Trail Park Klínovec – kompletní trail Rubin atd.

Bude tomu dobře rok, kdy jsem se naposled dostal na Klínovec, abych si zde projel zdejší, tehdy postupně se rodící traily, které mají parádní flow, vinou se krásnými lesy, tu a tam jsou zpestřeny pěknou vyhlídkou do kraje, a hlavně jsou příjemné, svižné a zábavné! Nyní jsem si to zopakoval a byl unesen opět o něco víc!

Tedy alespoň mě osobně to tady obrovsky baví, bavilo loni, a ještě víc letos. Loni byla totiž dokončena pouze půlka červeného trailu Rubin, který je letos již kompletně natažený od jedné stanice lanovky ke druhé a pomalu se můžeme těšit na třetí flow lajnu, černý Baron, na níž se celou sezónu intenzivně pracuje.

Vedle toho je zde ještě DH lajna s velkými lavicemi, skoky a také solidní porcí techniky, v dohledné době bude vyznačen ještě druhý DH trail plný brutálního klínoveckého kamení, kořenů a dost možná i bláta! Pak je zde i hromada doporučených a vyznačených okruhů pro příjemné výlety s kolem a s rodinou v dohledu Klínovce. Ale o to tady dnes přeci nejde!

Na Klínovec jsem přijel především proto, abych si projel a dosyta užil trail Rubin, který je již delší čas otevřen v plné délce. Při mé poslední návštěvě zde byla totiž sjízdná jen zhruba třetina, poté bylo potřeba přesunout se na Azur a po něm dojet ke spodní stanici lanovky.

Podobně jako jsem loni obhlížel chystaná napojení či odbočky na tehdy budovaný Rubin, letos jsem špehoval a spekuloval, jak asi bude vypadat černý Baron, který je ve stádiu postupné realizace. První sekce by měly být otevřené ještě v průběhu srpna, (1 a 2), trojka v září, šestka v říjnu a 4+5 v listopadu 2017. Na jaro 2018 by tedy mohl být Baron připraven v plné délce a v plné parádě!

Trail Rubin!

Když si najdete moje loňské hodnocení trailu Rubin, nebo alespoň tehdy zprovozněné části, jistě vám neujde, že mě to zde náramně bavilo, že mi tohle ježdění padlo přesně do noty! Stejné to bylo i letos, umocněno skutečností, že jsem si mohl užít Rubin konečně v jeho plné délce. Jak jednoduchý modrý Azur, tak i Rubin jsou traily, kde je základem FLOW. Ať už si o tomto termínu myslíte cokoliv.

Jednoduše „jednomužná“ stezka udusaná a vysypaná štěrkem klikatící se po svazích Klínovce s víceméně permanentním sklonem. Pakliže je na Azuru občas potřeba šlapat, na Rubinu se stačí v principu trochu rozjet na začátku a pak už se jen houpat a lehce šimrat brzdy. Na primární funkci pedálů, řetězu a celého pohonu si vzpomenete snad až úplně na konci, kdy je nutné přišlápnout si pár set metrů, aby se člověk dostal k lanovce.

Rubin, o který dnes běží především, je přitom trailem, jenž neohromí, ale ani nezastraší svou náročností, což osobně beru jako velké plus. Kdo chce skákat a létat X metrů daleko a vysoko, ať si vezme pořádnou mašinu a vychutná si minimálně horní část DH lajny, kde jsou různé lavice a kopáky, na Azuru se člověk primárně houpe.

Náročnost si přitom člověk volí sám tím, jak moc pustí brzy a uzdu své jezdecké vášni. Můžete jet opatrně, pomalu a užívat si každou bouli zvlášť, nebo lze pustit brzdy a smažit to dolů jako smyslů zbavení. Což se mi stávalo opakovaně. Projedete-li si můj video záznam tohoto trailu, můžete sledovat i hodnoty rychlosti, která nezřídka kdy osciluje okolo 30 km/h, místy jsem se evidentně přiblížil i čtyřicítce!

Šum svistu!

Nepřipadá vám to příliš? Na relativně úzké a neustále se vlnící stezce mi to přišlo často jako pořádný šum svistu! Osobně se ve vysokých rychlostech na kole nijak extra nevyžívám, ale tady mě to prostě bavilo, tady mi to šlo nějak samo. Třeba při poslední jízdě, kdy už jsem cítil celé tělo, unavené třemi dny intenzivního bikingu, jsem si myslel, že se budu jen tak houpat, ale pak jsem to jednoduše nevydržel a na místech, kde rychlost stoupá úplně sama, jsem to zase pustil téměř na plné pecky! Nešlo odolat!

Nemyslete si ale, že by si tu člověk jen tak hověl v sedle nebo nečinně postával v pedálech a občas točil řídítky! Nic takového, Rubin vám nedá nic zadarmo. Tento trail je v celé délce plný terénních vln a boulí, stejně jako více či méně klopených zatáček, proto je potřeba pracovat celým tělem od začátku do konce. Při jízdě v plné palbě je to tělocvik jako blázen! Prostě, máte-li rádi jízdu na pumptracku jako já, tak zde budete v sedmém nebi, jelikož Rubin je jeden velký pumtrack s délkou 8 km a vedoucí celý z kopce!

Specialitou Rubinu jsou občasné odbočky, rozdvojení či bypassy, kdy si lze vybrat spodní nebo horní stopu. V horní části trailu jsou tuším tři, víceméně jen pro ozvláštnění, zhruba v půlce, či spodní třetině je jedna odbočka, která vás stáhne dolů a po chviličce zase vrátí nahoru, mezi tím si podrncáte po pár kamenech. Na sekci pět je pak další kamenný oblouček, taková návnada před budoucí odbočkou na černý baron.

Až na tyto a ještě asi dvě menší sekce přímo v hlavní části trailu zde v zásadě žádné kameny nepotkáte. Tedy jen ty lemující trail, případně můžete narazit na balvan, který někdo neopatrně odhodil, odkulil do jízdní dráhy. Naštěstí zde ale funguje pravidelná údržba, proto se takovéto věci průběžně řeší, a pokud jej nehodí na bok někdo z projíždějících, pak by to měla udělat místní údržba při pravidelné ranní obhlídce stezky mapující i funkci odvodnění.

reklama

U spodní stanice lanovky Prima Express najdete stojany, ale třeba i několik míst pro mytí kol.

Čekání na další „rozjezd“ si lze ukrátit i menším občerstvením. K dispozici jsou párky, klobásy apod.

Udrženo, nezadrženo!

Další věc, kterou musím vyzdvihnout, je stav stezek jako takový. Na Rubinu je sice pár míst, kde se tvoří nepříjemná roleta, ale je jich skutečně jen pár. Někdy jsem se vlastně dost divil, kde jsou lidi schopni panicky brzdit, až vytvoří roletu! Důsledné je každopádně také odvodnění trailu v celé délce, které jednoduše funguje.

V den mé návštěvy byly nahoře na Klínovci husté mraky a hlavně v noci před mou návštěvou zde dost intenzivně pršelo. Vím to naprosto přesně, jelikož jsem spal v autě necelých deset kilometrů daleko a v jednu chvíli jsem se bál, že mi snad intenzivní bouřka a kroupy poničí karoserii a pomalu i převrhnou auto!

Přes to vše bylo druhý den ráno na trailech překvapivě sucho. Pár loužiček se samozřejmě našlo, ale na to, jak moc v noci pršelo, a že přes den byla minimálně horní polovina kopce stále zahalená v mracích, to nebylo nic, co by stálo za řeč! Klobouk dolů!

V horní části Klínovce byla v den mé návštěvy mlha, že by se dala krájet!

Ale i tak se zde pilně trénovalo na pumptracku.

Co dalšího na Klínovci?

Jak už jsem psal, Rubin byl tím, co mě na Klínovec táhlo ze všeho nejvíc a také, že jsem si jej užil skutečně naplno. Dal jsem jej čtyřikrát a k tomu stihl i pár dalších alternativ.  A to jsem tady nebyl rozhodně celý den. Je ale třeba počítat s tím, že stihnout vyskočit z lanovky a dojet dolů na jeden zátah, aby člověk chytil další „rozjezd“ startující každou půl hodinu není vůbec snadné. Na Rubinu to jde, ale je to fofr! Jistější je naplánovat si cesty dolů vždy po hodině, pak se najde i trocha času pro odpočinek, zastavení, občerstvení, výhledy apod.

Vedle Rubinu jsem si tentokrát projel i celý Azur, abych měl kompletní obrazovou dokumentaci a ještě jsem stihl i kus DH lajny, která ale není na moje kolo, na moje dovednosti a moji morálku zrovna ideální. Lavice v horní části jsou na můj vkus až moc velké, navíc na ně při té mlze skoro nebylo vidět.

Terénní zbytek, chytíte-li navíc levou, zatím tak na půl oficiální stopu, byl jednak brutálně mokrý a jednak místy až brutálně těžký. Bez DH kola a kompletní ochrany těla bych se do toho nejspíš znovu nepouštěl. A když už, tak jedině za sucha!!!

O dalších možnostech, výletech a okruzích se rozepisovat ani nebudu. Popis jednotlivých tras, mapky a další informace najdete na webu www.trailpark.cz

Kdy znovu na Klínovec?

Svou návštěvu na Klínovci jsem si skutečně užil a už plánuju, jak se sem ještě letos vrátím. Možná už tento víkend. Také bych sem ještě v letošním roce rád vytáhl rodinu a zkusil se synem projet Rubin. Loni, když ještě jezdil na 16“ kole se mu Azur hodně líbil, letos s Authorem King-Kong 20“ by si, myslím, ještě více užil Rubin! Teď už jen najít vhodný termín. Do konce září by měla lanovka Prima expres jezdit každý den, později pak alespoň od pátku do neděle, takže příležitost snad ještě bude!


Trail Park Klínovec:

Vzdálenost z Prahy: 155 km
Jedna jízda lanovkou Prima Express: 150 Kč
Celodenní jízdné do bikeparku: 520 Kč
Bodové jízdné: 280/390/510/890 Kč (20/30/40/100 bodů | LD Prima Express – jízda 10 bodů)

Provozní doba lanové dráhy Prima Express 2017

Červen – Září: denně 9 – 18 hodin
1. 10. – 8. 10: 9 – 18 hod
13. – 15. 10: 9 – 17 hod
20. – 22. 10.: 9 – 17 hod
26. – 31. 10.: 9 – 17 hod

Další služby na Klínovci: Ubytování, stravování, půjčovna kol a koloběžek, obchod se sportovním vybavením, servis kol a koloběžek, myčka kol, sprchy

Užitečné odkazy

Ceník – léto 2017 | Stav stezek | Otevírací a provozní doba

Více o lokalitě Trail Park Klínovec na webu www.trail.park.cz

Foto: Štěpán Hájíček

V půjčovně na Klínovci si lze půljčit i takovéto Fat koloběžky!

Rampa pro nájezd s kolem mezi turnikety.

Pohled na nový dojezd ke spodní stanici skrz bublinu sedačky.

Posledních pár zatáček pro ozvláštnění dojezdu.

 

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky
  • Miloš Babovák

    A jaký je současný stav trailů černého a oranžového? Loni je teprve začínali dělat, ale v mapě se tvářili že již dávno existují. Díky.

    • Černý Baron je ve výstavbě, jeden oranžový (DH) je plně otevřený (sekce 1, 2, 3, 4) druhá varianta oranžového se postupně ladí. Sekce 5 je ve výstavbě, sekce 6, 7, 8 jsou zatím v „divokém stavu“, ale lze je najít a projet. Ale radši s DH kolem!

      Vše je přehledně a aktuálně na záložce Stav stezek: http://trailpark.cz/stav-stezek

    • Vojta Laudát

      Jak píše Štěpán – černý ve výstavbě, oranžové existují – DH po sjezdovce je jasný. Druhý oranžový vede v lese, není to ani nový trail (říká se mu „Německá“, jezdí se tam už několik let – dostaneš se na něj z první cesty, kterou křižuje DH lajna po sjezdovce – na první cestě se dej vlevo a tak po 20-30 metrech je odbočka doprava do lesa 🙂 Mimo jedné pasáže je to v pohodě i na enduru, spíš je velký rozdíl sucho/mokro

      • Souhlasím! Já to jel po dešti na Enduru a byl to mazec. Za Sucha by to asi i šlo!

  • Ondřej Pražák

    Jo na Klínovci jsem byl za poslední dobu několikrát a je to tam čím dál více super… Rubín luxusní floučko a DH zcela výživné ježdění a hlavně to není krátký. Navíc jsou tam i jiné pojezdy v lese, které jsou opravdu HC a to hlavně za mokra. Dle mého, jestli se to dále rozšíří (což už se rozšiřuje), tak to může být nej. ježdění v ČR.

    • Ondřej Pražák

      jo a ten pojezd v lese je tedy to druhé DH dle mapy… to se dá už normál jezdit a je to skutečně dost zajímavé 🙂

      • Jo, sjízdné to je ale je to slušný hard core! 😀