Cannondale Jekyll 2017? – Co nás (nejspíš) čeká!

Cannondale Jekyl - prototype 2017 (Jerome Clementz) / Wicklow, Ireland. Photo by Matt Wragg.Pro všechny účastníky zájezdu! Pozor, toto je zatím neveřejné oznámení založené na schopnostech vyhledávače Google a leštění křišťálové koule! Zatím nic konkrétního nevíme, nic konkrétního nesmíme říkat, ale spekulovat snad můžeme, ne? Takže jak bude „nejspíš“ vypadat Cannondale Jekyll v roce 2017?

Pokud se podíváte, jak vypadá současná verze modelu Jekyll, zjistíte, že novinka, kterou Jerome Clementz (tovární jezdec enduro teamu Cannondale) testuje po celou letošní sezónu (v rámci závodů Enduro World Series), se vlastně vzhledem moc neliší. Možná pak dojdete ke stejnému závěru jako já! „No to je podvod! Nové kolo udělané tak, že jen vyměnili tlumič a dali ho z jedné strany na druhou?!“

Přiznávám, dělám si z toho trochu legraci, ale vlastně jen trochu. „Špionážní fotky“ nového teamového stroje, na kterém letos jezdí Jerome Clementz, totiž jasně odhalují fakt, že vývojáři v Cannondale použili stejnou koncepci zadního zavěšení, jakou najdete na současném modelu Cannondale Jekyll. Pouze místo „na hlavu postaveného“, neboli roztahovacího tlumiče Fox DYAD, použili klasiku od RockShoxu. Navíc v metrickém provedení Monarch Plus. Pro doplnění Jerome letos vepředu používá vidlici Rock Shox Lyrik. „Pá, pá Lefty!“

Cannondale Jekyll 27,5 4 - TESTNaší redakcí naposledy testovaný Cannondale Jekyll 4 27,5 (modelový rok 2015)Cannondale Jekyl - prototype 2017 (Jerome Clementz) / Wicklow, Ireland. Photo by Matt Wragg.Prototyp – pravděpodobný Cannondale Jekyll pro rok 2017

Bude tohle Jekyll nebo jen Hyde?

Pokud toto bude skutečně nová podoba stroje Cannondale Jekyll, pak se žádného překvapení v podobě originálního nezávislého zavěšení nedočkáme a vše pojede nadále v duchu „jednoduchého jednočepu s přepákováním“. Dle zatím zveřejněných fotek je zjevné, že i tento nový stroj, s odhadovaným zdvihem 160 mm, využívá skutečně stejně řešenou kinematiku zadní stavby, „jen s rozdílem“ v podobě, konstrukci a umístění tlumiče.

Zajímavé je, že se horní rameno závodního prototypu tvarem ani polohou od svého předpokládaného oficiálního předchůdce nikterak výrazně neliší. Je stejně umístěno uprostřed předního trojúhelníku, stejně opřeno o spodní trubku a ve své střední části hodně podobně lomeno směrem vzhůru.

Cannondale Jekyl - prototype 2017 (Jerome Clementz)Cannondale Jekyl - prototype 2017 (Jerome Clementz)Zajímavé je, že se místo původního tlumiče podařilo využít pro bidon s vodou, jelikož profíci enduráci přeci batoh nevozí!

Značně podobné je i tvarování vzadu rozdvojené horní trubky, klasický rukopis Cannondale, jinak jsou naopak řešeny vstupy kabeláže do rámu. Ty mají zajímavé a poměrně vysoko umístěné vstupní porty. Soudě dle vzhledu i dostupných informací je přední trojúhelník karbonový, což by mohlo nasvědčovat tomu, že se jedná o jeho finální podobu.

Vyrobit totiž formu pro kompozitní rám je dosti nákladné a zřejmě ani Cannondale by neplýtval prostředky a nedělal forem více pro různé a ve výsledku nepoužité prototypy. Naopak zadní stavba je „prozatím“ hliníková, což se při cestě k produkčnímu rámu může, ale nemusí změnit. Překvapen bych rozhodně nebyl, pokud by karbonové bylo ve výsledku i mohutné horní rameno*, přestože na fotkách zachycené stříbrné hliníkové vypadá jednoduše dobře!

*Jak doplnil jeden z čtenářů, nejen Jerome Clementz již vozí pokročilejší prototyp s karbonovým horním raménkem.

Cannondale Jekyl - prototype 2017 (Jerome Clementz)

Více ve věšteckém kroužku…

O geometrii, přesných hodnotách zdvihu a dalších podrobnostech zatím Cannondale zarytě mlčí. Jediné co doposud ze strany značky Cannondale a jejich teamových zástupců padlo, bylo: „Nedivte se, stále zkoušíme nové věci“. Co se mi osobně podařilo vypátrat je informace, že by se další představení novinek Cannondale pro rok 2017 mohlo odehrát na přelomu roku a jeho součástí by mohl být právě i nový Jekyll. Zatím je to ale jen nepotvrzená spekulace!

reklama

Cannondale Jekyl - prototype 2017 (Jerome Clementz)

Jak bude vypadat kolekce Cannondale OverMountain 2017?

Vezmeme-li v potaz skutečnost, jak nyní vypadá produktová nabídka plně odpružených kol Cannondale, dojdeme ke zjištění, že zde máme poměrně čerstvý Cannondale Habit (test Cannondale Habit SE), před prázdninami představený Scalpel Si (v sedle Scalpel-Si) a vedle nich pomalu zastarávající řadu Jekyll (test model 2015) a jeho menšího bratra Trigger (test model 2015).

Dočkáme-li se tedy nového Jekyllu, přijde rovnou na řadu i nový Trigger, nebo si dá Cannondale načas a bude je předělávat a představovat postupně? To je zatím jedna velká otázka! Počkejme si a uvidíme, jestli nám Cannondale připraví nějaký vypečený dáreček pod stromeček 😀

Menší doplnění k aktuálnímu stavu vývoje nového stroje, jak jej popsal jeden z čtenářů:
Jak zazněla úvaha v článku, vahadlo je na posledních prototypech již karbonové. Jerome Clementz na svém kole zatím vystřídal od RockShoxu tlumič Super Deluxe a poslední den na EWS ve Finale Ligure i pružinovou variantu, oba s dálkovým ovládáním z řídítek!

A jak jinak u Jeroma, samozřejmě kontrolovaný přes Gripshift. Nový prototyp jezdí i Marco Osborne, ten však samozřejmě s tlumiči od konkurenčního Foxu. Na Mountain of Hell to vypadalo na vzduchový Float X2, v poslední době jezdil EWS s Float X.

Foto: Pinkbike.com / Vojo Magazine (mix internet)
Cannondale Jekyl - prototype 2017 (Jerome Clementz)

Cannondale Jekyl - prototype 2017 (Jerome Clementz)

Cannondale Jekyl - prototype 2017 (Jerome Clementz)

Cannondale Jekyl - prototype 2017 (Jerome Clementz) / Wicklow, Ireland. Photo by Matt Wragg. Cannondale Jekyl - prototype 2017 (Jerome Clementz) / Wicklow, Ireland. Photo by Matt Wragg.

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky
  • he he

    Clementz je v Blackbox od SRAMU, preto ten lyrik…

    • Máš pravdu, na kole s Lefty jej nebylo dlouho vidět! tak schválně jestli bude nová Lefty SuperMAX na 170 mm nebo prostě zůstane u RockShoxu jak je to u 3 z 5ti současných modelů Cannondale Jekyll 😉