Intense Tracer 275C – Kalifornské uhlí, české kamení!

Možná byste si mohli myslet, že vzhledem k počtu kol, které mi každý rok projdou rukama, mě jen tak něco nepřekvapí a nevzbudí ve mě zájem větší, než vyjádřený zkušeným nadzvednutím obočí a uznalým, decentně z koutku úst znějícím „Hmmmm!“ Jenže když se vám do rukou dostane taková hračka, jako je Intense Tracer 275C, to se i zkušenému testerovi rozbuší srdce.

A rozbuší se o to víc, když se posadí do sedla a na plné obrátky roztočí jeho kliky. Pravdou je, že se „neposadím na zadek“ pokaždé, když přede mě někdo postaví kolo s pořizovací cenou o šesti cifrách. Takových kol už jsem měl v ruce… Trochu jiné to je, když se k šesticifernému číslu blíží cena samotného rámu, ale i tak to není pravidlo a záleží kus od kusu. Navíc Intense Tracer znám i neznám. Již jsem na něm jezdil, ale to bylo před více jak pěti lety (test Intense Tracer 2 – vyšlo 13. 12. 2011). Od té doby se ale mnohé změnilo!

Bylo, nebylo…

Změnil se materiál rámu (karbon nahradil původní hliník), změnil se průměr kol (z 26“ vyrostl na 27,5“) a díky výše zmíněným faktům vcelku skokově vzrostla cena samotného rámu (hliníkový Tracer 2 vyšel v roce 2011 na 39 999 Kč, karbonový Tracer 275C na XXX XXX Kč | *cenu doplníme). Co se naopak nezměnilo je zařazení kola, které osciluje někde na hraně kategorií trailbike/enduro. Dále se nezměnily zdvihy (vzadu je stále možnost volit 145/160 mm), podobné je tvarosloví samotného rámu, přestože se materiál liší a nijak zásadně se nezměnila ani konstrukce zadního odpružení.

Toto vše je patrné při první rychlé obhlídce, jiné detaily se ale vyjeví při bližším mezigeneračním porovnání. Starší Tracer 2 byl stavěn možná trochu více jako trailbike, proto měl třeba testovaný kousek vidlici se zdvihem „jen“ 150 mm. A ještě šlo o nikterak extrémní RockShox Sektor. Změnil se také kokpit, či celá geometrie rámu, kdy se stačí podívat na představec použitý v roce 2011. Chápete? Jiné bylo také řazení. Jestli se nepletu, tehdy na Traceru „visela“ sada SRAM X7 v konfiguraci 3×9, dnes jej mám postavený na Shimanu 1×11!

Toto srovnání se zdá možná irelevantní, na druhou stranu, když už je ta příležitost, je docela zajímavé porovnat oba stroje a zjistit, jak moc a kam až se náš obor posunul za pouhých pět let! Jo a tehdy i dnes byla/je na tomto kole teleskopická sedlovka. Dnes vnímána jako naprostá nutnost a standard, tehdy to bylo stále něco extra. Použitý X-Fusion HILO si ale zrovna zářivou reputaci ve svém oboru nevybojoval.

Intense Tracer 275C v podobě 2016/2017

Pro připomenutí a srovnání Intense Tracer 2 (2011)

Kupříkladu podoba horního ramene či ploutve na rámu je dodnes skoro stejná.

Překvapivě jiný!

Nechme ale teoretického povídání a pojďme rovnou k praxi současného exempláře, jelikož o tu, a o jeho jízdní projev, jde v první řadě! Nevychylujme se přitom ze zavedené praxe našich testů a zaměřme se v první řadě na posed a pozici jezdce. Respektive, když před tím na chviličku odbočím, tak skutečně první, co mě na Traceru překvapilo, byla jeho nízká hmotnost!

Jasně, u karbonového kola něco takového očekáváte, ale stejně 12,73 kg je na kolo kategorie enduro poměrně málo, obzvláště, když je člověk zvyklý na hliníkové potvory a potvůrky s hmotností kolem 14 kil i víc. Lehkost a s ní i očekávatelná mrštnost se přenáší i do samotného jízdního projevu, ale to si ještě barvitě popíšeme níže v textu.

Jako vždy „slack and low?“ Děkuji, nechci, mám vlastní recept!

Zpět ale k pozici za řídítky, která mi připadala dost krátká, což mě na jedné straně překvapuje, na druhé nikoliv. Pravdou je, že se poslední dobou formuje napříč mnoha značkami trend označovaný jako „slack and low“ (položený a nízký), který často svádí tvůrce rámů k tomu prodlužovat horní trubku a snižovat předek.

Modelově je takovýmto „trendy“ kolem Giant Reign (horní trubka 620 mm) a podobně stavěný mi připadal i Yeti SB6c (606 mm). Naopak třeba Specialized Enduro 650b (576 mm) je kolo extrémně krátké, s překvapivě nízkou hlavou (100 mm). Kona Proces 153 mi také připadala dost krátká, přestože má horní trubku dlouhou 614 mm*) zde byl ale úchop poměrně vysoko.  Tak a kde že je ten enduro standard a jasně definovaný trend?!

*Všechny hodnoty jsou porovnávány u rámů velikosti M

Abych se ale vrátil k Traceru, zde byla pozice jednoznačně více trailbiková než #endurospecific! Kratší rám (585 mm) v kombinaci s vyšší pozicí řídítek (hlava 114 mm) přitom dohromady svádí k neskutečnému blbnutí, poskakování a vymýšlení všemožných skopičin. Charakter na hony vzdálený seriózním a někdy až přehnaně vážným enduro speciálům. U Intense ale najdeme podobných „kontroverzí“ mnohem víc.

reklama

U testovaného vzorku byl použit tlumič RockShox Monarch Plus, překvapivě jen ve verzi R (bez páčky Lockoutu) a s běžnou komorou HV (High Volume).

Chybět nesmí klasické plastické vyvedení ohnivého loga Intense.

Nebo třeba připomínka místa zrodu – California Republic!

Když si postavíš hlavu!

Hodně specifické a jakoby proti enduro trendům bojující je rovněž ovládání tohoto stroje. Základem je spíše strmější úhel hlavy (66,5°), kdy se výše porovnávaná kola povětšinou shodnou na hodnotě 65,5° a Giant Reign nabízí dokonce rovných 65°. Zmíněný úhel u Traceru je přitom základem spíše živějšího, nikoliv však zbrklého vedení. Proto i po delším čase, co jsem strávil v jeho sedle platí, že mi Tracer svým ovládáním připomíná více moderní trailbiky než čistá endura. Že se stále opakuju.

Je na tom něco špatně? Záleží na úhlu pohledu, ale já bych to jako nevýhodu neviděl, je to jen jiná cesta a jiný přístup, který může mít širokou podporu jezdecké základny, která extra položené vidlice „hejtuje“ nejen na facebooku, ale i v reálném životě. Intense zkrátka jen tak nezapadne v davu – vzhledem a jak vidno, tak ani ovládáním. Výjimečnost je přeci to, za co se zde platí, nebo se pletu?!

Půjdeme-li dál, pak musím podotknout, že celková živost Intense Tracer, nebo spíš jeho neskutečná poslušnost a neskrývaná aktivita, je dílem nejen úhlu vidlice, ale i dalších faktorů. Kupříkladu kratší rámové stavby (dosah, neboli „reach“ = 416 mm, vel. M), nebo třeba kratší (nikoliv však nejkratší) zadní stavby (432 mm). Zároveň se do řízení a do ochoty poslechnout každičký příkaz jezdce promítá též nízká hmotnost a vysoká tuhost karbonového rámu. Zejména přední partie je pevná jako skála!

Pevný trojúhelník zadní stavby je na levé straně spojen elegantní a plynule navazující vzpěrou.

Horní raménko umožňuje „přepíchnutím“ spodního oka tlumiče snadnou změnu zdvihu ze 160 na 145 mm.

Mimořádnou efektivitu zadní stavby má na svědomí zejména toto, výrazně dolů skloněné, spodní raménko.

Musíš vědět, co děláš!

Reakce na řízení jsou skutečně bezprostřední, což je úžasně návykové a svádí to k rychlé a hodně agresivní jízdě, tedy k obrovské zábavě! Když na to přijde, tak si Tracer poradí i se strmými místy, jen chce už vážně jistou ruku. Jezdec prostě musí vědět, co a proč dělá! Tento Intense není kolem pro začátečníky, není to stroj pro „srabíky“ (bez urážky) a rozhodně ne pro lidi, kteří se bojí rychlosti a výšek. To je sice tak trochu i můj případ!

Zároveň se mi ale, při mých letitých zkušenostech, podařilo brzy odhalit hlavní přednosti Traceru, proto jsem se mu naučil důvěřovat, a proto jsme spolu sjeli vše, co jezdím i s jinými koly a troufám si říct, že nejednou možná i rychleji. V tomto případě je možná škoda, že nejsem závislý na „virtuální stravě“ a když jezdím, tak jezdím a neřeším, zda jsem ten či onen segment pokořil rychleji nebo pomaleji než před týdnem/měsícem. Je mi vážně fuk, jestli budu či nebudu KOM a nebo QOM 😀

Možná to ale znáte z pořadu Top Gear, dnes Grand Tour. Některá auta, která se zdají být za volantem neskutečně zábavná a svižná později na okruhu svým časem zklamou (modelově Fiat Abarth 124 Spider – Grand Tour 01×11). Ale co na tom, když se jezdec baví a má dole pod kopcem „rohlík“ od ucha k uchu. I když v tomto případě bych se klidně vsadil, že by Tracer 275C vážně dokázal některé moje časy zrychlit! Že to není jen pocit!

Přestože mám radši stabilnější kola s více „blbovzdorným“ řízením, tak jsem dal na Traceru bez zaváhání i poměrně těžké sekce včetně „Kamene“ a všenorského DH!

Trochu překvapený jsem z přítomnosti klasických ok pro třmen zadní brzdy (IS), ale uznávám, že je to praktičtější cesta než řešit závit v karbonu.

Na spodním rameni najdete zespodu dvě maznice pro péči o důležitá kluzná pouzdra.

Spodní část dolní trubky je důsledně chráněna tímto „pancéřovaným“ nárazníkem.

Svéráz národního… Pérování!

Jinou, neskromně svéráznou oblastí, je u Traceru 275C rovněž odpružení, které využívá systému původně vyvinutého pod označením VPP (Virtual Pivot Point), tedy v licenci jiné legendy, značky Santa Cruz. Dnes se řešení použité u Traceru jmenuje „JS Tuned Suspension“, kterýžto název odkazuje na jméno majitele značky – Jeff Steber (historie Intense). Ale to jsou vše jen formality, s kterými se vlastně nemusíte vůbec obtěžovat! Důležitá je funkce, která je mimořádná!

Základem je místy až těžko pochopitelná efektivita zadní stavby, jež je patrná od prvních metrů. Je to dáno zejména tím, že je spodní raménko zadní stavby skloněno pod značně strmým úhlem, proto má zadní stavba tendenci se při záběru do pedálů zamykat. V extrému by mohlo při silovém záběru dojít až k roztažení tlumiče, ale tak tomu naštěstí není.

Jednou jsem na takové napodobenině systému VPP jel (z úcty k aktuální vydařené kolekci raději nebudu tuto značku jmenovat) a byl to mazec. Zejména, když se při jízdě na „kašpárka“ kolo proměnilo v simulátor jízdy na koni, jak se sedlo zvedalo při každém záběru!

Vcelku standardní záležitost, vedení lanka řazení tažené skrz zadní stavbu až k přehazovačce.

Na různých místech rámu zpod laku nenápadně…

prosvítá čistý karbonový kabátek uhlíkového rámu.

Tady je to spočítané

To ale není ani v nejmenším případ Intense Tracer 275C! Zde, když se opřete naplno do pedálů, se stane jediné… Vyrazíte třetí kosmickou rychlostí vpřed. Člověk má (skoro) pocit, jako by jel na pevném rámu. Ale na sakra tuhém pevném rámu! Místy jsem se nemohl zbavit pocitu, jako by mě zezadu snad někdo tlačil, nebo jako kdyby mi „můj brácha, bez mého vědomí“ strčil do sedlovky pomocný motor! Tak ostré jsou reakce Traceru na „plynový pedál!“

Extrémní efektivita (naštěstí) nepřináší tupost samotného odpružení, jelikož se síly pohonu a síly dané nárazem překážek na zadní kolo snadno vyrovnají! Přestože při plném záběru není zadní stavba u Intense Tracer 275C až tak citlivá jako u mnohé konkurence, není ani vysloveně tvrdá, netečná či nepohodlná. Tracer se ale hodně promění, když se rozjede z kopce, nebo když se jen vezete v klidu a bez usilovného šlapání, třeba po rovině nebo po lehce se svažující cestě.

Najednou máte pocit, že je pod vámi úplně jiné kolo, což je dáno tím, jak zadní stavba skokově ožije! Tak tomu tedy bylo s použitým tlumičem RockShox Monarch Plus R, který zde byl „jen“ ve verzi HV (High Volume) a nikoliv DebonAir, jak by se snad dnes dalo očekávat. RockShox Monarch Plus je obecně, stejně tak i na tomto kole, extra aktivní, až se člověk mnohdy diví, jak to létá nahoru a dolů! Zejména na větších příčných nerovnostech, tedy ve výmolech a na boulích.

Zajímavě a hlavně prakticky je kombinováno vnitřní vedení rámem (řazení, zadní brzda) a tažení kabeláže po spodní trubce (teleskopická sedlovka).

Nevyužitý vstup do rámu patří nejspíš přesmykači, který ale v tomto případě nebyl potřeba, proto je zde také záslepka na jeho Direct-Mount držáku.

Rám je proti případnému padání nebo sukování řetězu chráněn nerezovým krytem, překryt je ale také třeba spodní čep na dolním raménku.

Mě houpání baví

Opět ale neříkám, že je to špatně, jen se snažím popsat tento specifický projev. Osobně mám dokonce rád, když se plně odpružené kolo projevuje skutečně jako plně odpružené. Tedy, že se zhoupne, když si na něj člověk sede a že se zadek znatelně pohne, když přejedete právě nějakou větší příčnou nerovnost. Jen si je potřeba zvyknout na tu skokovou proměnu, či spíše neustálé proměny.

Jako by to na jedné straně byl citlivý a vnímavý profesor (Bruce Banner) a na straně druhé nezkrotný a ničivý Hulk! Pocit určitého rozčarování, zejména z počátku, ale přináší skutečně jen přechod ze sprinterského do enduro módu. Když totiž Tracera drtíte těžkým terénem, tak jak si to přeje a jak si to jeho povaha žádá, nelze říct nic jiného, než že zadní stavba funguje nadmíru dobře.

Při plné akci je hodně citlivá, ve středním rozsahu krásně aktivní. Přitom ale nebudete bojovat se zbytečně velkou linearitou, či snad degresí na konci kroku. Tak tomu totiž bývalo modelově u prvních generací Santa Cruz Nomad (s hodně podobným systémem VPP), který fungoval krásně, na dorazu jsem s ním byl i já až překvapivě často!!!

U Traceru je naopak jasně patrná přirozená progrese nastupující v poslední třetině zdvihu. Jak mnozí víte, nejsem zrovna střelec, který by běžně létal po dorazech, jako třeba kolega Mikuláš. Proto mě rozhodně nepřekvapí, když zůstává kontrolní gumička na pístnici tlumiče necelý centimetr od jeho konce. Já to beru jako rezervu pro případy, když se něco nepodaří! Když dopadnete víc natvrdo, než jak bylo v plánu, potkáte díru, o které jste nevěděli a tak podobně.

Plastový kryt spodního oka dolního raménka je nejlépe vidět při pohledu z boku. Zajímavý je také hranatý profil zubů na převodníku Shimano XT.

Rozdrtím tě tíhou gravitace!

Ve svém testovacím revíru mám ale pár míst, kde běžně dokážu zmáčknout odpružení až k dorazu, tedy velké terénní pumpy (Američané rádi říkají G-out). A přesně v takových místech se ukáže, jestli zadní stavba ve spodní úvrati přirozeně ztuhne a podrží jezdce, nebo jestli se „žvejkne“ a vy pak máte co dělat, abyste udrželi rovnováhu a rychlost potřebnou na výjezdu. Nejznámější podobná „pumpa“ je kupříkladu na všenorské DH trati.

Málem bych zapomněl na jednu drobnou vychytávku, tedy možnost přepíchnout tlumič z „plného apetitu“ 160 mm na více trailových 145 mm kroku. Nechtělo se mi do toho, ale vyzkoušel jsem to. Stalo se pak to, co jsem v zásadě čekal. Po jemném doladění tlaku v tlumiči na optimální sag se geometrie nijak zásadně nezměnila, změnil se ale projev zadní stavby.

Odpružení již nebylo po překonání „hrany efektivity“ až tak živočišné a divoké. Stále bylo slušně aktivní, ale vlastně i lépe čitelné, stabilnější, a tak celkově ostřejší, agresivnější. Jak už jsem zmínil, mám rád, když se odpružení hýbe, proto jsem se brzy vrátil k původnímu nastavení. Zároveň si ale dovedu představit situaci, kdy by chtěl člověk využít více trailového než enduro charakteru tohoto kola, k čemuž se možnost snížit zdvih zadní části na 145 mm dokonale hodí!

Jak funguje zadní stavba „JS Tuned Suspension“ je dobře vidět na těchto záběrech. 1) klidový stav.

2) maximální komprese zadní stavby. Poloha horního ramene je vcelku očekávatelná, překvapivé je překlopení spodního ramena do horizontální polohy.

Běžně to není skoro vidět, ale na spodním raménku je gumový špunt, fungující jako horní doraz při maximálním roztažení zadní stavby.

KOMPONENTY

V tomto případě nemá cenu zabývat se takovými „detaily“ jako jsou nasazená řídítka (Renthal FatBar), představec (Thompson), sedlo (WTB) nebo sedlovka (Kind Shock LEV Integra). Kola Intense se totiž často staví na zakázku, a přestože se nabízí i kompletní kity za výhodné ceny, toto je stejně jen testovací vzorek postavený z toho „co dům dal“. A že dal pár slušných kousků. Tím bychom tuto kapitolu tedy mohli zase hezky zčerstva uzavřít.

Praktické poznámky

Aktuálně zkoušený a vám předkládaný Intense Tracer 275C je testovačkou, která už zažila své, proto se moc nehodí brblat na adresu jeho výbavy, ale přesto si nemůžu odpustit malé (spíš větší) rýpnutí do Shimana. To mě baví!

Trápili mě zejména brzdy Shimano XT z rodiny M8000. Proti tomu, jak byla předchozí generace známa jako totální držák, je s těmi novými trochu problém (místy velký problém). Slyšel jsem, že první výrobní série řady M8000 trpěla na problém s propadající se pákou! Shimano údajně našlo chybu v jednom pístu, proto se postižené kusy bez řečí vracely, či rovnou vyměňovaly.

U brzd použitých na Traceru se páka nepropadala, alespoň ne až na řídítka, měla ale často tendenci opačnou! Tedy pořádně se napumpovat! Naštěstí se tak ale dělo u obou brzd víceméně synchronně. Snad pomůže pouhé odvzdušnění, ale kdo ví. I starší XT mělo své nálady a tu a tam ztvrdlo, ale tolik jako tento set nikdy.

Od nejmenovaných, přesto renomovaných odborníků jsem se dozvěděl, že Shimano na pákách řady M8000 docela šetřilo a aby mohlo srazit cenu, použilo techniku ze sady SLX, což může být oním kamenem úrazu. Až na to, že s brzdami SLX jsem zatím žádné problémy neměl!

Z praktického hlediska je čas i na jednu pochvalu, tentokrát směřující na adresu značky Intense samotné. Rozumím tomu, že se i tito kalifornští konstruktéři snažili elegantně utopit většinu vedení v rámu, naštěstí třeba bovden teleskopické sedlovky vedli po jeho povrchu. Práce s teleskopem, jeho výměna, oprava, či úprava vedení proto bude luxusně snadná! Na řazení člověk obvykle moc často nesahá, ale víte jistě sami dobře, co umí teleskopické sedlovky, zejména v zimě, a tahat se s hadicí brzdy skrz rám také není nic zábavného!

Všenory DH – poslední foto a hurá k autu, než padne tma!

Intense Tracer 275C – závěr

Jsou kola, která jezdím, baví mě, ale pak moje dojmy z jejich sedla vyblednou a „splynou s davem“. U Intense Tracer tomu, zcela jistě, takto nebude. Ten pocit, když se do toho opřete a kolo vyrazí jako namydlená střela kupředu, místy až nečekaný přechod z extra efektivního do mimořádně akčního módu zadního odpružení, nezvykle sportovní vyznění ovládání, které vám ale po chvíli zvyku a s pevnou a jistou rukou na řídítkách umožní sekat zatáčky, jako když se krájí sushi, to se prostě nezapomíná!

A když budete chtít změnit občas perspektivu a program svého ježdění, sežeňte si vidlici s nastavitelným zdvihem (140/160 mm), nebo si hrajte jen z možností přepíchnout tlumič. Na 160 mm dostanete stroj s pořádným terénním apetitem, svým projevem nestandardní, přesto hodně jisté a zábavné enduro! Nebo to vzadu shoďte na 145 mm a používejte Intense Tracer 275C jako trailbike pro běžné jízdy odpoledne pro práci, rychlé přesuny a více sportovní švihy. Tuhostí rámu, hmotností ani geometrií vás Intense Tracer 275C brzdit rozhodně nebude!

Foto: Štěpán Hájíček (kompletní fotogalerie opět samostatně) / Intense Tracer 275C první praktické dojmy


Intense Tracer 275C

Cena: (*doplníme) www.intensecycles.com
Hmotnost: 12,73 kg
Řídítka/představec (délka): 760/50 mm
Tlaky (vidlice/tlumič): 65/200 psi (hmotnost jezdce 80 kg)

Testovaný vzorek – výbava
Vidlice: RockShox Pike RC
Tlumič: RockShox Monacrh Plus R HV
Pohon: Shimano XT (1×11)
Brzdy: Shimano XT (M8000)
Kola: DT Swiss Spline

PLUS

  • Nízká hmotnost rámu, i celého kola (12,73 kg, vel. M)
  • Vysoká tuhost a bytelnost rámu
  • Hodně specifické řízení, které se zprvu zdá být možná až dost živé, člověk mu ale snadno propadne a užívá si poté okamžitost reakcí
  • Obrovská efektivita zadní stavby a chuť vystřelit okamžitě vpřed
  • Zvláštní je přechod do „aktivního módu“, ale po otevření stavidel je zadní stavba obrovsky snaživá a nápomocná
  • Zároveň je zadní partie náležitě progresivní – nenechá se jen tak prostřelit na doraz
  • Po přijetí jízdního projevu Traceru za své s ním člověk snadno zrychlí i tam, kde by to nečekal
  • Díky možnosti jednoduše měnit zdvih zadní stavby (160/145 mm) si můžete užít dva odlišné charaktery kola a díky tomu rozšířit pole jeho působnosti o více sportovní a na výkon zaměřené jízdy

MÍNUS

  • Specifický posed s kratším rámem a vyšším úchopem je otázkou zvyku
  • Ovládání je živější než u dnešní konkurence, ale co je pro jednoho nevýhodou, je pro druhého přínosem
  • Zvyknout si je třeba na výrazný přechod z efektivního do aktivního módu odpružení
  • Někomu by mohla vadit absence páčky pro zamčení tlumiče, zde by ale byla skoro zbytečná, navíc své kolo si můžete nakonfigurovat, jak bude třeba
  • Problémy občas představoval nestandardní projev brzd Shimano XT (M8000), které ale potřebovaly snad jen důkladně odvzdušnit.

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky
  • Pavel

    S brzdami XT M8000 mám úplně ty samé zkušenosti. Při několikerém brždění hodně tvrdnou a páka zabírá třeba i o skoro 2 cm dříve /lze to i „napumpovat“ při stojícím kole rychlým pohybem páčky/. Po chvilce se pak zase vrací na původní bod. Rád bych slyšel názory na to, co s tím.

    • Měl bych jeden tip: Vyměnit za SRAM! 😛

      Ale vážně, zkusím se zeptat u kluků v Shock Therapy, jaké jsou jejich zkušenosti. O těchto brzdách jsme se spolu také bavili. Viz: http://www.bikeandride.cz/2017/01/shock-therapy-na-navsteve-ve-vyhlasene-dilne/

      • Jiří Volný

        to ani omylem 🙂

        • Štěpán

          Přesně jak říkáš. Za SRAM ani omylem. Mám XT M8000 a setkávám se se stejným problémem. Znatelný je obzvlášť teď v mrazem. Zavzdušněním to určitě není, to jsem dělal během sezony preventivně nekolikrát. Minulou zimu, kdy jsme je pořídil, jsem projížděl kvůli tomuhle problému fora a skoro brzdy reklamoval. Většinou lidi odhadují, že jde o tolerance v těsněních na pístkách, kdy se pístky pomaleji vracejí a kvůli tomu stihneš při druhém zmáčknutí dodat více kapaliny do systému a tím pádem se zkrátí krok. Je to blbá věc, ale zase se dá dobře předvídat. A výkonostně bych tyhle brzdy rozhodně nemělnil…

          • Pavel

            No nestálo by tedy za to vysunuté pístky očistit a něčím prostříknout či nanést na ně brzd. kapalinu – olej?

          • Požádal jsem o odbornou radu kluky z Shock Therapy, tak snad budou mít lepší tip než moje: „Kup si SRAM Guide“ 😀

          • Štěpán

            No možná by stálo za to to zkusit, ale jelikož to dělají od nových, tak nevim, jestli to bude mít vliv. Kdyby si s tím někdo chtěl hrát, tak by se daly vyzkoušet asi různá těsnění. Možná se do toho někdy, když bude čas vrhnu a alespoň vyndám pístky a očistím.

          • Lubos

            Já podobný problém řešil i na SLX M675, na radu některých na bike-foru jsem použil místo origo minerálního oleje LHM co se používá do aut. Pumpovalo se to jako blázen. Vyndal jsem pístky z třmenu namáznul silikonovou vazelínou, vypustil LHM, použil origo minerální olej a je po problému.

      • Shocktherapy

        S brzdami M8000 jsou opravdu časté problémy. Brzda je ošizená a oproti předchozím modelům má M8000 své mouchy (masařky). Existují pouze dočasná řešení, kdy nestačí pouze kvalitní odvzdušnění ve více polohách, ale jede hlavně o dobré natlakování brzd spodem od třmenu. Tlak se v brzdách ztrácí při sjíždění destiček kdy expanzní nádobka nestačí doplňovat kapalinu do hydraulického okruhu. Dané to je i tím že expanzní nádobka je v jiné poloze než u předchozích modelů a spolu s levnějšími vnitřnosti pák pak dochází k mnoha neduhům.

  • Iceman

    Já jen jestli „vysela“, tak asi myslíš „visela“, že ano.

    • Sorry, korektura asi ještě nestihla zasáhnout! Už je to opravené.

      • Iceman

        No, od toho máš nás. 😉

  • disqus_3RweN8SkgI

    Stepane: zadní brzda je vedená částečně i rámem, takže při případné výměně se jejímu rozpojeni nevyhes 😉
    Každopádně vedení brzdy i bowdenu je udělané super. Uvnitř vede dutinou, takže člověk nic nehledá. Na jednom konci zasunes, na druhé straně vyjede.

    Mám to štěstí, že jsem si nedávno pořídil stejný rám. Na velké soudy zatím nemám najeto dost v těžším terénu, ale efektivitu a aktivitu zadní stavby mohu jen potvrdit. Zatím mám po každé jízdě „rohlík“ od ucha k uchu, takže spokojenost veliká. 🙂

    • Díky za doplnění a upřesnění. Nevím proč jsem si vsugeroval, že po rámu běžely dvě části kabeláže. V textu jsem to upravil, každopádně pokud je protažení hadice takto snadné, pak je to rovněž luxusní provedení.

  • Vlající Střapec

    …a je to tady:
    http://www.intensecycles.com/bikes/tracer
    Chce to brzké mezigenerační srovnání… 😉