PIVOT Mach 6 Carbnon a Mach 6 Alu – TECH NEWS

Po ránu začněme jednou rychlou novinkou, kterou představuje upravená podoba oblíbeného enduro modelu Pivot Mach 6, jenž se nabízí jak s karbonovým, tak i hliníkovým rámem. Právě představená inovace tohoto stroje přináší vcelku očekávatelná vylepšení jako je prodloužení rámu a úprava základních úhlů.

Nemá asi smysl běhat příliš dlouho okolo horké kaše. Kdo zná značku Pivot, zná jistě i model Mach 6, který jsme před lety letmo testovali (rok 2013). Nejnovější generace se přitom nesnaží o žádnou zásadní revoluci, nepřináší klíčový převrat, pouze prohlubuje již započatou cestu a snaží se přizpůsobit aktuálním trendům.

Pivot Mach 6 Alu – 2018

reklama

Velikostně specifický

Nová je především geometrie, která není zcela totožná pro všechny velikosti, ale vyznává filosofii „size specific“. V reálu to znamená kupříkladu to, že všechny rozměry mají sice shodný úhel hlavy 65,8° (netradiční údaj), sedlový úhel s „moderní hodnotou“ 74° ale najdeme jen u velikostí M, L a XL. Zde je také patrné prodloužení rámu, kdy u těchto velikostí narazíme na délku horní trubky přibližně 610, 633 a 662 mm, dosah (reach) pak činí 439, 460 a 484 mm (M, L, XL).

U menších rámů velikosti XS a S je sedlový úhel nepatrně volnější (73°) a horní trubka o poznání kratší. Tedy 545 a 568 mm u velikostí XS a S, reach cca 370 a 390 mm. Důvodem je údajně komfortnější posed a snazší ovládání strojů pro menší jezdce a naopak maximálně podpořená stabilita u jezdců velikostí L až XL.

Pivot Mach 6 Carbon – 2018

Doplnit můžeme ještě fakt, že se i nová verze Pivotu Mach 6 bude nabízet jak s hliníkovým, tak i karbonovým rámem, a to od prvních dní prodeje. Zbytek si pojďme shrnout v bodech:

  • Hliníkový či karbonový rám
  • „Pivot size-specific“ geometrie, nízká a dlouhá zejména pro velikosti L až XL
  • Zdvih zadní stavby 155 mm (6.1”), poupravené zavěšení DW-link®
  • Přední zdvih 160 mm (doporučeno)
  • Kola průměru 27,5“
  • Zastudena kované horní a spodní raménko zadní stavby
  • Ložiska Enduro Max
  • Zadní osa 12×148 mm
  • Zakázkově laděné tlumiče Fox Float DPS/DPX2 (Alu/Carbon)
  • Demontovatelný hák přesmykače – kompatibilní pro pohon 1x a 2x
  • CARBON: Příprava pro vedení kabeláže a usazení baterie Shimano Di2
  • Přímá montáž zadního třmene brzdy pro kotouč průměru 180 mm
  • Nová ultra tichá ochrana zadní stavby pod řetězovou linkou

Více informací: Pivot Mach 6 Carbon | Pivot Mach 6 Alu

Foto: Pivot Cycles

Pivot Mach 6 Carbon

Pivot Mach 6 Alu

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky
  • Josef Behounek

    Vsechno na jedno brdo. Pivot, Intense, trochu i Santa cruz, ikdyz ten ma tlumic jinak – vsechny ramy stejny. Evil to je krasa, to je design…

    • Souhlasím tak na půl… S EVILem na 120%! Ještě mi přijde „hloupé“, že teď každý druhý dělá tyrkysový lak alá Yeti?!

      • Josef Behounek

        Jojo. Jako majitel Traceru 275C trošku trpím, že všichni kopírují ten stejný, asi jim to řekl počítač, dobře, chápu to je dobře, ten to ví nejlépe, ale třeba trbea Orbea Rallon, uff to je vec. Takze to jde… Samozřejmě se pořád bavíme o mainstreamu v garážích se dějí věci…

    • disqus_3RweN8SkgI

      Zajdi si k očnímu…

      • Josef Behounek

        Potrefena husa? Majitel jednoho z vyse uvedenych paskvilu? :DDDDD

        • To jsou vždy takové módní vlny. Jeden čas podlehl i Specialized a začal dávat tlumič, tak jako všichni v té době, kolmo před sedlovku, přestože to nikdy neměl. Dnes, už jen kvůli velkým kolům a krátké zadní stavbě, nemají konstruktéři mnohdy možnost dát tlumič jinam než pod horní trubku, i když se pomalu ukazuje, že to jde i jinak. Viz. Santa Cruz Nomad, Kona Process G2, Norco, Scott Genius a řada dalších…

          Ale umístění tlumiče je vlastně to poslední, důležitá je kinematika celé zadní stavby. Ostatně dw-link jako na Pivotu může vypadat úplně jinak když jej udělá Turner a dá tlumič kolmo! V jádru je to ale stejný systém…