Specialized Women’s Camber Comp Carbon 650b – Lady test

specialized-camber-wmn-650b-carbon-0555Po dlouhém čekání na dovolenou konečně přišel den D a odjezd do vychvalovaného bikového království Sölden a následně do Saalbachu. Před odjezdem jsme intenzivně řešili, jestli bych si neměla vzít nějaké bytelnější kolo než obvykle. Doposud jsem totiž jezdila jen na XC kole(ch) se zdvihy, které zvládly opravdu hladce překonat tak akorát praskliny v asfaltu na cyklostezce…

Text: Kristina / Foto: Mikuláš Hapka
Bikeparky a aplské sjezdy by asi dost bolely! Bylo tedy jasné, že do Alp se sice se svým stávajícím bikem vydat můžu, ale pravděpodobně bych po prvním dnu ježdění svůj pobyt ukončila a odjela s brekem domů. Nové trailové kolo, které jsem si vyhlédla, bohužel ještě nebylo na skladě, takže možnost vyzkoušet si nový dámský Camber od Specialized se jevila jako lákavé a sebe-nedestruktivní řešení.

Den před odjezdem jsem kolo našla stát v naší obýváko-kuchyňo-ložnico-dílně a první dojem byl super! Krásné karbonové, modré a lehce třpytivé kolo s červenými detaily. Jako správné holce mi jde napřed samozřejmě o barvu. Takže tmavě modré provedení s drobnými třpytkami, které se na sluníčku krásně lesknou… No, kdo by odolal! Protože vozím baťůžek, měla jsem problém jen s plastovým krytem na SWAT díru v rámu, který nebyl hezký a pro mě i zbytečný.

Specialized Women's Camber Comp Carbon 650b – Lady test

Malé domácí ladění

Kolo potřebovalo lehoučké úpravy, aby mi sedlo. Představec jsme vyměnili za kratší, protože sériově montovaný byl zřejmě určený pro samici orangutana. Odpružení jsme nafoukali podle citu na 25% SAG vepředu a vzadu si tlumič ufouknul Autosagem sám. Po vyladění všech drobností jsem se na tomto modrém drahokamu mohla pustit do alpského terénu.

Specialized Women's Camber Comp Carbon 650b – Lady test

Nastavit tlumič bylo dílem okamžiku. Stačilo se držet návodu, nafouknout výchozích 300 psi a pak už jen upustit na optimální hodnotu ventilkem AUTOSAG

Specialized Women's Camber Comp Carbon 650b – Lady test

Brzdy Shimano M506 krotily lehký Camber s naprostou samozřejmostí, trochu mě jen trápily zbytečně úzké a tvrdé gripy Specialized

Ničeho se nelekej!

Kolo krásně jelo nahoru i dolů a rozhodně se ničeho nezaleklo. Všechno přejelo, valilo se příjemně pode mnou a pohodlné 27,5“ macaté gumy byly hned znát. Stejně tak zdvihy (130 mm), které jsou více než komfortní, mi umožnily krásně se povozit a vesele projíždět všechny rozbité klopené zatáčky a terénní schody, které se po cestě namanuly.

V rozbitějším terénu v dlouhých sjezdech mě bohužel dost omezovaly gripy. Na tomto modelu jsou opravdu tenké a tvrdé a většinu času jsem měla pocit, že tam snad ani žádné nejsou.

Kolo bylo pocitově krásně lehké, na některých boulích šlo samo do vzduchu, až mě to místy vylekalo, takže jsme strávili chvíli i na pumptracku a v aréně, kde se skoky daly potrénovat. Camber je velmi obratný a teď s odstupem času a po vyzkoušení více kol s vyšším zdvihem si uvědomuji, jak snadno jsem si na něj zvykla a jak intuitivně se sklápěl a zatáčel.

Jako malá lehká holka jsem s ním vůbec nemusela bojovat. Krátký představec a široká řídítka kolu velmi prospěla a brzdy mě vždycky ubrzdily. Ocenila jsem i teleskopickou sedlovku, i když měla docela sílu a razanci při vysouvání – dala by se zřejmě použít i místo nouzového katapultu pro opuštění kola. Ale za chvíli jsem si zvykla.

reklama

Specialized Women's Camber Comp Carbon 650b – Lady test

Dámský Camber umí i slušně létat…

Specialized Women's Camber Comp Carbon 650b – Lady test

Alpská romantika na loukách…

Specialized Women's Camber Comp Carbon 650b – Lady test

I u jezer a jezírek. A co teprve ty výhledy! Tato fotka je ze Saalbachu, pro inspiraci se můžete podívat na reportáž z druhé navštívené destinace, kterou je Sölden.

Jen z kopce se jezdí jen v pohádce

Samozřejmě jsme nejezdili pouze z kopce dolů, ale čekaly nás i výjezdy, se kterými si dámský Camber taktéž hravě poradil. I v prudkých pasážích lehká kola krásně držela, jako jezdec jsem se nepřevažovala a možnost jednoduše zamknout tlumič byla mnohdy vítaná. Jen na kopci nezapomenout jej zase odemknout, že! Což se mi několikrát samozřejmě stalo 🙂

Vidlici jsem nezamykala nikdy. Převody byly laděné více do lehka, což jsem v Alpách docela ocenila. Bez přesmykače ale jezdím již delší dobu, takže jsem zvyklá si i trochu víc přišlápnout. Jediný dlouhotrvající problém nastával při řazení, kdy po shození na nejmenší kolečko vzadu dřel řetěz o kus zadní stavby, a to dost výrazně. Tady alespoň o její gumový chránič a ne o syrový karbon!

Ve sjezdech se pak dokonce chytal řetěz právě pod tento gumový chránič na rámu a já musela vždycky zastavit a vyháknout ho, aby se dalo šlapat. A to tedy nebyla žádná zábava pro holku ani pro kluky. Samozřejmě by se toto dalo odstranit pořízením většího tácu dopředu, ale u kola této velké značky bych čekala, že budou podobné věci vychytané. Stane se…

Specialized Women's Camber Comp Carbon 650b – Lady test

Až takto těsné spojení rámu a řetězu není něčím, po čem byste měli toužit…

Specialized Women's Camber Comp Carbon 650b – Lady test

Vidlice RockShox Revelation RL 27.5 (Solo Air) si v Alpách užila své. Jejích 130 mm kroku jsem využívala poměrně poctivě! (že by Mikulášova škola?!)

Specialized Women's Camber Comp Carbon 650b – Lady test

Pláště Specialized Purgatory (P) a Ground Control (Z) v šíři 2,3″ byly krásně komfortní a jisté a nikde mě nezradily.

Specialized Women’s Camber Comp Carbon 650b – závěr

Po týdnu ježdění jsem se s kolem dokonale sžila a byla tak trochu připravená na přechod na vyšší zdvihy i u mého vlastního nového stroje. Dámský Specialized Camber je prostě super kolo pro holky, na nějž se dá bez problémů přejít z obyčejného XC kola. Síly v odpružení jako takovém mnoho neztratíte a jízda dostane opět trochu jiný rozměr. Ať už kolo necháte jet z kopce po trailu nebo to budete nandávat tlačícím enduristům po cestě vzhůru (to jsem byl jako já – pozn. editora Mikuláše)!

Specifikaci, cenu, geometrii a další informace najdete na webu: www.specialized.com

CENA: 99 999 Kč (www.specialized.com)

PLUS
Barva / Příjemná obratnost a komfort / Lehké převody / Super to jede nahoru i dolů

MÍNUS
Gripy jsou hrozně tvrdé a úzké / Představec je v základu zbytečně dlouhý / Řetěz dře při určitých převodech o zadní stavbu

specialized-camber-wmn-650b-carbon-geometrie-th

Specialized Women’s Camber Comp Carbon 650b – GEOMETRIE

specialized-camber-wmn-650b-carbon-specific

Specialized Women’s Camber Comp Carbon 650b – OSAZENÍ

Foto: Mikuláš Hapka

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky
  • Chtěl bych se zeptat, z jakého kola jste na Cambera přesedlala? Stačí mi jestli to byl XC hard nebo full, případně zdvihy. Uměla byste takové kolo používat jako XC náhradu? Z mého pohledu je Camber i v pánské verzi velice povedený bike pro člověka, který si nemůže dovolit kvalitní XC i trailové kolo zároveň. Chápu, že to bude vždy něco za něco, ale zajímá mě názor někoho, kdo na tom jel. Díky.

    • Kristina

      Jezdila jsem XC full, 100mm zdvihu a myslím, že by se tím dalo na nezávodní ježdění nahradit XC kolo. Je to příjemný obojživelník XC/trail, samozřejmě plně nenahradí kola určená přímo pro daný typ ježdění, ale z mého pohledu si lze dostatečně užít s tímto kolem oboje, jak XC, tak jízdu na trailech.

      • Já bych řekl, že hodně záleží na zvolené variantě, či osobním naladění kola. Testoval Camber S-Works 29 (http://www.bikeandride.cz/2015/11/specialized-s-works-camber-29-test/) a to byla neskutečná raketa, se kterou se ale dalo řádit i v náročnějším terénu. Jasně, ta cena je šílená, ale pokud by si člověk koupil levnější Camber, časem poladil třeba lehčí kola, pak si myslím, že na XC v hobby kategorii to bude fajn a na maratony úplně dokonalé kolo 😉

  • LP130i

    Kolečko pěkný, ale trochu přestřelený. Za sto tisíc bych si představoval trochu lepší vidlici, než Revelation, který se kroutí a jeho tlumení stojí za starou bačkoru. V týhle cenovce bych si představoval třeba Pike nebo FOX 34 a k tomu nějaká vyšší řada od SRAMu, třeba X1 (aby tam byla „skutečná jedenáctka“ 10-42) a adekvátní brzdy typu Guide RS.

    Pro ilustraci, LIV Pique Advanced 2 je lépe vybavenej a stojí o 15% méně, což v týhle cenový kategorii je už docela slušný peníz, za který si toho Revelationa člověk vymění:
    https://www.giant-bicycles.com/cs-cz/bikes/model/pique.advanced.2/26954/94967/#specifications

    • Joza

      Tam se plati za ten serednej napis na ramu…

    • Cenová politika je věcí každé značky, my do ní nekecáme. Nejsme MTB… abychom porovnávali výbavu, nás zajímá více to, jak konkrétní kolo funguje v reálném provozu a Camber WMN se osvědčil. Jestli vám dané kolo za ty peníze stojí či nikoliv je již na vás zákaznících…

      • LP130i

        To je ale škoda, protože k recenzi produktu, který si lidé kupují, zmínka o cenovce prostě patří. A lidi při výběru zajímá, jestli je tohle kolo lepší než jiné. Protože, co si budeme povídat, ze značek, které na Vašem webu testujete, nedělá špatná kola žádná. Takže je to o tom, které je ve finále lepší nebo horší, než srovnatelné kolo jiné značky a do toho už cenovka může promluvit dost výrazně, protože člověk zjistí, že dané kolo, ačkoliv se na něm jezdí super, má handikap v podobě přefouklé cenovky respektive nižší výbavy, než je v dané třídě adekvátní.

        • Ondra

          Politika Spešlu je arabskej bazáár. Pane jakou cenu za tohle kolo jste si přišel objednat – něco tu najdem.
          A tak mi tam přihoďte místo té hlíny ještě půl kyla karbonu a dejte tam ten tenší řetěz…dělá to krásných pět peněz. Srovnání cen je otázka? Co jezdí na kole ? Jaká je hodnota a výkon za ni?

          • I tak by se to dalo říct, i proto se mi nechce pouštět se do srovnávání jestli tady dostanu za tisíc víc toho a méně onoho, když je to na reálném trhu pak mnohdy zcela jinak…

        • Uznávám, že cena zde chyběla, ale už jsem ji doplnil! V principu šlo o lehčí praktické představení, nikoliv hluboký rozbor, kde by byla uvedena cena, osazení i geometrie. Spíš taková inspirace pro dámy na co se podívat v obchodě. Ale jasné, krom barvy (u dam) je obvykle rozhodující hlavně cena! Co si budeme nalhávat…