejsem. Jedu na tom, co mi přijde nejlepší a co dostanu k dispozici. Nad ničím extra nespekuluju a spíš se snažím soustředit na svůj výkon. Letos jsem přišel s vychytávkou ghetto tubeless, kterou vozím na předku, vzadu jsem zvolil vložku Mr. Wolf Banger. Musím říct, že je to fakt dobré řešení. Tato vložka plášť pěkně utěsní, takže vzduch neutíká pod páskou ani jinde, skoro nic neváží, zároveň funguje jako ochrana proti procvaknutí. Jen nasazování pláště je trochu boj, ale to už je to holt něco 🙂 “

Milane díky a přejeme, ať se ti vydaří i zbytek sezóny a aby tě tvoje kolo i nadále bavilo!

Foto: Jan Bartoň

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky