RB Bandit 675 a nová výbava #2 (Industry Nine Enduro)

Industry Nine Enduro 260 - TestDalší z parádních komponentů, který se hřeje na našem redakčním stroji RB Bandit 675, představují kola Industry Nine řady Enduro. Ta se na našem kole otáčejí již od začátku června 2016. Postavená přitom byla na zakázku, kdy jsme dlouho vymýšleli, jak namíchat barvy nábojů a ráfků, aby vše ladilo dohromady.

Nakonec jsme zvolili relativně univerzální a decentní kombinaci, kdy jsou použity standardní černé ráfky s červenými doplňky a polepy, černé náboje a pro zpestření a rozsvícení jsme do každého z kol nechali vplést několik červených drátů rovnoměrně rozložených po obvodu. Veselých a hlavně výrazných eloxovaných barviček je přitom k dispozici celá řada.

Podívat se můžete na naše představení jednoho setu Industry Nine, nalistujte si fotogalerii Industry Nine na Flickru nebo se podívejte na kompletní kolo v galerii obchodu www.03probike.cz

Z technické stránky věci je důležitý fakt, že námi používaná kola Enduro jsou aktuálně v katalogu Industry Nine nahrazena novou řadou Enduro 305 s vnitřní šířkou ráfku 30,5 mm (minimálně pro rozměr 27,5″ a 29″). Naše ráfky se mohou pochlubit parametry 31,5 mm vnější a 26 mm vnitřní šíře. Výplet je symetrický a dráty jsou extra silné, přesto zeslabované (2,9/2,7 mm).

HMOTNOST
Industry Nine Enduro 260: 810/940 g (přední/zadní kolo + XD ořech)

Industry Nine Enduro 260 - Test

Šířka ráfku je dnes pro mnohé rozhodujícím faktorem, proto se její hodnotu snaží řada značek maximálně zdůraznit!

Industry Nine Enduro 260 - Test

Kola Industry Nine jsou plná zajímavých detailů. Jedním z dnes již klasických je název značky laserem vypálený na každém drátu!

Nasadit, neřešit, vyrazit!

S těmito koly je to podobné jako se sedlovkou 9point8. Dali jsme je na Bandita, použili originální bezdušové ventilky Industry Nine barevně doladěné k červeným drátům, v duchu poděkovali Frantovi z 03probike.cz za instalovanou bezdušovou pásku, nasadili pláště, nalili mléko, nafoukali, nahodili kotouče, dozadu nainstalovali kazetu SRAM X01 a jelo se!

Od té doby kola drží, cvrček neskutečně cvrčí a kola se točí jedna báseň. Jsou přitom krásně tuhá, lehká a pevná. Žádnou zásadní úsporu hmotnosti sice nepřinesla, ale jejich bytelný ráfek, silné a přímo šroubované dráty s vysokým napětím činí celý výplet luxusně stabilním.

Pro zajímavost záznam z testování kol Industry Nine Trail

Technickou perličkou je zadní ořech, který využívá služeb šesti praporků se zdvojenými zuby, jež navíc zabírají na střídačku. Výsledkem je celkem 120 styčných bodů na jedno otočení kola. Tedy pevný záběr na každé 3° pootočení kazety! Ořech jako takový je přitom krásně jednoduchý a po demontáži kazety jej snadno sejmete, abyste mohli praporky očistit a namazat.

Od kluků z 03probike.cz jsem přitom dostal radu, že je vhodné ořech čas od času rozebrat, očistit a namazat jemným olejíčkem, nebo řídkou vazelínou. Použitý mechanizmus je sice navenek bytelný, ve svém jádru se ale jedná o jemný „hodinový strojek“, který si jednoduše žádá svou péči. Vhodné údajně není také wapkování, které nedělá dobře ořechu, ani použitým ložiskům. Což je ale spíše taková obecná rada…

Industry Nine Trail 24h - test

Pohled do nitra hodinového strojku kol Industry Nine

Industry Nine Trail 24h - test

Všimněte si dvojitých zářezů na každém praporku…

Industry Nine Trail 24h - test

Nebo třeba jemného vnitřního ozubení uvnitř náboje.

Co se pokazilo, zlobilo nebo zlomilo?

Tato kola jsem měl na Banditu asi týden, a když jsem na kole řádil v těžkém terénu a poctivě zkoušel různé tlumiče (velký test tlumičů), podařilo se mi zlomit, nebo spíš přerazit jeden z drátů v zadním výpletu! Jak se říká: „zničit se dá všechno!“ Naštěstí to byl černý drát a naštěstí jsem společně s koly dostal i pár náhradních kousků, proto jsem se pustil do opravy vlastními silami.

Bylo to vlastně docela jednoduché. Jediné, co mě štvalo, byla potřeba strhnout původní pásku do ráfku, abych se dostal k hlavičce drátu. Drát jako takový jsem pak snadno vytočil, na jeho místo vložil nový a pak už jsem jen výplet dotáhl a ráfek vyrovnal (vycentroval) přímo v rámu. Díky přímé montáži se závitem v těle náboje byl tento proces nanejvýš snadný, jelikož jsem nemusel sundávat kazetu nebo provádět jiné krkolomné kousky.

reklama

Industry Nine Enduro 260 - Test

Obecně se mi líbí, když náboje využívají přímého uchycení drátů, zde je navíc fascinující jejich zašroubování do příruby!

Industry Nine Enduro 260 - Test

Já vím, měli bychom to umýt! Ale takto prostě kolo vypadá, když se na něm jezdí a když se vrátí po víkendu z Krušných hor…

Industry Nine Enduro 260 - Test

Červené dráty tvoří ve výpletu jakousi vrtulku. Největší efekt udělají, když jsou kola čistá a vy je vidíte otáčet se!

Jedna ze záludností, co mě s novými koly potkala, bylo zvláštní vrzání při silnějších záběrech do pedálů. Již jsem se s tím u kol Industry Nine setkal, ale až nyní jsem konečně odhalil příčinu. Problém je ve spojení kazety SRAM X01 a ořechu XD. Respektive tyto díly na sobě drží bez větších potíží, mezi nimi ale dochází k jemnému pohybu a v kazetě to pak nehezky vrže a skřípe.

Pomoc je přitom poměrně snadná. Ideálně sundat kazetu, prostříkat, prolít olejem nebo vyplnit mazivem prostor okolo nejmenšího pastorku se závěrnou maticí, která je spojená s tisícihranem pro klíč na kazety. Toto jsem udělal jednou, načež jsem vyčištěnou a promazanou kazetu dal zpět na kola a od té doby je klid!

Kola Industry Nine Enduro 260 máme na redakčním stroji díky spolupráci s prodejnou www.03probike.cz, kde vám rádi spočítají cenu vámi vysněného setu, poradí, vše vypletou a navrhnou různé barevné kombinace, které by se mohly hodit k vašemu kolu!

Zítra se podíváme na další díly na RB Bandit 675, primárně pláště Maxxis Aggressor a pár praktických postřehů k tlumiči DVO Topaz.

Industry Nine Enduro 260 - Test

Dobře, jdu pro kyblík s vodou a kartáček!

Industry Nine Enduro 260 - Test

Zajímavým detailem je malá ploška v místě, kde jsou usazené dráty…

Industry Nine Enduro 260 - Test

Originální bezdušový ventilek lze doladit k barvě výpletu. Navíc je kvalitní, dobře sedí a nepovoluje se.

 

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky
  • Pavel

    Obdobný problém s vrzáním jsem měl s kazetou od E13 9/44 na XD unašeči. Nejdříve jsem ji nasadil a namazal lehce dle přiloženého návodu. Vzhledem, k tomu, že se skládá ze dvou částí, tak se mazají i kontaktní body těchto částí. Po 100km začala při šlapání neuvěřitelně skřípat. Začal jsem se pídit na netu a mezi kazetu a unašeč tam dávali teflonovou pásku. Vyzkoušel jsem to, ale nepomohlo to. Následně mi jí tam namontovali kluci z Bikestrike, ale vydrželo to asi 500km. Tak jsem ji sundal, namazal opravdu vše, co šlo vazelínou /jak veškeré styčné body na unašeči, tak i mezi dvěma díly kazety/ – oproti papírovému návodu přiloženému u kazety, jsou další místa ukázána na webu výrobce. Zatím to bez problémů „nevrže“ již asi 1,5 tis. km. Původně jsem docela nadával, že jsem si nekoupil kazetu od Sramu, ale koukám, že je tam také občas podobný problém. Doposud jsem jezdil jen Shimano, a tam mě nikdy nic takového nepotkalo.