Michal Prokop radí, jak (ne)skákat na silničce

michal-prokop-roadjump-startSilniční kolo, jak už název napovídá, se používá především na silnici. Ale co když se naskytne terén, který přímo vybízí k tomu se proletět? Největší český bikový univerzál Michal Prokop si to s nadšením vyzkoušel. Jestli ho chceš napodobit, tady ti Michal posílá pár rad.

(Text: Michal Prokop (RedBull.cz) / Foto: RedBull.cz)

„Na silničce se skákat sice nemá, ale když dodržíte pár základních pravidel, je to hračka.“michal-prokop-roadjump-10

Než se vydáte na samotné skákání, zkontrolujte si všechnu potřebnou výbavu. Michal Prokop to vidí takhle: silniční kolo, cyklistickou helmu, silniční tretry, rukavice, brýle a samozřejmě elastické oblečení, aby to jelo! Oholené nohy jsou samozřejmost, bez diskuze!

michal-prokop-roadjump-01 michal-prokop-roadjump-02 michal-prokop-roadjump-04 michal-prokop-roadjump-05

Michal rozhodně nedoporučuje začátečníkům karbonový rám. To by si taky někdo, kdo to chce jenom zkusit, mohl svoje pěkné drahé kolo rozlámat. Co si vzít a nevzít už víme. A můžeme jít na to.

„Snažte se optimální rychlost odhadnout na základě zkušeností nebo zkuste odkoukat od jiných. Při prvních pokusech volte raději vyšší, je lepší skok přeskočit, než nedoskočit. Důležité je se rozjíždět rovně a soustředit se. Tělo do optimální pozice, těžiště uprostřed kola. Před odrazem posuňte těžiště vzad, ruce a nohy se pokrčují. V letu už jen kontrolujeme jeho průběh, případně lehce korigujeme.“

michal-prokop-roadjump-11

Ono se to lehko říká, když jste zvyklí skákat na odpruženém kole někde v bikeparku. Ale věřte, že tohle je úplně jiná jízda a jiné skákání.

„A jdeme na přistání, tělo se narovnává, aby mohlo pohltit náraz dopadu. Ideální varianta je dopadnout přes zadní kolo, případně na obě kola najedou. Skok trénujte postupně, začínejte na malých a postupně přecházejte na větší a větší.“

reklama

Foto: RedBull.cz

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky