Pivot LES – Tech news

Pivot LES - Tech NewsJe to až bláznivé, kolik se za poslední rok vyrojilo strojů schopných pobrat „středně tlustá kola“ parametru 27,5+. Jedním z nejnovějších přírůstků je exkluzivní karbonový hardtail Pivot LES, který k danému tématu přistupuje opět po svém!

Tím je myšleno, že své „pluskové“ kolo nenavrhl Pivot čistě jako stroj určený pro zábavu nebo expediční putování, naopak to konstruktéři vzali z úplně jiného konce. Jako základ vzali téměř dokonalý, do puntíku vypiplaný závodní hardtail určený pro velká kola průměru 29“, použili nejnovější materiály, nejlepší vlákna a nejpokročilejší metody zpracování a výroby, aby dostali hmotnost na minimum a výkon vyladili na maximum!

Pohráli si rovněž s geometrií, aby kolo nebylo schopné jen ve výjezdech, ale zvládlo s nadhledem i nástrahy současných a stále techničtějších XC okruhů, doplnili jej o Boost osy, aby byl celek maximálně tuhý a nakonec… Nakonec rozšířili zadní stavbu, přidali posuvné patky Swinger II a uzpůsobili model LES pro možnost nasadit plusková kola (27,5+), stejně jako vyšší vidlici (až 130 oproti závodnímu základu 100 mm na 29“).

Pivot LES - Tech News

Proč?

Aby bylo možné Pivot LES proměnit z ultimativní XC rakety na lehoučký pevný trailbike na tlustých pláštích! Proč ne? Pokud to někomu dává smysl a pokud to nemá dopad na výkonnost, hmotnost atd.

Abych nezapomněl, možností úprav tohoto kola je celá řada, některých jsme se již dotkli. Pivot LES může fungovat jako sportovní devětadvacítka nebo hravý plus-trail-bike. Může jej pohánět soustava s převody 2x nebo 1x, zároveň lze snadno přestavět na singlespeed (díky patkám Swinger II). Lze si hrát s výškou vidlice, nebo kolo osadit elektronickým řazením! Kupříkladu čerstvě představenou sadou Shimano XT Di2, pro níž je vše dopředu připraveno, včetně portu pro „neviditelné“ usazení baterie uvnitř rámu.

Pivot LES - Tech News Pivot LES - Tech News

reklama

Více už jen stručný souhrn a zopakování základních vlastností. Názor si již udělejte sami!

  • Nový mimořádně lehký rám ze špičkových vláken zpracovaný metodou „Pivot Hollow Core Internal Molding Technology“
  • Kompatibilita s koly parametru 29“ a 27,5+
  • New-school racing geometrie
  • Osy Boost (110/148 mm – P/Z), pro vysokou tuhost a jistotu ovládání
  • Nové posuvné patky Swinger II – mimořádně lehké, snadno nastavitelné; lze upravit pro použití s převody nebo jako singlespeed
  • Rám navržen pro vidlice se zdvihem 100-130 mm
  • Vnitřní vedení veškeré kabeláže (Pivot Cable Port System), včetně přípravy pro řazení Shimano Di2
  • Kompatibilní s řazením 1x a 2x
  • Velikosti rámu S, M, L a XL
Více informací na webu
www.pivotcycles.com

Pivot-LES-2016-geometry

Foto: Pivotcyles

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky