reklama

reklama

Bikepark Špindlerův Mlýn – zábava i poctivý trénink

Bikepark ŠpindlDo Špindlu jsme poctivě vyrazili už časně z rána, protože lanovka tu frčí už od osmi. Užili jsme si tak docela nezvyklý pocit být v bikeparku úplně sami a ještě k tomu za ranní mlhy, které bylo u horní stanice tolik, že by se dala krájet 😀

(Text: Andrea Drengubáková)
Začínáme tratí Freeride, která nám přijde nejjednodušší (a samozřejmě i nejlehčí je). Kdo si není jistý svými bikovými dovednostmi, ať klidně nejdřív zvolí právě tuhle lajnu. Není totiž nijak náročná, nejsou tu žádné velké spletité kořeny nebo bikeparkové rock garden.

Na začátku si můžete dát pro zahřátí nějaký ten pohodový skok a pak už se dlouhými zatáčkami klikatíte po sjezdovce. Zpestřením jsou zmíněné nevelké skoky, poctivý wall ride nebo jiné dřevěné překážky. Vše se dá samozřejmě pohodlně a bezpečně objet.

Bikepark Špindl

Oceňuji, že je na téhle trati spousta různých zpestření, která nejsou nijak složitá, ať už počítáme skoky nebo jiné „dřevěné atrakce“. Všechny překážky jsou docela „user friendly“, ne jako v Semmeringu, kde jsem se na většinu skoků mohla jen dívat :O

Bikepark Špindl

reklama

Error, group does not exist! Check your syntax! (ID: 4)

Jakmile se dostanete do lesa, začne vás trať houpat, a to nejen na hliněných lavicích, ale i na dřevěných lávkách, které můžete v pohodě objet, přejet, nebo skočit. Prostě podle chuti. Zbytek trati je stále v podobném duchu, jen zde přibývá pár dřevěných klopenek a později se najede zase do volných zatáček na sjezdovku.

Bikepark Špindl

Na další trať Deep Forest se dostanete odbočením doprava zhruba v první třetině trati „Freeride“. Deep Forest je ze začátku pohodová, vede po vysypané cestičce a v klopených zatáčkách, pak ale zapadne do lesa a tady už to chce trochu technického umu. Jde o takový poctivý enduro trail s různými odbočkami do stráně a většinou přes nějaké ty pletence kořenů. My jsme je ráno měli i pěkně zamokra, takže to byl docela slušný trénink.

Bikepark Špindl

Po kluzkých kořenech následovalo pár pěkně stavěných dvojáků a opět nějaké to „dřevěné zpestření“. Než ale přejedete zpět na trať Freeride, naberete pořádnou rychlost, jelikož později fičíte takřka kolmo dolů bez většího zatáčení nebo brzdění. Poctivě si zde naopak mákne vaše odpružení i vaše ruce a nohy. Na Deep Forest nečekejte žádnou „flow-pohodu“, ale poctivý enduro trénink.

Bikepark Špindl

Možná nejznámější tratí ve Špindlu je právě černá pohárová, která se klikatí ve svahu přímo pod lanovkou. Letos dostala tahle nejtěžší trať ve Špindlu menší „facelift“, aby byla přístupnější i širší skupině bikerů. Jinak mi ale množstvím zatáček pod lanovkou trochu připomíná Špagetu na Ještědu jen s tím rozdílem, že zde mohutný přescesťák trať nezakončuje, ale startuje. Možná přijde jednou doba, kdy budu tyhle skoky dávat levou zadní, zatím je pouze důkladně studuju!

Bikepark Špindl

Na rozehřátí si ve Špindlu můžete dát pumptrack u dolní stanice lanovky, který je díky „nehlínovému“ povrchu pěkně rychlý a po pár kolečkách regulérně funíte, pokud opravdu dodržíte pravidlo nešlapat!

Bikepark Špindl

Špindlerův Mlýn v kostce:

Vzdálenost z Prahy                                                                                                    2 h (mapa)

Celodenní jízdné na lanovku dospělí                                                                         450 Kč

1 jízda lanovkou nahoru                                                                                             230 Kč

Provozní doba lanovky                                                                Každý den 8:00 – 12:00, 13:00 – 18:00 každou půlhodinu

Zapůjčení horského kola (1 den) dospělý                                                                 350 Kč (i s helmou)

Zapůjčení sjezdového kola (1 den)                                                                            850 Kč

Webové stránky                                                                                                         www.skiareal.cz

Bikepark Špindl

Ve Špindlu jsme sedlali kola Ghost a Lapierre, byli oblečeni v Maloje, s rukavicemi, chráničemi a helmami Poc. K tréninku i navigaci používáme hodinky Garmin Fénix 3 a na odpolední lenošení ve střediscích využíváme sedacích pytlů Lamzac. Fotografie jsou pořízené technikou Samsung a další techniku nám zajišťuje Foto Škoda. Kola nám servisují v pražském Finebiku.

Text: Andrea Drengubáková | Foto: Andrea D. / Tomáš Rucký