Dynaplug Micro Pro – oprava defektu bezdušové pneu

Bezdušové pneumatiky jsou „vynálezem“, který jsme si mnozí oblíbili a bereme jej pomalu za samozřejmost. Samozřejmostí ale bohužel je i to, že v případě jejich defektu, který nevyplní těsnící mléko, nejde jinak než do pláště vložit duši. Nebo tomu tak není?

Jsou defekty a defekty. Když plášť říznete z boku, pak vám nepomůže snad ani svěcená voda. V takovém případě je potřeba řeznou ránu podlepit, nebo alespoň podložit, do kola vložit duši a doufat, že se vám po cestě dolů nevyboulí a nepraskne.

Co se ale stane, když chytnete trn, hřebík, nebo jiný tenký ostrý předmět? Pravidla paniky tvrdí: „Nesahej na to, dokud to drží!“ Pravda, pokud cizí předmět, který vnikl do vašeho pláště, utěsní mléko, není asi třeba hned panikařit a je lepší jej tam nechat. Tedy pokud chcete opravdu jen dojet.

Dynaplug Micro Pro zatíží vaši kapsu pouhými 46 gramy!

Patrona Micro Pro obsahuje dva trny s knotem, jeden trn pro chvilkové utěsnění defektu, mikro nožík a štěteček.

Naopak pokud se chcete ještě projet, bude vám při takovémto přístupu hrozit riziko, že se trn nebo hřebík z pláště stejně vyrve, třeba při ostřejším brzdění, díra se otevře, nebo, nedej bože, se plášť tímto ještě více rozpárá! Čistě teoreticky…

Pomoc v takovém případě ale může být až překvapivě snadná. Jmenuje se DYNAPLUG! Jasně, není to rozhodně jediné řešení na našem trhu určené pro opravu defektu bezdušového pláště těsnícími knoty, je ale prvním podobným, které jsme si osobně vyzkoušeli. K dispozici na test máme hned dvě varianty, komplexní Dynaplug Micro Pro a maličkatý Dynaplug Racer.

Tomuto tématu se budeme ještě věnovat a vše si popíšeme ještě podrobněji. Zatím se můžete podívat na naše aktuálně sestavené video, v němž jsem se rozhodl vyzkoušet Dynaplug Micro Pro v praxi. Prostě jsem vyjel do lesa, propíchl si plášť hřebíkem a pak se to snažil opravit. Co myslíte, dojel jsem ještě domů, nebo jsem odcházel s kolem na rameni?

Takto pro ilustraci vypadá práce s menší sadou Dynaplug Racer


Dynaplug Micro Pro / Racer

Více informací, prozatím, čerpejte na domácím webu výrobce www.dynaplug.com

Přehled výrobků Dynaplug, které budou brzy dostupné na našem trhu, najdete na webu dovozce www.bikeaction.cz

Dynaplug CZ ceny:

Dynaplug Micro Pro: 1399 Kč / 1599  Kč (stříbrný/barevný)
(v sadě je 5 knotů s mosazným ostrým hrotem)

Dynaplug Racer: 1399 Kč (jedna barva)
(v sadě jsou 3 knoty s mosazným ostrým hrotem  a 2 Megaknoty)

Dynaplug – náhradní knoty 

Dynaplug plug point: 299 Kč (5 knotů s ostrým mosazným hrotem)
Dynaplug plug bullet: 299 Kč (5 knotů s kulatým mosazným hrotem)
Dynaplug plug MEGA: 319 Kč (3 knoty s kulatým mosazným hrotem, velikost MEGA, pro Dynaplug Racer)

 

reklama

Dynaplug Micro Pro

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky
  • Jan Andrlík

    Štěpáne, nevíte od kdy bude dynaplug dostupný? a jaká bude cena? Líbí se mi to víc než samuraj

    • michal

      a přitom stačí úplně jednoduše kliknou na zmíněnej web dovozce a podívat se do sekce Prodejci

    • Prodej by se měl oficiálně rozjet na přelomu února a března. Ceny zjistím co nejdříve, pokud již nejsou na webu některého z prodejců…

    • Petr Geryk

      net uvádí zatím cca 1400,-

    • Honza

      Podle Heureky už to některé obchody nabízejí, cena za Dynaplug Micro Pro je v rozmezí 1 399 – 1599 Kč, náhradní knoty za 299 Kč.

      • Díky za detektivní práci, oficiální ceník pro ČR doplním co nejdříve.

  • Radim Paprstka

    Jen se chci zeptat,zda jsem to dobře pochopil. Ten špičatý trn co se tam narve spolu s knotem tam zůstane že? Ono pak ovšem trošku kazí to, že se člověk zadrbe pokud chytne větší díru a potřebuje dát už duši.to pak musí plášť celý vyzout a odřezat ten kovový trn ne ?

    • Pravda, pokud by člověk chytil další defekt, který by si vyžádal vložení duše, bude nezbytné odříznou špičku knotu zevnitř pláště. Z preventivních důvodů by to nebyl špatný krok i kdyby vše fungovalo bez dalších defektů. Prostě aby tam ta měděná špička nemohla udělat paseku na ráfku. Ale zase v sadě Micro Pro je ten micro nůž, takže při větším defektu by bylo odříznutí oné špičky otázkou pár vteřin navíc.

  • Daniel

    ma to teda nejaky ucel? Takove dirky by melo zalepit mliko a pak druha vec, kdyz clovek na tom dal odjede nejaky kalup nebo zavod, nebude ten hrot pri promacknuti nejak nposkozovat rafek, pri vetsim skoku atd? Kdyz uz by byla dira vetsi a mliko to nezalepilo, nevyplati se tam prdnout ty pasky, co se dava do kol motorek a aut?Tam zadny hrot nezustane a cela sada stoji 200

    • Má to skvělý účel. Je to malé, skladné a funguje to. Dynaplug mi zachránil už nejednu vyjížďku, kdy jsem měl v pneu díru na kterou již mléko nestačilo a nemít tyto knoty, tak musím shodit plášť a nahodit duši 🙁 Už jsem i úspěšně odzkoušel situaci, kdy byla díra tak velká, že to chtělo dva knoty najednou, ale i to nakonec zafungovalo. Jasně, prvotní investice není malá, ale samotné knoty pak stojí pár stovek a jak jsem psal, člověk to může mít v kapse. Určitě se najdou i jiná řešení, třeba i něco z motorek, ostatně Dynaplug začal právě u motorek.

      Jinak ty hroty uvnitř – nestalo se mi, že by to dělalo nějakou neplechu. Myslím, že by to musela být extra náhoda, aby to něco poškodilo. To dřív ohneš ráfek někde o hranu šutru než bys jej poškodil hrotem, už jen proto, že on vlastně na tom knotu nějak extra pevně nedrží, takže by se spíše smekl. Ale jasný, pro klid duše je lepší po opravě doma v klidu sundat plášť hroty vyndat a jezdit dál. Každopádně díky za připomenutí, musím si objednat náhradní knoty, jelikož jsem zase vystřílel další sadu :-O