reklama

reklama

RockShox Reverb – nová generace přichází

RockShox Reverb - new!Včera jsme se trochu navnadili fotopříběhem odhalujícím prostředí výroby teleskopické sedlovky RockShox Reverb, která prošla zásadní inovací, dnes se konečně pojďme podívat blíže na její nové technické specifikace.

Nenechte se zmást vzhledem nové sedlovky, která je na pohled víceméně stejná jako současná generace, jež je s námi již od roku 2010. Za tu dobu se objevila na celé řadě sériových kol od trailové střední třídy přes kola všeho druhu, která si lidé právě touto sedlovkou vylepšovali, až po největší perličky a lahůdky, či nekompromisní enduro speciály. RockShox je zkrátka standardem, či ikonou, k níž se chtějí mnozí přiblížit.

RockShox Reverb - new!

Co je nového? Prakticky všechno!

Ne, ne, to nejsou planá slova, interních změn je skutečně celá řada, jak praví výrok zaznívající v oficiální prezentaci novinky:

„Nenechte se zmást dobře známým vzhledem, RockShox Reverb je zcela novou zbraní! Vnitřní systémy byly kompletně přepracovány, aby se výkony této sedlovky ještě zlepšily a podpořila se její dobrá pověst. Důkladnou revizí a v případě potřeby i úpravou a vylepšením prošly i ty nejmenší detaily až po jednotlivá těsnění – to proto, aby nová sedlovka zvládla i ty nejdrsnější a nejtěžší zátěžové testy na vašem kole!“

Při pohledu do útrob sedlovky je jasně patrné, že se uvnitř změnilo skutečně mnoho. Nejvýraznější úpravou je kupříkladu použití nového plovoucího pístu, který byl navržen společností SKF (ta modrá věc vpravo u horní – nové – sedlovky). Upraveny byly kanálky pro průtok oleje a zvětšeno bylo překrytí kluzných pouzder, proto může nová generace nabídnout níže rozebírané nové parametry.

RockShox Reverb - new!Foto: PinkBike.com

Reverb zůstává i nadále plně hydraulický, snad se podaří odstranit potíže s jeho odvzdušněním, či častým zavzdušněním posledních generací. Výrazně upraven byl průtok oleje při zpětném chodu (roztažení), díky čemuž by se sedlovka měla vracet rychleji. U nové generace bude stále možné řídit rychlost roztažení stiskem ovládací páčky, při plném stisku by se ale Reverb už nemusel tak loudat jako doposud a snad bude lépe pracovat i v chladu. V mrazu asi jeho kapalinový pohon jen tak něco nezachrání…

A ještě k novým kluzným pouzdrům – díky jejich novému zpracování se dosáhlo nejen lepšího utěsnění, ale také vyšší pevnosti či spíše tuhosti celku. I proto bude nový Reverb nabízen se zdvihem až 170 mm. Zatím končil na 150 mm, přičemž tyto verze nebyly moc často k vidění, alespoň ne na sériových kolech. Navíc jednotlivé zdvihové varianty (100/125/150/170 mm) se budou lišit i svou skutečnou „vestavnou“ délkou (340, 390, 440, 480 mm).

RockShox Reverb - new!

RockShox Reverb je tedy první „velkosériovou“ teleskopickou sedlovkou, která nabídne až takto velký zdvih. Dlouhé tyče se zdvihem až 170 mm se přitom zdají být ideální náplastí na věčné bolístky vysokých jezdců, kteří dost bojují s vestavnou délkou současných teleskopů. Kupříkladu dobře dva metry vysoký Mikuláš musel na svém Giantu Reign 1,5 LTD okamžitě nahradit původní RockShox Reverb za Giant Contact Switch R (150 mm), právě kvůli potřebné délce. Aby necoural nohy po zemi…

Otázkou je, zda si luxusu takto velkého zdvihu mají užívat jen postavou vysocí jezdci. I já se svými 180 mm a s oblibou vozit Mkové rámy bych byl vděčný mít na kole sedlovku se zdvihem alespoň 150 mm. Uvidíme, jestli se tento trend třeba časem „nezvrhne“ v to, že se rámy různých velikostí budou dělat podobně vysoké a lišit se budou jen délkou sedlovky (krom třeba délky rámu), či jestli se budou i třeba menší rámy snižovat, aby pobraly delší teleskop? Jenže to by asi zase narazilo u levnějších modelů s levnými teleskopy s malým zdvihem! Ach jo…

No nic, nechme se překvapit, jak se celá věc vyvine a pojďme se společně těšit, až bude možnost si nového Reverba osobně vyzkoušet a snad se i společně pomodleme, aby by byl skutečně tak kvalitní a bezporuchový, jak aktuální prezentace slibuje.

reklama

Error, group does not exist! Check your syntax! (ID: 4)

RockShox Reverb – základní vlastnosti a parametry

  • Délky RockShox Reverb Stealth: 340 mm, 390 mm, 440 mm, 480 mm
  • Délky RockShox Reverb: 340 mm, 390 mm
  • Barvy: černá
  • Materiál těla: 3D kovaná hliníková slitina 7050
  • Materiál hlavy: kovaná hliníková slitina 7050
  • Dálkové ovládání: X-loc, nastavitelná rychlost návratu podle stisku tlačítka, montáž doprava nebo doleva, kompatibilita s uchycením Match Maker X
  • Hmotnost RockShox Reverb Stealth: 560 g (sedlovka v délce 340 mm, zdvih 100 mm, průměr 30.9 mm, ovládání MMX a hadice 1300 mm)
  • Hmotnost RockShox Reverb: 520 g (sedlovka v délce 340 mm, zdvih 100 mm, průměr 30.9 mm, ovládání MMX a hadice 1300 mm)
  • Zdvihové varianty RockShox Reveb Stealth: 100, 125, 150, 170 mm
  • Zdvihové varianty RockShox Reveb: 100, 125 mm
  • Průměry: 30.9 mm, 31.6 mm, 34.9 mm
  • Dostupnost: Nyní
  • Cena RockShox Reverb Stealth: 491 – 514 EUR
  • Cena RockShox Reverb: 417 – 436 EUR
Více informací již nyní na webu www.sram.com

rockshox_reverb_stealth_back_l

Fotostory z výroby RockShoxu Reverb
RockShox Reverb - story RockShox Reverb - story