GIANT Reign 1,5 LTD 2016 – po půl roce provozu!

GIANT-reign-1_5-LTD-startJe to již více jak šest měsíců, co jsem si domů přivezl krásného nového Reigna 1.5 LTD 2016 a vyrazil s ním poprvé na traily a plný pojmů a dojmů jsem chvíli poté sepsal první test (viz Mikulášovy první praktické zkušenosti). Slíbil jsem ale i dlouhodobý monitoring, proto bych vám nyní rád popsal, co se mezi námi dvěma stalo po půl roce…

 Co mě stále baví

To kolo jede! To je tedy vlastnost většiny jízdních kol, ale Reign opravdu jede tak dobře, že mám skoro nutkání pořídit si lycrové elasťáky! Radši vám nebudu říkat, na čem jsem jezdil před tím, každopádně v této kategorii kol a s mojí leností jsem vůbec nečekal, že mě začnou bavit výjezdy. Ostatně pokud si chcete udělat představu o mojí kondici, koukněte na loňský report z Rychlebského endura.

GIANT-reign-1_5-LTD-01

Sebevědomí. Jsem krátkozraký a jelito k tomu. Vybírám zásadně nejhorší stopy a zatímco dříve některé mé sjezdové kreace připomínaly neřízený několikasetmetrový pád, s Reignem se dá mluvit i o náznacích pilotáže. Namířím, přejedu a mám to pod kontrolou.

Vyváženost a stabilita. Nesnášel jsem lávky. Nesnášel jsem dropy v nulové rychlosti. Nesnáším je dál. Ale kdesi hluboko ve mně zasel Reign semínko Northshoru. Dám tomu ještě čas, ale už se nemám na co vymlouvat.

Barva. Můj GIANT Reign 1,5 LTD vypadá fakt dobře! Oranžová barva laku dle posledních #enduro poznatků stojí za vyšší progresivitou a tuhostí rámu a speciálně řazené modré pruhy pomáhají s přilnavostí při průjezdech zatáček.

GIANT-reign-1_5-LTD-03

Co se změnilo

Původní kola Giant byla poněkud těžší. Vyměnil jsem je za lehké a tuhé záplety DT Swiss s 350kami nábami, EX471 ráfky a se straight-pull dráty. Myslel jsem, že se lehká kola přeceňují – nikdy jsem žádná skutečně lehká kola neměl – ale má to opravdu něco do sebe. Navíc na tyto ráfky se krásně a snadno nahazují bezdušové pláště Maxxis Minion DHF TR.

GIANT-reign-1_5-LTD-05

Z neznámého důvodu se originální představec Truvativ občas protočil. Což bylo – při jeho velrybí hmotnosti a masivních šroubech, které jsem každé ráno před snídaní utahoval třímetrovou ráčnou – skutečně záhadou. Představec jsem vyměnil za kratší a lehčí Easton Havoc. Pomohlo to i ovladatelnosti.

Do vidlice jsem dal dva tokeny a do tlumiče čtyři kroužky. Instalace byla až podezřele snadná… Čekám, kdy se to rozletí! Po této úpravě je kolo jednoznačně stabilnější při mých dorazových experimentech.

GIANT-reign-1_5-LTD-04

reklama

Příjemná a nepříjemná překvapení

Pokud jsem v původním testu zmiňoval, že bashguard od MRP je praktický doplněk, rád bych to uvedl na pravou míru. Je to nezbytný doplněk. Povedlo se mi ho během pár měsíců krapet ohnout a kapku nalomit. Stále ale drží a bez něj by kliky XT byly už jen T kliky.

Nikdy bych neřekl, že na mě udělá dojem podřazování o dva stupně. Taková blbost. Ale Shimano XT řazení to umí a je to prostě super. Obecně je celá XT sada maximálně funkční a super!

GIANT-reign-1_5-LTD-02

Reign má opravdu nízko střed. Bohužel proto tak často dochází ke kontaktu s terénem. Respektive s kusy vyčnívajícího a odlétávajícího terénu. Doporučuji nalepit v oblasti středu pořádnou ochrannou fólii. Jeden kámen mi vybrousil výrobní číslo a kliky jsou tak stříbrné, že se z nich stává SLX.

Sedlovka Giant Contact je bohužel už druhý kus. První exemplář měl z výroby poškozené hlavní těsnění a musel jsem ho vzápětí vrátit. Číslo dva je zatím naprosto v pořádku!

Bovdeny v rámu přestaly po pár týdnech drnčet. Stačilo je nakonec jen trochu povytáhnout ven!

GIANT-reign-1_5-LTD-07

Kam s ním!

Přepsal bych závěr mého prvního testu? Ani ne, za vším si stojím. Reigna si budete užívat. Čím víc jezdíte, tím víc vás podrží. Poroste s vámi. Tohle kolo vám zkrátka nebude klást žádné překážky v jakkoliv sebedestrukční realizaci.

Ale nakonec všichni víme, že o kole to není 🙂

Díky za pozornost, Mikuláš.

Více o tomto kole na webu
www.giant-bicycles.com
giant logo

Foto: Vadym Shapoval (galerie) / Petr Polák (článek)

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky
  • Roman

    Nebylo by srovnání Reigna s Banditem? Díky

    • Na Reignu jsem dlouho neseděl, ale můžeme se domluvit s Mikulášem, i když on má L a RB je M. Jinak co se funkce týká, tak zadek obou kol chodí vcelku podobně – extra citlivý začátek, krásně aktivní, přirozeně progresivní. RB Bandit je na tom s progresivitou možná o něco lépe. Velký rozdíl je v geometrii, co si tak vzpomínám. Reign je delší, má nízký předek, extra položenou vidlici a upravenou korunku, tedy kratší stopu kola. Je tak celkově stabilní, v nízkých rychlostech se ale celkem snadno ovládá. RB Bandit je kratší a vyšší. Reignu je nejlépe v rukách zkušeného jezdce, RB Bandit dobře poslouží i méně odvážným jedincům jako jsem já a posune jejich hranice o kus dál. A v rukou zkušených… Tady bych odkázal na hodnocení Lukáše, když loni jezdil na prototypu RB Bandit 675 😉 http://www.bikeandride.cz/2015/11/rb-bandit-675-prototyp-pohledem-lukase/

    • Luky Kuky

      Co jsem byl na test festu, tak z letmého srovnání jsem si odnesl toto:
      Zadní stavba má úvodní milimetry shodně citlivé, tudíž jedete lahodu po polňačce a ani netušite kolik práce se pod vámi děje. Supr. Předek je na Reignu pocitově níž a dál, působí tak více jako sjezďák.
      Výsledný pocit je tak z kol dost odlišný.

      • Roman

        Diky,zase záleží jak kdo má na reignu představec, koukal jsem, že spousta lidí vozí pořádný komín. RB je dost vysoké, předtím jsem jezdil kolo s nižší hlavovkou,ale o to vyšší vidlicí, takže stack zůstal stejný. Každopádně mám na RB představec co nejníže a další řidítka budou asi flat:)
        rozdíl u gaintu: výška hlavovky – 16mm, reach +3mm, rozvor+ 12mm, výšku středu jsem nenašel, ale předpokládám že giant bude nižší, protože na RB s tím nemám problém. Jak jde reign do vzduchu? RB lítá teda poměrně ochotně a vysoko. Díky

        • Jak létá Reign to ti neřeknu, s tím zkušenosti nemám, jelikož se držím spíš u země, ale snad by někdo mohl přidat vlastní zkušenost????

          • Petr

            No – já s tímhle parametrem „jak jde do vzduchu“ mám trochu problém. Protože každé kolo vyžaduje trochu jinou body English a člověk se na něho musí zadaptovat. Když jsem přecházel z Reigna 2011 na Reigna 2015, tak mi přišlo, že ten nový moc do vzduchu nejde (a pro jistotu jsem zůstal u M, i když jsem byl hraniční mezi M a L). Mezitím jsem si na něho zvyknul, trvalo to rozhodně řadu týdnů – vyžaduje trochu důkladnější pohoupnutí na bunnyhop, ale už do vzduchu jde pěkně bez problémů. A teda svoje asi udělalo lepší naladění tlumení – teď mám plně vyvložkovaný tlumič ;). No a když si po roce vezmu toho starého Reigna, tak se na něm bojím víc vyskočit, protože mám pocit, že přepadnu na zadek.

            Problém podle mne je, že mnoho testů je o tom prvním dojmu a nemá kapacitu na to si na kolo pořádně zvyknout a pak teprve reportovat, jak se kolo chová, až po důkladné adaptaci.

          • rudyshy

            To ja osobne mam reigna 1 2012 a skousel jsem na testovacke 2015 reign 2 ktery je o vic nez 2 kg tezsi nez ten muj a do vzduchu jel uplen libove, jen za pedalem se mu tolik nechtelo. Nicmene tezko srovnat takovej vahovej rozdil.

  • Stano

    Zajimalo by mne ci by stacilo na tech kolech vymnenit jenom rafik za lehci? Napriklad DT Swiss XM 481 27,5″ ktere chci.
    Jsou ty naboje a spice tezky a doporucoval by ste je taky vymenit?

    • Osobně bych si myslel, že náboje a dráty budou ok, ale je možné, že by délka drátů nemusela úplně sedět k novému ráfku, i když zásadně velký rozdíl v jejich výšce by být nemusel. Ale dal bych si na to pozor, aby se investice do nových ráfků zbytečně neprodražila. Jestli pak není lepší koupit celá kola a ta původní zkusit prodat. Osobně máme velice dobré zkušenosti se sety Spank. Dle mého za rozumné peníze výtečná kola s kvalitními parametry. Za několik let na RB Bandit 575 jsem je vlastně jen jednou centroval a dotahoval výplet. Ale to je jen jedna z možností 😀

  • Stano

    Zajimalo by mne ci by stacilo na tech kolech vymnenit jenom rafik za lehci? Napriklad DT Swiss XM 481 27,5″ ktere chci.
    Jsou ty naboje a spice tezky a doporucoval by ste je taky vymenit?

  • Stano

    Zajima mne jestli se ten tlmic pri jizde do kopce se moc nepropadava do zdvihu. Nebo by bilo vhodné taky ho vymenit za uzamykatelny. Taky rozmyslim na prave tymto kolem.