Rock Machine Blizzard LTD & Blizzard eLTD (tech news)

Tato zpráva není vyslovenou novinkou, jelikož představení v mnoha směrech výjimečných strojů Rock Machine Blizzard LTD a Blizzard eLTD proběhlo již minulý pátek na veletrhu ForBikes 2017, u čehož jsem byl osobně přítomen. Až dnes mám ale čas se těmto kolům věnovat blíže.

Začněme-li strojem většině z nás předpokládám bližším, modelem Blizzard LTD Edition, pak je třeba zmínit fakt, že se nejedná o nové kolo, či novou koncepci, ale pouze o špičku ledovce, o vrchol, či piedestal zářící nad celou rodinou modelů Blizzard, které ve své nejnovější podobě sklidily již nejedno uznání.

Já si nové Blizzardy dosytosti užil při novinářském testování na Ještědu!

Dobrý, lepší, nejlepší!

Nový Rock Machine Blizzard LTD je tedy, stručně řečeno, novým top modelem v řadě poctivých a v podobě ostatních modelů i poměrně dostupných enduro strojů. Vždyť do minulého pátku byl vrcholem nabídky Blizzard 90-27 prodávaný za cenu 79 990 Kč. Poctivě postavený a solidně osazený bike se zdvihy 160 mm nad oběma koly.

Blizzard LTD je v jádru stejný! Přidává „pouze“ špičkové odpružení (vidlici ÖHLINS RFX 34 a tlumič ÖHLINS STX 22 AIR), špičkový pohon SRAM XX1 Eagle, ultimátní brzdy SRAM Guide Ultimate, nekompromisní kokpit Race Face NEXT, sedlovku Race Face Turbine, karbonová kola WTB i31 Carbon, WTB pláště i sedlo a… To by stačilo, co říkáte?

Blizzard LTD je zkrátka výjimečným kolem s výjimečným osazením, výjimečným barevným zpracováním (zajímavé, jak k sobě krásně ladí černo-zlaté odpružení Öhlins a stejně barevně pojatá sada SRAM XX1), ale také s výjimečnou cenou:

Rock Machine Blizzard LTD: 249 990 Kč

Ano, je to hromada peněz, jak mnozí řeknou navíc za kolo „na hliníku“, ale je třeba pochopit, že se Rock Machine především snaží ukázat, jak vysoko dokáže cílit, že není jen šedým výrobcem kol pro masy, ale dokáže nabídnou něco i pro skutečně náročné uživatele! Počkejme si, jak to bude s cenou vypadat, jestli (až) Blizzard jednou (možná brzy) dostane karbonový rám!

Tlumič ÖHLINS STX 22 AIR

Vidlice ÖHLINS RFX 34

 

reklama

Rock Machine Blizzard eLTD – revoluce v elektrice!

Všichni, kdož nemáte rádi eBiky, nyní prosím zhasněte či zaklapněte své monitory, dál to bude jen o voltech a wattech! Druhou zásadní novinkou je totiž model Blizzard eLTD postavený okolo motoru Shimano Steps E8000, vybavený rovněž odpružením Öhlins, doplněný o elektronické řazení Shimano XT Di2, ale také o novou, pro integraci do rámu určenou baterii (akumulátor) Shimano E8020.

Rock Machine Blizzard eLTD: 299 990 Kč

V tomto případě začínám stručným souhrnem a také dosti šokující cenou. Jasně, „tři kila“ mnoho z nás obvykle nevráží ani do auta, natož do kola s baterkou! Moje poslední auto stálo skoro přesně polovinu a nestydím se za to! V tomto bodě je ale třeba pochopit, že Rock Machine právě tímto modelem ukazuje, nakolik daleko lze zajít a jakým způsobem lze propojit obor cyklistiky a motorek.

Myšleno především v podobě spojení cyklisty navrženého rámu a základního vybavení a od „severských motorkářů“ pocházejícího odpružení. Zároveň je třeba podotknout, že takto nastrojený eBike je primárně kolem pro „okukování“ a smysluplné prodeje se předpokládají u modelů postavených na stejném rámu, avšak s výrazně konvenčněji pojatým vybavením.

Užší, kratší, výkonnější!

Rock Machine Blizzard eLTD je v tomto směru dokonalým „show off“ bikem, kdy při pohledu na něj a jeho cenovku mnoha lidem spadne brada. A to byl účel. Cílem bylo rovněž stvořit koncept, který by se vymanil z mnoha kliček a uzlů současných elektrokol a nabídl jízdní projev co nejbližší klasickému MTB stroji, „pouze“ s hromadou energie navíc (až 300% nárůst k výkonu jezdce).

Oním klíčem by mělo být použití pohonné jednotky Shimano Steps E8000 a její promyšlené zapracování do rámu, kdy před vámi v konečném součtu stojí kolo, které má geometrii až na maličkaté detaily stejnou jako jeho elektrikou nepokřtěný bratr Blizzard řady XX-27+. Klasický pluskový Blizzard je přitom vybaven zdvihy 140 mm nad oběma koly, Blizzard eLTD se může pochlubit kombinací 150/140 mm (P/Z).

Nepatrné rozdíly v geometrii pak vychází nejen z této skutečnosti. Blizzard 90-27+ má úhel hlavy 67°, Blizzard eLTD 66°. Délka zadní stavby u klasického modelu činí 433 mm, u elektrického 434,4 mm. Nedělal jsem sice všeobecný průzkum, ale nemám důvod nevěřit, že tato hodnota je jednou z nejmenších u plně odpružených eBiků současnosti, ne-li tou vůbec nejkratší. Vzhledem k předpokladu použití „skoro pluskových“ plášťů WTB Convict 27,5×2,5“ to zní hodně slibně!

A to jsem se ani nezmínil o Q-faktoru pouhých 177 mm, což je v oboru elektrokol také poměrně raritní záležitost (u kol s jiným pohonem než Shimano).

Základní parametry akumulátoru: Shimano E8020 Li-on (36 V, 504 Wh, 14Ah)

Základní parametry motoru: STePS E8000 – 36V, 250W, 70Nm!

Nenápadný spodní přístup k baterii Shimano 8020

Ovládací centrum – pohon Shimano STePS 8000 a řazení Shimano XT Di2

Rock Machine Blizzard eLTD – geometrie

Rock Machine Blizzard LTD – geometrie

Na něco jsme zapomněli?

Určitě ano! Povídat by se o tomto kole dalo asi ještě docela dlouho. Třeba o nasazení elektronického řazení Shimano XT Di2, které je propojené s motorem a dokáže mu tak předat zprávu o okamžiku změny převodu pro chvilkový (setinový) pokles výkonu s cílem hladkého zařazení. Povídat bychom si mohli o možnosti propojit řídící jednotku motoru s aplikací v telefonu přes Bluetooth 4.0 a takto si snadno a pohodlně nastavit vše důležité.

Nechme si ale bližší povídání o modelové řade eBlizzard až na okamžik, kdy se nám jeden z těchto kousků dostane reálně do ruky.

Foto: Štěpán Hájíček (článek) / Rock Machine (fotogalerie)

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky
  • Honza

    Jo, skvělý marketingový tah, sám Blizzarda od RM jezdím a je to super kolo, ale ta cena za kolo na hliníku je fakt jen ukázka toho co jsou schopni udělat, nic víc, prostě jen práskli drahé věci na normální rám, sladili barvičky a přemrštěná cena je na světě. Absolutní zklamání. Tohle si koupí jen někdo neznalý věci a totální vlastenec, o finanční situaci potencionálního kupce nemluvě.

    • Jasně je to jen „demonstrace síly“ ale řekl bych, že vlastně dost účinná. Tímto se namlsáš a pak si půjdeš koupit standardní model. Nebo tak by to alespoň mohlo fungovat 😉

      • Honza

        Hmm demonstrace síly, to se mi líbí 🙂 každopádně klukům fandím, a už se nemůžu dočkat na inovovanou 29ku snad i ve vyšším zdvihu

        • Na Blizzardu 29 se intenzivně pracuje, neboj. Pokud bys chtěl Blizzard 29″ s vyšším zdvihem, pak lze použít už současný model XX-27+ a jen vyměnit pluska za 29″. Vyzkoušeno, funguje, kola se vejdou, geometrie se nijak nerozpadne a místa je tam dost i pro širší pláště.

  • Andre

    Já celkově nechápu jejich přístup – aktuální modelová řada Blizzard mi přijde těžká a drahá. Argument, že dělají bika více do „hrava“ na mě už nějak nezabírá. Zatím jsem nepochopil, proč chtít bika od nich a ne od zahraniční (nebo jiné domácí) konkurence. Jejich LTD novinka za 250k je jen ukázka ničím nepodložení arogance. Je to trochu trapné – sorry jako :).

  • Lukáš Marek

    Krásný kolo!! proti tomu co maji v nabídce za barevnej cirkus vypadá tahle černo zlatá kombinace dospěle. Nasadit černy RS normalní osazení a maj krasny kolo 😉