Pondělní videonálož BnR #31_2017

Tak toto byl bikový víkend se vším všudy. V sobotu ráno jsme se s kolegou nasoukali do auta, vyrazili směr Sušice, přes den postupně projeli všechny zdejší erzety, načetli si terén, užili si nocleh v přírodě a v neděli si objeli historicky první MČR v enduru! Ještě teď se mi třesou ruce a když zavřu oči, vidím samé kameny, kořeny a jehličí!

Byla to zase paráda! Sušice snad ani nemůže zklamat! Závod je to jedinečný, obrovsky těžký, technicky i fyzicky (pomalu 1500 m převýšení na cca 40 km), ale přesně tím je i krásný. Nebudu to více rozmazávat, jelikož vám samozřejmě nabídneme v nejbližších dnech kompletní reportáž z této akce psanou pohledem nikoliv diváka, ale přímého účastníka – i když spíše enduro-turisty než enduro-závodníka 😀

Když zrovna nejsme u vody nebo na kole…

Nechci vás tímto titulkem příliš provokovat, ale letos se prostě snažím užít si přes léto trochu víc volna, nabrat síly a v mezidobí nastřádat další materiál a poznatky pro obsah na web. Minulý týden jsem třeba v rámci tréninku na MČR v enduru připravoval fotky a video k dlouhodobému testu helmy Giro Chronicle MIPS, který bych rád tento týden dokončil. Dalším velkým tématem tohoto týdne bude reportáž ze sušického mistrovství a zbytek opět dle situace a časových možností.

Společné pózování historicky prvních mistrů ČR v enduru!

Muži elita – Přemek Tejchman
Ženy – Andrea Drengubáková
Kadeti – Vojta Klokočka
Junioři – Maxim Adami
Mladší masters – František Žilák
Starší masters – Martin Pajma

On-line výsledky – www.sportt.cz

Urban Freeride Lives in Vienna – Fabio Wibmer

Fabio Wibmer je poměrně mladou hvězdou internetových videí, zato hvězdou neustále stoupající! Alespoň dokud se nenajde někdo, kdo jeho kousky zase o něco posune či překoná! Takhle třeba Fabio řádil při návštěvě ve Vídni. Opět jen zírám od začátku do konce! :-O

Get in the Van! Vancouver Island with Jeff Kendall-Weed

Kanadské BC je plné neskutečné přírody a famózních trailů. Přitom ale nemusíte zůstávat na pevnině, hledat lze i za vodou, nejčastěji na ostrově Vancouver Island.

Řadu pěkných fotek k tomuto příběhu najdete na Pinkbike.com

Carson Storch – This Is Home | SHIMANO

„V průběhu dospívání jsem si uvědomil, že bikování je pro mě mnohem větší zábava než cokoliv jiného. V 16 letech jsem si proto stanovil horské kolo jako primární cíl mého života a od té doby se dějí věci…“ Carson Storch o svém vztahu k MTB. Zde je jeho příběh a jeho domov – Bend, Oregon (USA).

Hromada fotek z natáčení je na stránkách bike.shimano.com

Make it Reign: Introducing the all-new 2018 Reign range

Nedávno jsme si představili novou generaci oblíbeného enduro stroje Giant Reign 2018 (v Sušici jednoznačně nejčastěji vídané kolo) a zde je akční představení tohoto modelu a celé nové řady.

Trippin – Scotland’s Great Wilderness

Pohádková, ale zároveň drsná příroda Skotské vysočiny, volnost, stanování, kajak…

Fotostory na PinkBike.com

MTB Freerider Makken & his Dog Charge Geiranger Fjord | The Tourist 2

Další zajímavá forma bike-turismu! Se čtyřkolkou a psem! Takhle se cestuje v Norsku! Nejspíš?!

Heli Drop Mountain Biking part 2 | Mount Cartier

Další část provokativního helibikingu v rámci seriálu #followcamfriday

**CZECH MADE**

Soul of the Forest

Abychom neopomněli české spoty a traily. Zde trocha fajnového domácího trailování s pár solidními polety a nakonec i „hlavou dolů“. Dobře kluci!

Jak na klouzačce! SUMATRA – Lubuklinggau | Matej Charvat – MY RIDE 011

(text: Matěj Charvát)

V průběhu CharvatBros BIKECAMPU mi dochází last-minute nabídka od teamu v Indonézii, který jsem v zimě trénoval. Zúčastnit se mezinárodního mistrovství Indonézie na Sumatře. Moje prsty rozhodně nejsou v kondici, ve které bych byl schopen závodit, ale říkám si, že mám ještě týden… Mám rád výzvy a tuhle samozřejmě přijímám!

V neděli večer balíme v Bikeparku Malino Brdo všechny věci, ve tři ráno jsme v Praze. Ráno všechno vykládáme, pereme, servisujeme kolo a rovnou ho skládáme do krabice. Ve 12:00 už totiž musím být na letišti.

Jetlag, který si přivážím ani nekomentuju…není lehký se bez aklimatizace pustit následující den rovnou do tréninku, ale to je život. Trať mě docela překvapuje, 4 minuty vostrýho terénu plnýho skal a techniky. Samozřejmě nechybí pár míst slušnýho šlapání, ale hlavně jílovitá hlína, která je snad všude v Indonézii (viz vlog Java). V seeding runu si jedu tu svojí, mělo to docela flow. Vítězím. Mám radost. Vím, že jsem nechal ještě něco v nádrži na neděli.

Bohužel v noci na neděli prší, navíc pak prší ještě těsně před startem závodu Elitní kategorie. Vjíždim do trati extrémně opatrně a v hlavně s tím, že to bude opravdu hodně klouzat…jsem stejně překvapenej. Klouže to totiž asi tak 100x víc, než jsem čekal v nejhoršim scénáři! Podařilo se mi jít během pěti minut 5x na zem – což je asi můj rekord za celou kariéru. Klobouk dolu lokálům, protože tohle opravdu nešlo. Celkově samozřejmě super zážitek, mrkněte na video, kde jsem se vám snažil přiblížit i místní atmosféru. Sumatra je nádherný ostrov plný hodných a upřímných lidí, kteří prostě žijou s radostí. To je jedna z věcí, kterou na Indonézii obdivuju.

Teď už jsem zpět doma a připravuju pro vás další dobrodružství!

Matěj Charvát

**BONUS**

KEN BLOCK’S GYMKHANA 7 (Ford Mustang 4×4 with 845Hp)

Pro rozptýlení v závěru oblaka kouře a hromady spálených gum, jak je umí ničit snad jen Ken Block. *starší kousek z roku 2014

ESCAPE THE CITY & JUST RIDE // Green Mammoth Designz 2017 [4K]

Když žijete ve městě, je potřeba občas vypadnout do přírody. Když žijete ve Vancouveru, tak na vás ta příroda přímo útočí! No jo, Kanada…

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky