GT Fury 2019 (29“/27,5“) – TECH NEWS

Zhruba před měsícem došlo k odhalení nové generace strojů GT Sensor a GT Force nachystaných pro modelový rok 2019, které opustily cestu nonkonformního systému iDrive a vrátily se ke klasickému čtyřčepu LTS. Stejný krok nyní dělá i sjezdová raketa GT Fury, která nabídne karbon, ale i různé možnosti úprav.

Nové zadní zavěšení s reálným, tedy plně nezávislým čtyřčepem LTS (Linkage Tuned Suspension) a přední karbonový trojúhelník (zatím u všech představených modelů) jsou zřejmě tím nejzásadnějším, co se u Fury meziročně změnilo. Samozřejmě, zmínit můžeme i vyladěnou geometrii, kterou lze doladit pomocí prvku Flip-Chip a tak dále.

Abych nezapomněl, GT Fury 2019 je navržena pro kola průměru 29“ i 27,5“! Překvapeni?

„Pokud do rámu vložíte 29“ kola a upravíte podle toho zdvih zadní stavby na 190 mm, bude GT Fury extrémně stabilní a jisté, zejména ve vysokých rychlostech na závodních tratích světového poháru. Naopak pokud použijete kola standardu 27,5“, což vám vzadu poskytne až 200 mm zdvihu, promění se Fury v obratný a hravý stroj, který se nejlépe hodní pro zábavu na bikeparkových tratích,“ nechal se slyšet Cait Dooley, globální produktový ředitel GT.

„Při použití obou průměrů lze dosáhnout stejné geometrie, ale není to nutné. Jezdec může snadno prodloužit nebo zkrátit kokpit díky nastavitelným miskám hlavového složení, zároveň lze zkrátit či prodloužit zadní stavbu v rozsahu 10 mm. Díky tomu lze GT Fury vyladit jak pro závodní okruhy, kde se hodí dlouhý rozvor a tedy i maximální stabilita, tak jej lze naopak zkrátit, učinit hravějším, což ocení zejména freerideři a skokani,“ doplňuje Cait Dooley.

Nově koncipované zadní zavěšení LTS využívá kladku na hlavním čepu zadní stavby pro zajištění maximální nezávislosti funkce odpružení a pohonu. 

Nenápadný prvek Flip-Chip v místě uchycení spodního oka tlumiče umožňuje měnit základní úhly v rozsahu +/- 0,5 stupně.

Stejně jako u GT Force a Sensor je i Fury vybaveno prolisem zvaným Groove Tube, kde je schované, zároveň však stále dostupné veškeré vedení.

K novému systému odpružení se pak vyjádřil jeho hlavní návrhář Luis Arraiz: „V případě řešení zadní stavby LTS u GT Fury jsme se snažili o to, aby odpružení a pohon fungovaly zcela nezávisle. Klíčem k dosažení tohoto cíle je drobná kladka usazená na hlavním čepu zadní stavby. Díky tomuto řešení jsme schopni dokonale optimalizovat efektivitu šlapání, podpořit trakci a eliminovat tahání za pedály. Výsledkem je stroj, s nímž lze snadno a hravě proletět i ty nejtěžší pasáže a u toho, je-li to potřeba, neustále šlapat.“

„Nové GT Fury je skutečně zcela novým stupněm vývoje. Jeho řízení je dokonale předvídatelné, přitom vám kolo samotné odpustí řadu chyb a drobných prohřešků. Skutečnost, že jsem s ním zajel skvělé umístění ve Fort William moje pocity jen podtrhuje,“ říká na adresu novinky Martin Maes.

Wyn Masters na U.S. Open

Integrovaný nárazník chránící karbonový rám před ataky vidlice.

Zadní čtyřčepová stavba LTS je krásně kompaktní.

reklama

Jak je to s těmi průměry?

GT u své sjezdové novinky Fury tedy nevsází jen na jeden průměr, ale parametry 29“ a 27,5“ různě kombinuje. K orientaci v nabídce pak lze využít označení jednotlivých modelů, pro správné pochopení situace ale doplňme logiku, s jakou je modelová řada skládaná:

GT Fury 2019 přichází v podobě třech modelů – Team, Expert, Pro a jako samostatný rámový set:

GT Fury Carbon Team 29 je skutečnou závodní replikou a jako taková nabídne pouze 29“ kola. K tomu i příslušné závodní odpružení, tedy vidlici Fox Fox Float Factory 49 se zdvihem 190 mm a vzduchový tlumič Fox Float Factory X2.

GT Fury Carbon Pro 29/27,5 je do jisté míry přechodovou řadou, která bude standardně vybavena koly 27,5“ u velikostí S a M, 29“ pak najdeme u M a L.

GT Fury Carbon Expert 27,5 bude naopak vybavován pouze koly standardu 27,5“, jelikož se jedná model určený jako nástroj zábavy do bikeparků.

Jezdci a závodníci, kteří touží po maximálních možnostech nastavení udělají nejlépe, kdy si pořídí samostatný rámový set, který bude obsahovat tzv. Switch Kit určený k prohození 27,5“ kol na 29“ a obráceně.

Zní to možná trochu zamotaně, ale v zásadě se stačí rozmyslet, zda vám více vyhovují střední nebo velká kola a podle toho volit jeden z dostupných modelů, nebo si své kolo poskládat z vlastních dílů na základě rámového setu.

Hlavní přednosti GT Fury 2019

  • Karbonový přední trojúhelník využívající F.O.C Ultra2 Technologie
  • Modernizovaný systém zadního odpružení LTS (190 mm – 29“ | 200 mm – 27,5“)
  • Groove Tube – snadno přístupné vedení kabeláže v prolisu spodní trubky
  • Závitové středové složení
  • Čepy LockR
  • Nastavitelnost díky prvků Flip-Chip (+/- 0.75° úhlu hlavy, +/- 6 mm výška středu)
  • Nastavitelná délka zadní stavby – posun 10 mm
  • Odnímatelné, nahraditelné montážní body ISCG05
  • Metrické tlumiče s uchycením Trunnion
  • Standardní zadní náboj Boost148
  • Prostor pro lahev
  • 27,5“ i 29“ verze
  • Více informací již brzy na www.gtbicycles.com, rovněž na domácím webu www.gtbicycles.cz;

Foto. GT bicycles

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky