Eurobike 2016 – fotoreport #2

#Eurobike2016 - SET 01O zásadních trendech, které rezonovaly letošním ročníkem veletrhu Eurobike jsem se dostatečně rozepsal již v původním článku. Dnes již nebudu zbytečně zdržovat a pojďme rovnou na obrazový materiál a doufám, že alespoň místy věcné popisky 😀

KNOG

Pěkných věcí bylo u Knogu tradičně víc než dost, co se mi ale hodně líbilo byl tento nový a luxusně kompaktní zvonek vyráběný v několika velikostech pro všechny průměry řídítek až do rozměru 35 mm. #Eurobike2016 - SET 01

DVO

DVO Topaz – známe a intenzivně testujeme na RB Bandit 675#Eurobike2016 - SET 01

FORMULA

Italská Formula již několik let kutí, vedle brzd a svého času snad i zapletených kol, vlastní odpružené vidlice. Krom původního Specializedu kola Michala Prokopa jsem ale tyto vidlice snad nikde jinde v provozu neviděl. Každopádně toto je enduro novinka Selva.#Eurobike2016 - SET 01
Co se nemění je hodinový strojek nastavení vpravo na korunce#Eurobike2016 - SET 01
Uvnitř zjevně pracuje měch, podobně jako je tomu u RockShoxu a jeho patrony Charger Damper#Eurobike2016 - SET 01
Další novinkou značky Formula jsou již dříve představené brzdy Cura, které jdou tak trochu proti trendu vícepístkových třmenů (představení 04/2016)#Eurobike2016 - SET 01 #Eurobike2016 - SET 01

SCOTT

Batohy s chráničem páteře jsou dnes na mnoha závodech kategorie Enduro nutností danou pravidly. Jeden nový batůžek s integrovanou ochranou jsme našli i u Scottu.#Eurobike2016 - SET 01 #Eurobike2016 - SET 01
Pokud byste pátrali po tom, proč mají nové Sparky od Scottu otočený tlumič pístnicí nahoru, pak je to kvůli napojení dálkového ovládání jejich Nude Shocku (Fox)#Eurobike2016 - SET 01
Scott Spark 2017 je velké téma této značky pro rok 2017. Na stejné platformě existuje sportovní raketa na 100 mm, trailbike se 120 mm, ale také trailové Plusko…#Eurobike2016 - SET 01
A trailový Spark bude i elektrický#Eurobike2016 - SET 01
S elektrikou jsem našel i tento hardtail s motorem od Brose a důsledně zabudovanou baterií#Eurobike2016 - SET 01 #Eurobike2016 - SET 01
Každopádně u Scottu bylo důležité především toto kolo:#Eurobike2016 - SET 01
Scott Spark Race, který pro zlatou olympijskou medaili dovezl Nino Shurter. Jen jsem zíral, že Nino vozí sadu SRAM Eagle XX1 a převodník o velikosti 38 zubů! On na to nohy prostě má!!!#Eurobike2016 - SET 01
A zde malá hádanka – jaké vozí Nino pláště? Začíná to na M a končí na S#Eurobike2016 - SET 01 #Eurobike2016 - SET 01
A ještě jeden zlatý Scott Spark z olympiády Rio 2016 – zlaté Jenny Rissveds, stylově na galuskách Dugast.#Eurobike2016 - SET 01

CORRATEC

Německý Corratec mě vždy ničil svými radikálními nápady a ničit mě bude asi dál i v době elektrické, ať již svým řešením Insidelink a tlumítkem 10Hz, tak elektrikou na modelu Ebow…#Eurobike2016 - SET 01 #Eurobike2016 - SET 01

GHOST

Do elektriky se poměrně dost obouvá i Ghost, který elektrifikoval řadu fullů Kato FS.#Eurobike2016 - SET 01
Vysoce praktické je podle mě řešení Shimana, kdy lze jejich motor ovládat páčkovým řazením Di2 a vše sledovat na kompaktním displeji Di2. To jak v případě, že máte na kole elektronické řazení, ale i samostatně v kombinaci s mechanikou! #Eurobike2016 - SET 01 #Eurobike2016 - SET 01
V Ghostu má dnes někdo evidentně slabost pro expediční kola, či to je prostě jeden z trendů. Proto do cestovatelského navlékli třeba i toto Kato FS s koly 27,5+ a pohonem Shimano Steps.#Eurobike2016 - SET 01
Expediční brašny má přitom Ghost ve vlastním designu a ve svém katalogu doplňků.#Eurobike2016 - SET 01
Jinou podstatnou novinkou jsou dámské stroje řady AMR, které dostaly snové jméno DRE AMR. Základem je DRE AMR na 130 mm.#Eurobike2016 - SET 01 #Eurobike2016 - SET 01
Náročnější dámy mohou sáhnout po modelu DREAMR X se zdvihy 150/145 mm a to včetně zadní pružiny DB Inline Coil.#Eurobike2016 - SET 01
Co jsem tak zaslechl, vedly se diskuze i nad designem nových dámských Ghostů. Mně to třeba nepřijde nijak přestřelené s barvami ani s motivy…#Eurobike2016 - SET 01
Jiným lákadlem na stánku Ghost byl expediční hardtail Roket, který je v nejvyšší verzi Roket X vybaven převodovkou Pinion C1.12!#Eurobike2016 - SET 01 #Eurobike2016 - SET 01 #Eurobike2016 - SET 01
Expediční duši má i full Ghost HAMR, opět ve verzi HAMR X s převodovkou… Toto kolo mě neskutečně láká a jak to bude jen trochu možné, musím ho získat na test.#Eurobike2016 - SET 01
Jen to řazení kdyby mohlo být páčkové…#Eurobike2016 - SET 01
Jinak 27,5+ trailbike Ghost HAMR může vypadat i takto:#Eurobike2016 - SET 01 #Eurobike2016 - SET 01
Kdo by toužil po něčem ostřejším, pak je zde Ghost Path-Riot s tlumičem Fox X2 s lišáckou unikátní „super-pružinou!“ Někdo má o kolečko méně, někdo o pár závitů méně 😀#Eurobike2016 - SET 01 #Eurobike2016 - SET 01
Jinou písničku představují modely Ghost Lector (test), kdy je novinkou model s originální pevnou vidlicí, ale také dětský Lector na 26″ kolech.#Eurobike2016 - SET 01 #Eurobike2016 - SET 01
A poslední zastávka u Ghostu – bratři v triku: Ghost FRAMR a SLAMR X oba s pružinou Cane Creek DB Inline Coil, oba s vidlicí Fox 36. Liší se zdvihy a geometrie 170/160 mm | 150/150 mm – 27,5″ (SLAMR 29″ nabídne 150/140 mm).#Eurobike2016 - SET 01 #Eurobike2016 - SET 01 #Eurobike2016 - SET 01

CANNONDALE

Značka Cannondale se letos hodně soustředila na testovací program „za dveřmi“ výstavní haly, uvnitř tak bylo k vidění jen pár kol. Třeba CX speciál SuperX, nebo náš známý Scalpel-Si (test).#Eurobike2016 - SET 01 #Eurobike2016 - SET 01

GT

GT si na Eurobike přivezlo jako jednu z mála novinek pevný plusbike GT Pantera#Eurobike2016 - SET 01 #Eurobike2016 - SET 01
Pěkné bylo GT Grade CX v expediční úpravě#Eurobike2016 - SET 01#Eurobike2016 - SET 01
A pak už to bylo jen o nových barvičkách…#Eurobike2016 - SET 01 #Eurobike2016 - SET 01

FABRIC

Pěkné věci měli u Fabricu. Třeba toto chytré světýlko, které má dvě funkce – svítí nebo bliká.#Eurobike2016 - SET 01 #Eurobike2016 - SET 01
Vybrat si také můžete pumpičku přesně podle potřeby a velikosti vaší kapsy…#Eurobike2016 - SET 01 #Eurobike2016 - SET 01
A hodně luxusní je toto kapesní nářadí s ráčnovým klíčem!#Eurobike2016 - SET 01 #Eurobike2016 - SET 01

reklama

LEATT

Leatt je jednou z „těch značek“, které do toho práskly a najednou mají skoro vše! Tedy krom tradičních chráničů nově i oblečení…#Eurobike2016 - SET 01
Rukavice…#Eurobike2016 - SET 01
Nebo vlastní helmy s odpojitelnou bradou!#Eurobike2016 - SET 01 #Eurobike2016 - SET 01
Či bez brady#Eurobike2016 - SET 01
Zajímavé je také vnitřní řešení jejich integrálky, kdy modré talířky dle všeho vykonávají stejnou funkci jako systém MIPS.#Eurobike2016 - SET 01
Největší síla značky Leatt je ale tradičně v chráničích. Model 3DF Hybrid známe velice dobře, novinkou je jejich prodloužená varianta (vzadu)#Eurobike2016 - SET 01
Nebo stejná řada určená na vaše lokty.#Eurobike2016 - SET 01
Mně se hodně líbily tyto lehké trailové „oblékací“ kolenní chrániče bez stahovací pásky!#Eurobike2016 - SET 01 #Eurobike2016 - SET 01

KALI

U Kali bylo k vidění pár nových XC a trailových kyblíků Lunati a Interceptor s originální technologií, která je jednodušší a lehčí variantou k řešení MIPS, přitom dokáže prakticky to samé – ochránit váš mozek vůči rotačním silám při nárazu. #Eurobike2016 - SET 01 #Eurobike2016 - SET 01
To je dnes vše, musím pádit do školky, pokračování bude brzy následovat…

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky
  • Adrián

    Nieje slamr x 150/140 mm ? 🙂

    • Je to trochu matoucí, ale v modelovém roce bude v nabídce SLAMR X 9 LC a 6 AL (29″) se zdvihem 150/140 mm a SLAMR X 8 LC a 5 AL (27,5″) se zdviohem 150/150 mm. Přehled nových modelů je zde: http://www.ghost-bikes.com/bikes/fully/

      U základní řady SLAMR je zdvih u 29″ i 27,5″ shodně 130/130 mm

      • Karel N.

        Dle infa ta platforma SLAMR 29 zvládá 140, tzn. záleží na použitém tlumiči, nic jiného by nemělo být nutno měnit (pokud chce člověk ze SLAMRU 29 130 udělat SLAMR X 29 140).

        • Ano, tato platforma je značně univerzální. Každopádně při změně zdvihu je potřeba vyměnit tlumič a také ramínko, které drží spodní oko. Ale to by měla být víceméně stokorunová záležitost.

          • Karel N.

            U této změny není ani třeba ramínko, délka tlumiče je stejná 210 (tzn. ramínko sedí), jen zdvih tlumiče je jiný u X (to nemám ze své hlavy, to mi bylo řečeno) A i kdyby, jak píšeš, je to stokoruna. Ale mě bude 130stačit, zestárnul jsem. Jen dopředu bych na sjezd bral 150. 🙂

          • Možné to je, podrobně jsem to nestudoval. Můžu se zeptat příští týden na prezentaci. Každopádně SLAMR 29 jsem jezdil na Eurobike Media days a 130/130 bohatě stačilo. Pak už řešíš jen gumy 😉

          • Karel N.

            Jj, taky to tak vidím, ještě 170 sedlovku a vidlici 150/130, řídítka 780-800 a je to pro mě jak vyšité. 🙂 Navíc ten model s karbonovými koly za tu cenu? Asi není co řešit. Jestli si vzpomeneš, tak se prosím optej v Novém Městě.

      • Adrián

        Aha vlastne ano… Moja chyba.
        Ja mam už slamr x9 objednany:)

        • Karel N.

          Já asi vemu SLAMR 29 10 a časem překopu na vyšší zdvihy, nebo to bude chtít jen vidli 150/130 a vzadu nechat 130 a bude to skvělý univerzál.