Schöneck – ideální bikepark pro pilování techniky

Shoneck bikepark - 2016Bikepark Schöneck je od českých hranic co by kamenem dohodil, respektive 15 minut od českých Kraslic, cesta z Prahy vám tak zabere okolo dvou a půl hodiny. Zdejší kopec sice není nijak velký, ale návštěva se vyplatí už kvůli peckovému singlíku Erich Popp-Trail nebo cvičnému parcouru, ze kterého se mi ani nechtělo odjet!

(Text: Andrea Drengubáková)
Až se mě nějaký začátečník bude ptát, do jakého bikeparku má jet, když se teprve učí, odkážu jej jednoznačně na Schöneck! U horní stanice lanovky se totiž nachází velký cvičný parcour, kde najdete pumptrack i větší klopené zatáčky, různé velikosti lavic a dropů, stejně jako další všemožná zpestření jízdy.

Shoneck bikepark - 2016Shoneck-parcour

A proč mě nemohli z parcouru dostat? Tak předně jsem se tu konečně naučila skákat lavice, tedy konečně žádný splašený kůň ani drncnutí zadním kolem o hranu. Samozřejmě to byly menší lavice, ale radost z čistého zkopírování dopadu byla i tak veliká! Pak také oceňuji dropy srovnané pěkně od nejmenšího po největší.

Ze začátku jsem se na ten největší radši ani nedívala, když ale průběžně postupujete od toho nejmenšího, zjistíte, že princip a technika jsou stále stejné, jen velikost se liší. Nutno říct, že dopady jsou udělané opravdu bezpečně, takže i když na hraně seskoku neuděláte vůbec nic, pošle vás to tam nějak samo 😀

Shoneck bikepark - 2016

Jak už jsem psala výše, tratí, která se vám zde jistě vryje do paměti je Erich Popp-Trail. Jde o velmi jednoduchý vyhlazený singletrail, který má výborné flow a tím prostě baví! Nejsou tu žádné prudké úseky ani technické pasáže, proto se jen houpete na vlnách a skládáte se do klopenek. Tento trail se dá jet jak na pohodu, tak i „na krev“, takže se můžete na ředě míst i slušně proletět.

Shoneck bikepark - 2016

reklama

Bikepark Schöneck nabízí dohromady pět sjezdových tratí, kdy další na řadě při našem zkoumání byla Jumpline. Je to vlastně takový širší Erich Popp-Trail, jen tedy s o dost většími skoky. Ty jsou ale logicky označené zelenými a červenými stromečky (viditelně zapíchané značky na hranách skoků), podle nichž se skoky dělí na menší pro začátečníky a větší pro pokročilé.

Ano, přiznám se, červené jsem si tolik nedávala, byť si myslím, že byly opravdu dobře stavěné včetně dopadů, chtělo to ale na ně už trochu větší rychlost nebo pořádně potáhnout. Jedete-li na pohodu, pak „zelené stromečky“ dáte i doskočíte levou zadní!

Shoneck bikepark - 2016

Další poměrně jednoduchou trasou je Mosenbank-Pfad, což je taková úzká lesní cestička, na které jsou sice už o trochu prudší úseky, než jaké potkáte na Erich Popp-Trailu, pořád jde ale o poměrně jezdivou trať. Žádný hardcore ani anakondy, prostě rychlý lesní trailík.

Shoneck bikepark - 2016

Hodně podobnou tratí, která se vine hned vedle, je Bärwurz-Trail. Liší se možná tím, že jsou tu místy prudší úseky, trochu zavřenější zatáčky a možná nějaký ten kořen navíc. Charakter trati je ale hodně podobný Mosenbank-Pfad.

Shoneck bikepark - 2016

Nejtěžší tratí v Schönecku je černá Roll&Rock, která se různě větví. Je tu sice jeden solidní přescesťák (na který jsem se zas mohla akorát tak koukat), ale jinak na to, že je trať černá, tak je docela jezdivá. A líbí se mi.

Je to taková přísnější enduro trať, na kořenech pěkně udrncaná a sem tam nějaký ten skůček. A abych zas přiblížila obtížnost trati, přidávám fotku kameramana Kuby i s batohem (a asi spacákem nebo čím), jak si jí dal celou bez pádu! 😉

Shoneck bikepark - 2016

Zajímavá je koncovka trati Roll&Rock, kdy vyletíte z lesa, následuje precizně vyšejpovaný středně velký odpalovák, který vás ještě zrychlí a míříte si to rovnou na opravdu nepřehlédnutelný wall ride. To už je taková klasika schöneckého bikeparku, minimálně proto, že jej uvidíte v letáčcích a na většině fotek. Tak jsme samozřejmě taky jednu museli pořídit! 😀

Shoneck bikepark - 2016

Parkování je jinak u bikeparku placené, v autě se tu ale dá v pohodě přespat. Navíc přímo vedle bikeparku je vlaková zastávka, takže pokud nemůžete autem, je vlak prima alternativou.

Pokud nemáte do bikeparku kolo, můžete využít zdejší půjčovny – jedna z nich Sport Point Schöneck se nachází přímo u vjezdu do bikeparku a setkáte se tu s ochotnou obsluhou. Vypůjčení enduro kola na jeden den vyjde na 50 eur, klasického horského kola na 14 eur na den a elektrokolo je tu za 20 eur na den.

Shoneck bikepark - 2016

Výhodou bikeparku v Schönecku je i bezprostřední blízkost koupání, konkrétně v rámci hotelu IFA. Bazén je zde jak venkovní, tak i vnitřní s tobogány, vířivkou a s vlnobitím. Dvě hodiny pro dospělého zde vyjdou na 9 eur a s sebou si nezapomeňte euro na skříňku.

Shoneck bikepark - 2016

V létě pořídíte v hotelu IFA apartmán pro 4 osoby za 92 eur (pokud tu spíte dvě noci), pokud je to pět a více nocí, je cena 79 eur. Polopenzi přikoupíte za 17 euro a k večeři si můžete vybrat až z osmi teplých jídel. Pro kola je zde speciální garáž, která se samozřejmě zamyká, takže o svoje stroje nemusíte mít strach.

Nezapomeňte samozřejmě navštívit i samotné městečko Schöneck, které je charakteristické vyhlídkovou skálou přímo v centru, odkud je výhled na jak na město, tak do okolí!

Shoneck bikepark - 2016

Schöneck v kostce:

Vzdálenost z Prahy                                                   2 hod 36 min (mapa)

Celodenní jízdné na lanovku dospělí                        23 eur
Provozní doba lanovky                                             7. 7. – 28. 8. čtvrtek, pátek, sobota, neděle | 10:00 – 18:00

Půjčovna kol                                                              www.sportpoint-schoeneck.de
Ubytování                                                                  www.ifa-ferienpark.de
Webové stránky                                                        www.bikewelt-schoeneck.de

Shoneck bikepark - 2016

V Schönecku jsme sedlali kola Ghost a Lapierre, byli oblečeni v Maloje, s rukavicemi, chráničemi a helmami Poc. K tréninku i navigaci používáme hodinky Garmin Fénix 3 a na odpolední lenošení ve střediscích využíváme sedacích pytlů Lamzac. Fotografie jsou pořízené technikou Samsung a další techniku nám zajišťuje Foto Škoda. Kola nám servisují v pražském Finebiku.

Foto: Tomáš Rucký / Andrea Drengubáková

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky