reklama

reklama

Devinci Troy Carbon (2019) – TECH NEWS

Před pár týdny jsme si formou praktického seznámení představili aktuální podobu všestranného all-mountain stroje Devinci Troy, přičemž jsem na pár místech přidal spekulace o tom, že se již nejspíš pracuje na jeho nové podobě. Ani jsem přitom netušil, jak moc blízko jsem pravdě, jak brzy po našem testu bude představena nová generace!

Ve zmíněném článku jsem myslím také pootevřel vrátka jedné spekulativní otázce hovořící o tom, že by nový Troy mohl dostat i 29“ brášku. A koukám, že i to se vyplnilo. Devětadvacítka ale naštěstí nezapudí menší sedmadvacítku, nýbrž budou obě rozměrové platformy existovat paralelně vedle sebe. Už jen proto, aby si mohl každý vybrat dle svých preferencí, ale třeba i dle velikosti postavy. Ať poslední tvrzení podpoříme fakty, Troy Carbon 29 bude nabízen ve velikostech S a XL, Troy Carbon 27,5 od XS po L.

.

Vyšší účel

Značka Devinci svému modelu Troy hodně věří, jelikož se pro ni jedná o klíčovou řadu, která by měla uspokojit širokou trailovou veřejnost. Tedy skupinu jezdců, jež požaduje kolo s dostatečným zdvihem a terénním apetitem, které ale nabízí více uvolněný a na zábavu orientovaný jízdní styl oproti mimořádně serióznímu a soustředěnému enduro závoďáku Devinci Spartan (náš test).

Nejnovější generace Devinci Troy Carbon proto přináší dva různé koncepty, které v první řadě odlišuje velikost kol, tedy 27,5“ a 29“. Obě tyto varianty si přitom uchovají stávající krok zadní stavby 140 mm, který obstará pátá generace nezávislého zavěšení Split-Pivot. Ta by měla zajistit ještě jistější konec a stále mimořádně vysokou efektivitu.

Vepředu se pak najdou rozdíly, které se ale odvíjí v poněkud opačném sledu, než jak bychom dopředu čekali. Devinci Troy 29 totiž dostane primárně 160mm vidlice, zatímco menší Troy 27,5 si bude muset vystačit, alespoň v rámci kompletních setupů, se 150 mm nad přední osou. Důvod? Něco jako neohrožená devětadvacítková raketa versus lehká, hravá a obratná sedmadvacítka? Zřejmě…

Boost, Super Boost, Extra Boost

Není až tak dávno tomu, co jsme si začali konečně zvykat na výrazné rozšíření Boostových středů a zadních os a najednou se stále více kupředu dere další „standard“ Super Boost 157. Jedná se de facto o adaptaci staršího DH standardu, ale s poněkud jinak rozloženými přírubami atd. Sice to opět vnese další zmatky při hledání vhodných komponentů, pravda ale je, že i Super Boost 157 se začíná častěji objevovat a že se snad časem bude dát sehnat u celé řady výrobců.

Důvody volby takto širokého zadního náboje jsou přitom jasné. Pevnější zadní stavba, pevnější výplet, možnost zkrácení zadní stavby atd.

Proběhneme-li další vylepšení podle obrázku níže, tak to máme (v překladu):

1) Split Pivot páté generace; 2) Zadní osa Super Boost 157; 3) Klasické závitové středové složení; 4) Plně karbonový rám (včetně horního raménka); 5) Přemístěný systém pro úpravu zdvihu – snazší přístup, rychlejší manipulace; 6) Asymetrická zadní stavba; 7) Integrovaná ochrana spodní trubky a zadní vidlice; 8) Dvě možnosti uchycení košíku na lahev (podle tlumiče – s rezervoárem/bez); 9) Nízká celková výška rámu; 10) Uzpůsobení pro dlouhé teleskopy; 11) Prostor pro převodník do velikosti 38 zubů; 12) Prostor pro pláště 29×2,4“ | 27,5×2,8“; 13) Metrický tlumič s uchycením Trunnion; 14) Kompatibilita s pružinovými tlumiči; 15) Zadní úchyt brzdy Post Mount 180 mm; 16) Nejmenší velikost XS (jen 27,5“); 18) Kompatibilita s miskami FRG

reklama

Úprav se samozřejmě dočkala i geometrie, která nově využívá delší reach, volnější úhel hlavy a kratší zadní stavbu. Podrobné analýze současného a „budoucího“ stavu se pro dnešek vyhnu, už jen proto, že by se nám tu míchal starší Troy 27,5“ a nový ve stejném rozměru, plus devětadvacítka. Nicméně tabulky geometrie jsou níže, proto stačí porovnávat například s námi testovaným Troyem 2018 (27,5“).

Devinci Troy Carbon 27,5 – geometrie
Devinci Troy Carbon 29 – geometrie

Na to si rád počkám…

Tolik k aktuální novince. Čekal bych, že by nemuselo trvat až tak dlouho, než se nový rám dostane do ČR, a proto je rozhodně možné, že třeba již na podzim se nám do rukou dostane Troy 2019 v jednom či druhém rozměru kol. Na to si rád počkám!

Více o novince na speciální stránce s představením www.devinci.com a hlídat kdy se první kousky dostanou do ČR můžete na webu: protocycles.cz

Foto: Devinci

Plně karbonový rám včetně horního ramene se zraku skrytým zadním čepem. Nově metrický tlumič s úchytem Trunnion.
Nové elegantní porty pro vstup kabeláže umožňují použít klasické zip pásky pro fixaci vnitřního vedení.
Plně karbonová je i celá zadní stavba s výrazně asymetrickou konstrukcí.
Nově umístěný prvek Flip-Chip pro snadnou a pohodlnou změnu geometrie.