IBIS Mojo HD4 – představení čtvrté generace

Bude tomu zhruba 24 hodin, co značka Ibis oficiálně představila novou, aktuálně již čtvrtou generaci svého kultovního modelu Mojo HD. Přesným názvem Ibis Mojo HD4. Zdvih, systém zavěšení, silueta rámu a jiné aspekty zůstaly víceméně nedotčeny, hodně se ale hýbalo s geometrií a projevem zadní stavby.

Omlouvám se, ale v tomto představení budu mimořádně stručný. Ne snad, že by si Ibis Mojo HD4 nezasloužil více prostoru a více pozornosti, jen se mi nedostává času. Pojďme si proto jen proběhnout základní prvky inovace a základní charakteristiky, vše ostatní se dočtete na stránce www.ibiscycles.com

Inovace a základní rysy

  • Ibis Mojo HD4 využívá zcela novou „moderní progresivní“ geometrii zaměřenou na stabilitu a rychlost
  • Očekávat můžete lepší zpracování velkých nárazů díky posílené progresivitě zadní stavby
  • Po mnoha experimentech a testování ve skutečném světě skončil úhel hlavy na hodnotě 64,9°
  • Dosah (reach) rostl průběžně s velikostí rámu (4 mm u S, 34 mm u XL)
  • Kratší sedlová trubka pro sedlovky s delším zdvihem
  • O 30 % tužší horní raménko, o 40 % tužší spodní raménko
  • Přepracované vrstvení rámu = nárůst celkové tuhosti rámu
  • Zadní stavba využívá systém DW-Link v5, aktuálně nejefektivnější variantu tohoto závěsu
  • Určeno pro kola průměru 27,5“ s plášti do šířky 2,8“
  • Barvy „Fireball Red“ nebo „Añejo Silver & Lime“
  • Zadní osa Boost 148 mm
  • Zdvih zadní stavby 153 mm (6“)
  • Zdvih vidlice – doporučeno 160 mm, vyzkoušeno až 170 mm
  • Rám a zadní stavba vyrobené jako karbonový monocoque
  • Hmotnost rámu a tlumiče ve vel. L – 2,98 kg
  • Standardní tlumič Fox Float (7.875×2.25″)
  • Možnost upgrade tlumiče na Fox Float X2
  • Adaptér pro ISCG 05
  • Závitový střed

reklama

Foto: Courtesy of Ibis Cycles (studio) / Dave Trumpore, Courtesy of Ibis (jízdní)

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky