reklama

reklama

Ghost Asket 27,5″ / 29″ – novinka roku 2018!

Nemusíte žít asketickým životem, abyste měli důvod dát přednost pevnému rámu. Někdo má prostě radši, když vnímá terén všemi svými smysly, když má své kolo plně pod kontrolou. Někdo zase jen šetří, jiný chce stroj lehký a bezúdržbový, třeba jako doplněk ke svému fullu. Přesně takové i mnohé další role dokáže plnit nový GHOST Asket postavený na kolech středního i velkého průměru.

GHOST Asket jako takový vlastně není žádnou zásadní novinkou, jelikož tato modelová řada již existuje několik málo let. Vše začalo jako drsnější varianta karbonové rakety Ghost Lector, na kterou se „pouze“ hodila vyšší vidlice se zdvihem 130 mm, pozměnilo se nastavení kokpitu, nasadily se širší a více zubaté pneumatiky a bylo víceméně hotovo. Drahý a dost tvrdý pevný karbonový trailbike ale nebyl vysloveným trhákem, proto k se k němu po kratší odmlce přidala dostupnější hliníková řada. U ní se přitom nyní začíná s prezentací zcela nové generace tohoto stroje.

Pevný, lehký, zábavný!

Stále je ale řeč o pevném hliníkovém kole, proto se vlastně dost těžko hledají zásadní body, na které je třeba upozornit. Respektive tím nejdůležitějším by měla být zejména pozměněná geometrie, která zahrnuje volný úhel hlavy s hodnotou 66° u 29” a 66,5° u varianty na kolech průměru 27,5”. Ano, i to je novinka. GHOST Asket bude nově nabízen na středním i velkém průměru s víceméně identickým vybavením a ve velikostech S, M a L u obou rozměrů. Ať si každý vybere dle svého vkusu.

Jinou hodnotou, na kterou propagační materiály poukazují, je zkrácená zadní stavba, kdy devětadvacítka nabídne 430 mm, sedmadváca jen 420 mm. Všechny Askety pak jsou vybavené teleskopickou sedlovkou, důraz byl kladen na její co možná největší zdvih, stejně tak i převody 1×11 či 1×12. Ono je to vlastně krásně rozdělené. Ghosty Asket 8.9 a 8.7 (29 /27,5”) dostanou řazení SRAM GX Eagle 1×12, nižší verze Asket 4.9 a 4.7 zase SRAM NX 1×11.

Podobné analogie najdeme i v případě další výbavy. Dražší „osmičková“ řada dostane vidlice SR Suntour Auron (zdvih 130 mm, průměr nohou 35 mm), levnější „čtyřky“ zase model Aion 34, který však nabídne stejný krok 130 mm. Co je naopak u všech modelů stejné je dosti neskromné obutí, kdy na větších i menších Asketech (29“/27,5“) najdete vepředu pláště Maxxis Minion DHF 3C MaxxTerra Exo v šíři 2,5“, vzadu pak Minion DHR II Exo 2,4“.

reklama

GHOST Asket 8.9 (2018)
GHOST Asket 8.7 (2018)
GHOST Asket 4.9 (2018)
GHOST Asket 4.7 (2018)

ASKET pro juniory!

Jako bonus zejména pro začínají jezdce lze chápat pátý samostatný model GHOST Asket 4.6, který v určitých materiálech najdete také označený jako GHOST Asket KID. Šestadvacítky, 120 mm zdvihu, extra nízký rám a krátká zadní stavba by měly být dostatečně silné argumenty pro mladé divočáky, pro které je sportovní bratr GHOST Lector KID až zbytečně nakrčený a příliš na výkon orientovaný.

Více o GHOSTU Asket nové generace najdete na stránkách ghost-bikes.cz

GHOST Asket 4.6 AL (23 990 Kč) 
GHOST Asket 4.7 AL / GHOST Asket 4.9 AL (42 990 Kč)
GHOST Asket 8.7 AL GHOST Asket 8.9 AL (58 990 Kč)

Foto: Ghost bikes, Štěpán Hájíček

GHOST Asket 4.6 (2018)
GHOST Asket 4.9, jak jsme jej viděli v rámci prezentace v Novém Městě, jen jsme o něm museli, zatím, mlčet!
Maxxis Minion DHF WT v šíři 2,5″ není klasické plusko (vlastně ani v průměru 29″), ale rozhodně to není ani žádná úzká štika!
Zadní stavba zajímavě kombinuje poměrně štíhlé nohy a konstrukci bez spojovacích můstků pro maximum prostoru okolo plášťů.

GHOST Asket 2018 – geometrie