reklama

reklama

Výměna kotoučů a destiček (Galfer) RM Blizzard 90-27

Na svém novém osobním kole (RM Blizzard 90-27) jsem toho zatím příliš nestihl najet, ale už jej pomalu ladím a vylepšuji, aby dokonale vyhovovalo mým požadavkům a představám, než se naplno rozjede sezóna. 

Zároveň bych chtěl, aby sloužilo svému účelu, tedy nejen aby mě vozilo, ale aby se na něm také ukázaly a vyzkoušely různé prvky výbavy a doplňků. Aktuálně jsem se pustil do vylepšování brzdového systému TRP pomocí dílů značky Galfer.

Dost možná jste zaregistrovali první díl mého příležitostného servisního seriálu, kdy jsem se vám na videu snažil názorně demonstrovat, jak na úpravu odpružení – tedy jak na doplnění tokenů do vidlice RockShox Lyrik. Respektive obecně do vidlic RockShox. V tomto videu jsem sliboval přezouvání na pláště Continental a přechod na bezduše. K tomu se také ještě dostaneme, dnes se podívejme, co jsem provedl s brzdami.

To byla doba, než se to chytlo!

Neříkám, že by byly použité kotouče TRP Slate 4 G-Spec (HD-M820) mizerné či slabé, to rozhodně nejsou, ale mohly by být i ostřejší. Respektive docela dlouho jim trvalo, než se v původní sestavě rozbrzdily. Chtělo to několik delších ostrých sjezdů, aby se destičky a disky „ošoupaly“, aby se „strhla“ jejich svrchní vrstva a začalo to „něco dělat“. Po tomto procesu už byl jejich výkon podstatně lepší, jistější a stabilnější.

Každopádně jsem si říkal, že bych rád zjistil, co s těmito brzdami udělá upgrade na destičky a disky Galfer, jelikož s těmito produkty, které jsem testoval loni na RB Bandit 675 a poté vozil většinu roku na Specialized Enduro 650b Comp, jsem byl nadmíru spokojený.

Aby toho nebylo málo co zjišťovat, rozhodl jsem se, že udělám malý „destičkový trojboj“. Zkrátka a dobře, že zkusím porovnat vlastnosti originálních destiček TRP, standardní směsi od Galfer a potom jejich vrcholnou závodní variantu PRO. Všechny tři páry destiček postupně vyzkouším na předním kole a uvidí se, co bude fungovat nejlépe!

Dále již nechme mluvit obrázky a u nich popisky…

*Seznam použitého materiálu na konci článku

reklama

Začal jsem tím, že jsem přehodil kotouče. 
Tedy původní disky TRP (180/180 mm) za pevné disky Galfer (203/180 mm).
Překvapilo mě přitom, o kolik jsou kotouče Galfer lehčí! Galfer 203/180 mm – 150/130 g | TRP 180 mm – 170 g.
Dalším bodem na programu byla montáž adaptéru, který by mi upravil pozici předního třmene pro disk průměru 203 mm. RockShox Lyrik má návarky (Post Mount) nachystané pro přímou montáž kotoučů průměru 180 mm.
Pro disk velikosti 203 mm bylo potřeba použít adaptér. Doma jsem zrovna žádný vhodný neměl, využil jsem tedy „přítele na telefonu“, prodejnu koloshop.cz.
Zde jsem si objednal vhodný adaptér, respektive z nabídky obchodu vybral díl od Shimana přímo určený pro přechod ze 180 na 203 mm.
Instalace adaptéru byla snadná a rychlá, jelikož vše potřebné bylo přibaleno. Krom jiného i kloubové podložky, které vhodně zabraňují tomu, aby se třmen při dotahování po seřízení nepohnul, což mě docela trápilo vzadu.
Posledním krokem bylo prohodit destičky jako takové! I tento krok je snadný, jelikož TRP (Tektro Racing Program) nepoužívá žádné záludnosti. Jednoduše rukou sundáte závlačku (ségrovka), poté povolíte a vysunete jistící čep.
Následně již stačí destičky jednoduše vyjmout vytažením skrz velký ventilační otvor. Paráda! *Co já se natrápil s první generací brzd Avid Code!
Zpětná instalace nových destiček je opět jednoduchá, jen postupujete přesně opačně. Vložit destičky, zajistit čepem, čep zajistit závlačkou.

Chvíli jsem se bál, že na brzdy TRP Slate 4 nic neseženu, jen originál desky! Pak mi jeden čtenář dobře poradil, že jsou v těchto brzdách stejné destičky jako u Shimano Saint (M810) a Zee. Měl pravdu, tvarově se nepatrně liší, ale sedly tam krásně!

Další krok je hotový! Teď už jen počkat, až les trochu proschne, najít čas pro svezení se na vlastním kole a vyrazit do akce!

*Příště se podíváme na ty bezduše.


Použitý materiál

Shimano adaptér PM na PM přední ze 180 mm na 203 mm – 146 Kč (www.koloshop.cz)

Destičky Galfer SHIMANO FD426 – 359/549/649 pár (směs Standard, Advanced, Pro – www.protocycles.cz

Kotouče Galfer Disc Wave Fixed – 790/850/890 Kč (160/180/203 mm – www.protocycles.cz)

Foto: Štěpán Hájíček

A také musím nechat na kolo namontovat kliky Praxis Works Cadet s osou M30 a Wave převodníkem o 30 zubech se středem pro PressFit 92! www.instagram.com/bikeandride.cz