GIANT Reign 1,5 LTD 2016 – po půl roce provozu!

GIANT-reign-1_5-LTD-startJe to již více jak šest měsíců, co jsem si domů přivezl krásného nového Reigna 1.5 LTD 2016 a vyrazil s ním poprvé na traily a plný pojmů a dojmů jsem chvíli poté sepsal první test (viz Mikulášovy první praktické zkušenosti). Slíbil jsem ale i dlouhodobý monitoring, proto bych vám nyní rád popsal, co se mezi námi dvěma stalo po půl roce…

 Co mě stále baví

To kolo jede! To je tedy vlastnost většiny jízdních kol, ale Reign opravdu jede tak dobře, že mám skoro nutkání pořídit si lycrové elasťáky! Radši vám nebudu říkat, na čem jsem jezdil před tím, každopádně v této kategorii kol a s mojí leností jsem vůbec nečekal, že mě začnou bavit výjezdy. Ostatně pokud si chcete udělat představu o mojí kondici, koukněte na loňský report z Rychlebského endura.

GIANT-reign-1_5-LTD-01

Sebevědomí. Jsem krátkozraký a jelito k tomu. Vybírám zásadně nejhorší stopy a zatímco dříve některé mé sjezdové kreace připomínaly neřízený několikasetmetrový pád, s Reignem se dá mluvit i o náznacích pilotáže. Namířím, přejedu a mám to pod kontrolou.

Vyváženost a stabilita. Nesnášel jsem lávky. Nesnášel jsem dropy v nulové rychlosti. Nesnáším je dál. Ale kdesi hluboko ve mně zasel Reign semínko Northshoru. Dám tomu ještě čas, ale už se nemám na co vymlouvat.

Barva. Můj GIANT Reign 1,5 LTD vypadá fakt dobře! Oranžová barva laku dle posledních #enduro poznatků stojí za vyšší progresivitou a tuhostí rámu a speciálně řazené modré pruhy pomáhají s přilnavostí při průjezdech zatáček.

GIANT-reign-1_5-LTD-03

Co se změnilo

Původní kola Giant byla poněkud těžší. Vyměnil jsem je za lehké a tuhé záplety DT Swiss s 350kami nábami, EX471 ráfky a se straight-pull dráty. Myslel jsem, že se lehká kola přeceňují – nikdy jsem žádná skutečně lehká kola neměl – ale má to opravdu něco do sebe. Navíc na tyto ráfky se krásně a snadno nahazují bezdušové pláště Maxxis Minion DHF TR.

GIANT-reign-1_5-LTD-05

Z neznámého důvodu se originální představec Truvativ občas protočil. Což bylo – při jeho velrybí hmotnosti a masivních šroubech, které jsem každé ráno před snídaní utahoval třímetrovou ráčnou – skutečně záhadou. Představec jsem vyměnil za kratší a lehčí Easton Havoc. Pomohlo to i ovladatelnosti.

Do vidlice jsem dal dva tokeny a do tlumiče čtyři kroužky. Instalace byla až podezřele snadná… Čekám, kdy se to rozletí! Po této úpravě je kolo jednoznačně stabilnější při mých dorazových experimentech.

GIANT-reign-1_5-LTD-04

reklama

Příjemná a nepříjemná překvapení

Pokud jsem v původním testu zmiňoval, že bashguard od MRP je praktický doplněk, rád bych to uvedl na pravou míru. Je to nezbytný doplněk. Povedlo se mi ho během pár měsíců krapet ohnout a kapku nalomit. Stále ale drží a bez něj by kliky XT byly už jen T kliky.

Nikdy bych neřekl, že na mě udělá dojem podřazování o dva stupně. Taková blbost. Ale Shimano XT řazení to umí a je to prostě super. Obecně je celá XT sada maximálně funkční a super!

GIANT-reign-1_5-LTD-02

Reign má opravdu nízko střed. Bohužel proto tak často dochází ke kontaktu s terénem. Respektive s kusy vyčnívajícího a odlétávajícího terénu. Doporučuji nalepit v oblasti středu pořádnou ochrannou fólii. Jeden kámen mi vybrousil výrobní číslo a kliky jsou tak stříbrné, že se z nich stává SLX.

Sedlovka Giant Contact je bohužel už druhý kus. První exemplář měl z výroby poškozené hlavní těsnění a musel jsem ho vzápětí vrátit. Číslo dva je zatím naprosto v pořádku!

Bovdeny v rámu přestaly po pár týdnech drnčet. Stačilo je nakonec jen trochu povytáhnout ven!

GIANT-reign-1_5-LTD-07

Kam s ním!

Přepsal bych závěr mého prvního testu? Ani ne, za vším si stojím. Reigna si budete užívat. Čím víc jezdíte, tím víc vás podrží. Poroste s vámi. Tohle kolo vám zkrátka nebude klást žádné překážky v jakkoliv sebedestrukční realizaci.

Ale nakonec všichni víme, že o kole to není 🙂

Díky za pozornost, Mikuláš.

Více o tomto kole na webu
www.giant-bicycles.com
giant logo

Foto: Vadym Shapoval (galerie) / Petr Polák (článek)

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky