Eurobike 2016 – fotoreport #7 (FINÁLE)

#Eurobike2016Tak a je to tady! Poslední galerie fotek z letošního ročníku veletrhu #Eurobike2016 je zde! Ufff! Už jsem si letos myslel, podobně jako každý rok, že se vším tím materiálem snad ani neprokoušu. Nakonec to zase šlo. Stačilo zatnout zuby, filtrovat, zmenšovat a upravovat fotky jednu za druhou a pak je ještě obohatit o popisky…

EIGHTPINS

Je to trochu trapné, že tuto záležitost sdílíme až nyní, když se jednalo ve své podstatě o jednu z mála skutečných a zásadních novinek veletrhu #Eurobike2016, ale tak už to prostě vyšlo při mém chronologickém procházení dat…#Eurobike2016

Eightpins je společnost sídlící a vyrábějící své produkty v Rakousku, přičemž jejich hlavním a zatím vlastně jediným produktem jsou sedlovky integrované přímo do rámu. První, kdo se značkou Eightpins spolupracuje, je „garážový“ výrobce exkluzivních hliníkových rámů Liteville, kdy určité technologie pocházejí rovněž od značky Syntace.#Eurobike2016

Celé kouzlo nové sedlovky, resp. nového přístupu k tvorbě teleskopické sedlovky, je její úplná integrace do rámu. Díky tomu je celé řešení lehčí, konstrukčně jednodušší, pevnější, zdvih je naopak výrazně vyšší (až 220 mm), nejnižší poloha sedla výrazně nižší atd.

K ukotvení sedlovky jako takové slouží příčný čep uchycený dole v sedlové trubce. Pokud to správně chápu, jedná se o otevřený standard, který může použít kterýkoliv stavitel rámů. Jistě vás napadne, jak se ladí výška sedla? Jemné nastavení se provádí imbusem (pod sedlem), větší rozdíly řeší zaříznutí sedlovky jako takové. Prostě ji na spodním konci fiknete pilkou!

Vnitřní řešení je plně mechanické a jak jsme si sedlovku na Eurobiku osahali, chodí neskutečně zlehka a jemně a vykazuje skoro nulovou vůli. Moc hezká věc, na první pohled dokonale funkční a logická. Snad se s ní potkáme někdy v praxi 😉

*Doplnění čtenáře: Sedlovku Eightpins bude možné použít s rámem Liteville 601 mk.4 a v budoucnu bude připravena i varianta pro Liteville 301 mk.14.

Více na videu níže, případně na webu: www.eightpins.at
#Eurobike2016

LITEVILLE

V dnešní překarbonizované době je Liteville jedním z mála, kdo je stále věren dokonale zpracovanému hliníku, za což má u mě velký palec nahoru. Pokud nejsem vedle jak ta jedle, je toto omlazená varianta FR a DH mašiny 901, která na kolech průměru 27,5″ nabídne zadní zdvih 170 – 200 mm. Pokud se pletu, tak mě prosím fanoušci Liteville opravte 😉

*Doplněno čtenářem: 901 je vyrobená ve spolupráci s Jasperem Jauchem, německý mistr v DH / Na německých fórech se šeptá o vývoji karbonové 301, která by měla držet standard Liteville/Syntace. Nikoliv nejlehčí kolo, ale zato nejpevnější!#Eurobike2016

Co mě také zaujalo, byl tento pohyblivý model demonstrující, co vše je potřeba upravit, mění-li se (zvětšuje) rozměr kol. 1) je potřeba posunout sedlovku, 2) upravit pozici hlavního čepu a vytvořit místo pro pneumatiku, 3) prodloužit zadní vidlici!#Eurobike2016

BOX

Člověk by si myslel, že ve světě MTB řazení nic moc nového, krom převodovky nebo elektronického systému, nevymyslíte. A ejhle, společnost BOX Components se zjevila z čistého nebe a přinesla svou vlastní přehazovačku a své vlastní páčkové řazení. #Eurobike2016

Značka Box vlastně není úplně nová a jejich řešení není úplně revoluční, je ale dosti zajímavé. Box používá vlastní přehazovačku schopnou zvládat 11 rychlostí, vlastní kazetu s rozsahem 11-46 zubů (klasický ořech Shimano) a vlastní, originálně pojaté páčky. Nebo spíš páčku…#Eurobike2016

Chcete-li řadit nahoru, mačkáte páčku jak jste běžně zvyklí. Pokud chcete řadit dolů, opřete svůj palec o menší kolmou plošku a páčku mačkáte směrem k tělu samotného řazení. Zní to možná složitě, ale funguje to a není to nijak nepřirozené. Vše je navíc kompatibilní s díly Shimano. Uvidíme za rok, kam se Box posune.#Eurobike2016

ANSWER / MANITOU / SUN RINGLÉ

O nových řídítkách Answer řady 750 a 810 již byla řeč v jednom z dříve uveřejněných okének z Eurobiku. Tato řídítka řady ProTaper budou nabízena v rozměru 750 a 810 mm v hliníku a v karbonu, průměr je klasických 31,8 mm, zdvih nahoru 4° a k jezdci 8°. #Eurobike2016 #Eurobike2016

V nabídce bude jak zcela plochá varianta, tak i středně, více až bikrosově zvednutá rodla. K těm spodním by se skoro hodil můstek 😉#Eurobike2016

Karbonové verze jsou o poznání decentnější… (hmotnost 215/200 g – 810/750 mm)#Eurobike2016

Zajímavá a lákavá jsou kola Sun Ringlé Charger Expert AL. Jedná se sice o starší generaci ráfku s vnitřní šířkou 23 mm (vnější 27 mm), jsou ale při rozumné ceně plně vybavená. K těmto kolům totiž dostanete bezdušové ventilky, pásku do ráfku, adaptéry pro všechny možné standardy os (100xQR až 110×20 mm vepředu), ale také běžný ořech pro kazety 10 a 11 rychlostí, plus jako bonus i ořech XD. #Eurobike2016

Zajímavá jsou také plusková kola Duroc 40. V podstatě ten samý případ s plnou výbavou již v základním balení za přijatelnou cenu, pouze na ráfku šíře 40 mm (vnitřní šířka 36 mm).#Eurobike2016 #Eurobike2016

A spíše jen perličky: Vidlice Manitou Magnum, jedna z mála odpružených schopných pobrat kola standardu 29+#Eurobike2016

A vnitřnosti našeho oblíbeného kousku Mattoc!#Eurobike2016

AUTHOR

Poctivá expediční bagáž dnes také u Authoru! Cestování divočinou je prostě trendy! Aneb každý chlap by měl mít plnovous, farmářky a sekeru v ruce 😀#Eurobike2016 #Eurobike2016

RITCHEY

Teleskopické sedlovky všeho druhu byly na Eurobiku kam jen oko dohlédlo. Kdo by se proto divil, že svou vlastní dnes „musí mít“ také Tom Ritchey. #Eurobike2016 #Eurobike2016

Standardem je u Ritcheyho zdvih 125 mm, tři pozice zasunutí, vedení integrované do rámu a příjemných 449 g. Perličkou je níže ukázaná kratičká sedlovka se zdvihem pouhých 90 mm. I tato nabízí tři pozice a hmotnost slušných 417 g (30,9 mm). Pro XC luxusní!#Eurobike2016

Nic revolučního, jen mě tak napadlo, jestli se znovu do světa MTB nevrátí takovéto sety představce a řídítek, aby pak zase za čas potichu vymizely. #Eurobike2016

HARO

Ve strojích pro BMX se moc nevyznám, spíše mě zaujala ta ohromná pila od značky Renthal na klikách Race Face SixC.#Eurobike2016 #Eurobike2016

FIVE TEN

Inovace u značky Five Ten jsou pro příští rok, dle mého pocitu, spíše jen decentního rázu. Co mě třeba zaujalo byly tyto vysoké kotníčkové Freeridery, které by se dokonale hodily ke zmíněnému plnovousu a sekyře…

*Doplněno čtenářem: Novinky u FiveTen jsou zejména v materiálech. Některé boty využívají technologii zateplení Primaloft (syntetická obdoba peří původně vyvinutá pro americkou armádu) ideální na britské počasí nebo naše zimní radovánky. #Eurobike2016

Novinkou je Freerider Pro, bota, která by mi mohla v příští sezóně říkat pane 😀

Doplněno čtenářem: Většina bot s přídavkem PRO má výrazně tenčí a lépe odvětraný jazyk.#Eurobike2016

Podrážka se přitom vrací ke klasice s puntíky…#Eurobike2016

Postupně se také rozšiřuje kolekce bot pro nášlapy řady Kestrel…#Eurobike2016

FiveTen se letos dost zaměřil na spolupráci s velkými jmény a připravil kupříkladu speciální edici Mac Askill…#Eurobike2016 #Eurobike2016

Greg Minaar #Eurobike2016

A hromadu dalších 😀 #Eurobike2016

A poslední velkou novinkou jsou boty určené pro běh, pohyb v terénu, ale i na kolo. FiveTen Access. Vtipně a zajímavě je představuje Brett Tippie!

*Doplněno čtenářem: „Z vlastní zkušenosti mohu říct, že FiveTen Access jsou nejuniverzálnější boty v nabídce této značky. Mám je cca 4 měsíce a nosím je do hor, do práce i na kolo. Perfektně drží, jsou pohodlné, dobře větrají a jsou lehké.“#Eurobike2016

reklama

SARACEN

A teď už jen spíš takové perličky. Třeba zajímavě zpracovaná a mocně přepákovaná ostrovní kola Saracen#Eurobike2016 #Eurobike2016 #Eurobike2016

EVIL

Originální a značně svérázná jsou kola EVIL Bikes#Eurobike2016 #Eurobike2016

ORANGE

Vždy svůj je britský Orange. Jde ale s dobou a používá nejnovější tlumiče Fox Float X2.#Eurobike2016 #Eurobike2016

BANSHEE

Nezaměnitelný je také vzhled kol Banshee#Eurobike2016 #Eurobike2016

STŘÍPKY

Teleskopické sedlovky byly všude, vážně všude!#Eurobike2016

Takhle bych skončit rozhodně nechtěl ani při testování silničních kol 😛#Eurobike2016

Stěna slávy u IXS! Schválně, kdo mě tam najde 😀#Eurobike2016

CAMPAGNOLO

Italská silniční Campa není zrovna naším šálkem čaje, o to zajímavější je podívat se na její hydraulické kotouče a elektronické řazení. To jsem si i osobně zkusil, na trenažéru. Chodí hezky, ale ta jejich malá páčka pro odřazení mi vážně nevyhovuje…#Eurobike2016 #Eurobike2016

ADIDAS

Úplně vás vidím, jak kroutíte hlavou a říkáte si: „Proč sem dává fotku pohorky Adidas a ještě rozmazanou?“ No, stačí otočit…#Eurobike2016

A dojde vám, že Adidas vlastní značku FiveTen, proto začal na své MTB pohorky používat podrážku Stealth!#Eurobike2016 #Eurobike2016

PRAXIS WORKS

Poslední velké a vážné téma – moje zastávka před odjezdem na stánku Praxis! Již zkraje sezóny jsme si obecně představili zapletená kola Praxis Works#Eurobike2016 #Eurobike2016

Vybavená jsou širokými karbonovými ráfky (existuje i hliníková varianta), originálními náboji Praxis a vnitřnostmi od DT Swiss. Jeden set mám slíbený na test!#Eurobike2016

Velkým tahákem jsou karbonové MTB kliky LYFT s originálním Direct Mount převodníkem#Eurobike2016

Direct Mount bude u Praxisu velké téma roku 2017, přičemž k dispozici budou různé řady klik – karbonový Lyft a hliníkový Cadet (3D kované duté) plus jeden základní model.#Eurobike2016

Vnitřní vybrání u nejlevnější varianty#Eurobike2016

Velkou specialitou jsou již samotné převodníky, které jsou vyráběné jako výkovek a to jedním mocným úderem! Více v bližším představení technologií Praxis#Eurobike2016#Eurobike2016

Praxis již delší čas nabízí i vlastní kazetu s 10 rychlostmi a rozsahem 11 – 40 zubů. Snad se časem objeví i něco většího a pro více rychlostí…#Eurobike2016

Nenápadnou, o to zajímavější novinkou je toto vodítko řetězu… #Eurobike2016

Jeho nastavení je díky uchycení na centrálním čepu staženém jedním šroubkem luxusně jednoduché!#Eurobike2016

A jedna perlička na závěr, spíše ze světa silnice – kliky Praxis s měřičem výkonu!  #Eurobike2016

 

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky
  • tom

    Je fajn, že dáváte do komentářů i trochu vtipu, díky za poctivou expediční bagáž..

    • Snažím se, aby to nebylo přehnaně strohé, věcné a suché 😉

  • Bů Ček

    Box ONE je zajímavý. Chápu z článku správně, že mají jen zadní hazku? Tedy jen pro 1×11?

    • Ano, tak jsem to také pochopil! Mimochodem kazeta 99,99 USD, řazení 74,99 USD a přehazovačka 174,99 USD

  • Sorry, že jsem nechal ten původní úzký formát článku, spěchal jsem na Marosanu a nezkontroloval zobrazení 😛

  • Flo

    K Liteville bych rád doplnil, že 901 je vyrobená ve spolupráci s Jasperem Jauchem, německý mistr v DH.
    Sedlovka Eightpins jde použít s rámem 601 mk.4 a v budoucnu půjde použít na 301 mk.14.
    Na německých fórech se šeptá o vývoji karbonové 301, která by měla držet standard Liteville/Syntace. Ne nejlehčí, ale zato nejpevnější.
    K Five Tenu – Novinky jsou zejména v materiálech. Některé boty využívají technologii zateplení Primaloft (syntetická obdoba peří vyvinuta pro americkou armádu) ideální na britské počasí nebo naše zimní radovánky. Většina bot s přídavkem PRO má výrazně tenčí a lépe odvětraný jazyk.
    a z vlastní zkušenosti můžu říct, že boty Access jsou nejuniverzálnější boty v nabídce. Mám je cca 4 měsíce a nosím je do hor, do práce i na kolo. Perfektně drží, jsou pohodlné, dobře větrají a jsou lehké.

    • Díky moc, tvé postřehy jsem již doplnil do článku 😉