Giant Reign 27,5 1.5 LTD 2016 – TEST

GIANT Reign 27,5 1.5 LTD - TESTGiant Reign se ve své nejnovější generační podobě během pouhého roku co je na trhu stal synonymem moderního enduro stroje. Většina uživatelských i redakčních recenzí z celého světa byla veskrze pozitivní, i proto byla moje zvědavost na toto kolo značná.

Text: Mikuláš Hapka | Foto: Vadym Shapoval

Mé nadšení bylo navíc o to větší, když jsme se domluvili, že Giant Reign 27,5 1.5 LTD bude mé osobě svěřeným kolem pro dlouhodobé testování, které vám tímto testem hodláme názorně představit!

Perličkou na okraj budiž informace, že v nedávném průzkumu serveru Pinkbike.com vyšlo dokonce najevo, že Giant Reign 27,5 zaujímá přední příčky výskytu mezi jinak čistě sjezdovými koly v legendárním kanadském bikeparku ve Whistleru.

GIANT Reign 27,5 1.5 LTD - TEST

Zpět ale na na českou hroudu!

Vesele svítivé, oranžovo-modré kolo na mě čekalo v hostivické prodejně Progress Cycle. Protože většina testovacích kol, které se mi dostaly zatím pod ruku, měla už leccos za sebou, zbrusu nový a dokonale naleštěný mazlík ve mě vzbudil téměř soucit. Zejména proto, že mě předchází pověst ničitele bikové techniky!

Znáte ten pocit, když vyjedete s úplně novým kolem do lesa a o rok a den později prodáváte hromadu kovošrotu v internetovém bazaru a doufáte, že si nikdo nevšimne praskliny rámu a louže oleje pod vidlicí? Ne? Mohl bych vyprávět, ale to sem nepatří. Naopak ještě na prodejně jsem na kolo nasadil své pedály a oblíbené tenčí gripy a spokojeně odjel (autem) zpět do civilizace.

GIANT Reign 27,5 1.5 LTD - TEST

Geometrie

Geometrie Reignu je velmi #endurospecific. Kolo má vysokou hodnotu Reach, neboli dosah (45,8 cm, vel. L), čímž se v přímém porovnání s konkurencí řadí mezi biky s největším prostorem mezi řídítky a pedály. Hodnoty úhlu vidlice (65°) a rozvoru (1217 mm, vel. L) zase s přehledem překonávají sjezdová kola pár let nazpět a ještě k tomu je střed až proklatě nízko.

Pravda, na moji výšku (srovnatelnou s Petřínskou rozhlednou, pozn. SH) bych měl mít velikost rámu XL, ale protože rád jezdím spíše pomalé a technické traily, požádal jsem o kolo ve velikosti Large, jak jsem obecně zvyklý. I tak je ovšem Reign výrazně delší než všechna kola, co jsem kdy jezdil.

GIANT Reign 27,5 1.5 LTD - TEST

Zavěšení a zpracování rámu

Rám Giantu Reign 27,5 využívá osvědčeného systému odpružení Maestro s tlumičem délky 200 mm a zdvihem zadní stavby 160 mm, který zároveň působí velmi solidním dojmem. Všechny čepy vypadají bytelně a jdou snadno rozdělat, opravit či přelisovat. To by se zrovna mně mohlo hodit! Navíc horní oko tlumiče obsahuje také ložisko, přesněji dvě, aby byl zajištěn ještě hladší chod zadní stavby.

Provedení svárů je roboticky bezchybné a propracované detaily podtrhuje solidní chránič spodní rámové trubky a zadní stavby pod řetězem. Na rámu nic nechybí ani nic nepřebývá a bovdeny jsou skryty v jeho útrobách a to velmi dobře, takže nikde nic nedře. Alespoň to tak na první pohled vypadá, praxe však ukáže své. Obecný popis bych završil tím, že na rám je možné celkem logicky namontovat i pružinový tlumič, což určitě někteří #endurospecific jezdci ocení.

GIANT Reign 27,5 1.5 LTD - TEST

Osazení

Giant Reign 27,5 je osazen standardním enduro balíčkem. Ve více než solidním základu najdete celou řadu prvků od RockShoxu, konkrétně vidlici Pike RC (160 mm), sedlovku Reverb Stealth a tlumič Monarch Plus v provedení DebonAir. Zatímco dražší verze Giant Reign 27,5 1 nabízí jedenáctirychlostní pohon SRAM, můj testovací Reign 27,5 1.5 LTD je osazen novým setem Shimano XT 2016, rovněž v sestavě 1×11.

Shimano XT 2016 je zde vlastně odshora dolů a to se vším všudy. Specifický Shimano jednopřevodník s 32 zuby doplňuje nová přehazovačka XT a kazeta s 11 rychlostmi a rozsahem převodů 11-42 zubů. Pohon je pojištěn nenápadným vodítkem řetězu MRP a bytelným bashguardem. To rozhodně oceňuji, protože se mi již párkrát povedlo zdemolovat převodník/kliky/řetěz nešťastnou trefou do kamene, navíc na moderních enduro kolech tento praktický doplněk mnohdy chybí.

GIANT Reign 27,5 1.5 LTD - TESTJedenáctka 11-42 zubů ala Shimano XT – vážný konkurent SRAMu?

Logo Shimano XT nesou také brzdy, mimochodem oproti předchozímu plastově vypadajícímu modelu opravdu krásně zpracované. Giant na rozdíl od mnohých jiných výrobců nezamrzl v polovině devadesátých let a na kolo namontoval monstrózní 800 mm široká řidítka Giant Contact SL DH a 50 mm dlouhý představec Truvativ. Palec jednoznačně nahoru! Vždy je lepší zkracovat, než nastavovat.

O tom, že OverDrive 2 skončil a je zde „obyčejný“ OverDrive, či běžnou řečí standardní tapered hlava, sloupek řízení i představec, se rozepisovat snad ani nemusím. Zbytek osazení tvoří převážně díly z produkce Giantu. Kupříkladu zapletená kola působí bytelně, už jen díky širokým ráfkům a nábojům na průmyslových ložiscích. A konečně, na ráfcích označených tajemnou zkratkou Giant P-AM2 jsou nasazeny pláště Schwalbe Hans Dampf 27,5×2,35“ ve verzi Performance.

GIANT Reign 27,5 1.5 LTD - TESTReign 27,5 1.5 LTD je osazen skoro čistou sadou Shimano XT včetně nové a lehce vylepšené podoby brzd, jejichž páka je o poznání méně „plastová“ než u předchozí generace.

První jízda

Hned druhý den poté, co mi byl Giant Reign 27,5 svěřen, jsem nafoukal vidlici a tlumič a vyrazil na své oblíbené traily. Hned na začátku mě trochu zarazilo, že tlumič vyžaduje poměrně vysoký tlak. To je, jak mi bylo vysvětleno, kvůli větší hlavní komoře tlumiče DebonAir, na níž dnes panují minimálně rozporuplné názory. Jak se ale vzápětí ukázalo, na citlivost toto provedení nemá pražádný vliv, alespoň já nic negativního nezaznamenal, jelikož tlumič šel do zdvihu už při položení ruky na sedlo!

Do kopce jede Reign 27,5 velmi klidně, s dostatkem trakce, nijak nejankovatí, ani se excesivně nepohupuje. Nemá onen tah a nekonečnou ochotu zrychlovat, kterou mají XC kola, ale to jsem od něj ani neočekával. Naopak mě příjemně překvapil. Cítil jsem se totiž po výjezdu s ním odpočatě a vyjel jsem i sekce, které se mi dříve zdolat nedařilo. To u 160mm endura nebývá rozhodně pravidlem, ovšem tuto recenzi čtete hlavně kvůli tomu, jak se Giant Reign chová ve sjezdu, že?

GIANT Reign 27,5 1.5 LTD - TEST

Už do toho hrábni!

Nejnovější Giant Reign 27,5 je dlouhé a od pohledu rychlé kolo. Čekal jsem, že jízda na něm bude v mém podání jako krocení zdivočelého brontosaura. Po intenzivním testování musím ale říct, že jsem se zásadně mýlil. Nějakým kouzelným způsobem, i přes výrazně nízkou a položenou geometrii, je Reign hravý a příjemný bike.

Při jízdě na něm máte neustále pocit, že to musíte někam vysílat. Z odpalů. Z kořenů. Z boulí. Z čehokoliv. Reign je konstrukčně tuhý a velmi stabilní a nenechá se jen tak ničím rozhodit – kam nasměrujete širokánská řidítka, tam jede, děj se co děj. Nejmodernější Reign se bez problémů skládá do klopených zatáček a umožňuje v nich jezdit výrazně vyšší stopu, než jste nejspíš zvyklí. Obecně jakékoliv manévry ve větší rychlosti na tomto kole vykazují enormní faktor zábavnosti.

Klepání o doraz! Se nekoná…

Pružící jednotky využívají dle kontrolních gumiček na pístnicích celý zdvih, ale ačkoliv jsem se úporně snažil trefovat hrany a přistávat mimo dopady, nepovedlo se mi potkat tvrdý doraz, což je zejména u mojí maličkosti co říct! Pružení i tlumení vidlice a zadní stavby působí citlivě a kultivovaně a nijak svým projevem neobtěžuje a Reign 27,5 jde i při veškeré citlivosti a aktivitě velmi dobře za pedálem.

Také na odpalech skoků jde do vzduchu velmi snadno a při samotném letu je krásně neutrální. Tohle kolo vůbec dost příjemně zkorigovalo mé časté jezdecké i skokanské nedostatky a celkově mi odpustilo hromadu chyb a drobných zaváhání.

GIANT Reign 27,5 1.5 LTD - TEST

Viklání se zuby nehty

Už dopředu mi bylo jasné, že výhody delší geometrie a extra položené vidlice budou patrné hlavně v rychlosti. Hned první trail, který jsem na Reignu zkusil, byla ovšem nešťastnou náhodou pomalá trialová záležitost, po rovině a přes viklající se kameny, na nichž jsem bojoval i se svým vlastním výrazně menším kolem.

A světe div se, Giant se po chvíli aklimatizace ve všech ohledech ukázal jako lepší nástroj. Třeba už jen proto, že se nepropadá do zdvihu, což je ovlivněno zřejmě více faktory – od volnějšího hlavového úhlu po pokročilé tlumení v Piku. Tato stabilita mi při nízkých rychlostech pomáhala udržovat hybnost a rovnováhu i v nepříjemných hlubokých dírách.

V určitých specifických situacích, většinou ve velmi nízkých rychlostech a ve velmi utažených zatáčkách, můžete pociťovat zprvu menší ochotu Reignu 27,5 se z dané sekce „vykroutit“. Stačí ale jen lehce poupravit jízdní styl a toto negativum zmizí jako pára nad hrncem. Osobně mi pomohla volba trochu jiné stopy a mírně vyšší rychlost.

Vedle toho se mi líbí také skutečnost, že se Giant Reign nechá ochotně postavit na přední i na zadní, takže když je to opravdu potřeba, můžete nejutaženější stopky odmanévrovat kombinací poskakování a odhazování kol, jak to známe z řady bikových videí. I přes položenou hlavu se řízení nezamyká, jak jsem původně čekal. To je zřejmě zapříčiněno změněným předsazením osy předního kola ve vidlici* – exkluzivní a chytrá záležitost, kterou najdeme jen na nových Reignech.

*upravený offset korunky vidlice – 46 mm na místo standardních 42 mm

GIANT Reign 27,5 1.5 LTD - TEST

KOMPONENTY

Osazení Reignu bych téměř neměl co vytknout. Řazení Shimano XT je ostré, rychlé a příjemně pod palcem cvaká. Kazeta se svým velkým pastorkem výrazně pomůže do dlouhých kopců, platíte však daň v podobě její vyšší váhy. Oproti lehké jedenáctirychlostní SRAM kazetě ji ovšem koupíte za zhruba třetinovou cenu.

Brzdy XT byly již od prvního použití velmi příjemné a rychle se rozbrzdily. Na rozdíl od konkurenčních SRAM Guide, které podle mého názoru brzdí stylem vypnuto-zapnuto-smrt*, jsou dobře dávkovatelné a vypadají rozhodně lépe zpracované než předchozí plastově působící generace. Očekávám, že budou stejně bezproblémové a bezúdržbové jako všechny předchozí brzdy Shimano.

*asi ti Mikuláši půjčím na chvíli redakční RB s brzdami SRAM Guide RSC, když na něj budeš hodný a zase na něm něco nezničíš! SH

GIANT Reign 27,5 1.5 LTD - TESTPohon 1×11 s napínákem MRP. Řazení je tvrdší než u současného Shimana XT 10s, ale kdo říká, že je to špatně?

Praktické poznámky

Ke kolu bych měl jen dvě výtky. První adresuji plášťům Hans Dampf ze základní řady Performance. Ačkoliv jsou na suchu příjemné a dobře se odvalují, v mokrém podzimním terénu se chovají dosti nepředvídatelně. Ukolébaly mě vždy falešným pocitem bezpečí a pak v nestřeženou chvíli strašlivě ustřelily. Minimálně na přední kolo bych nasadil zubatější nebo měkčí pneumatiku, což jsem ihned po dopsání tohoto testu také udělal a dopředu šel Maxxis Minion DHF, který se mi válel v komoře.

Druhý detail, který mi vadil, byly drnčící bovdeny v rámu, zejména při jízdě po dlažbě apod. Toto se ale dle internetových fór dá vyřešit různými způsoby a poměrně rychle. Rozhodně si s tím tedy ještě pohraju a pak vás budeme informovat a zásobovat tipy, jak tento nešvar odstranit.

GIANT Reign 27,5 1.5 LTD - TEST

GIANT Reign 27,5 1.5 LTD – závěr

Giantu se povedlo za přijatelnou cenu vyrobit bike, který maximalizuje výhody dlouhé závodní geometrie, ale neokrade vás ani o špetku zábavy či síly při normálním ježdění. Dovolím si tvrdit, že si Reigna užijí především mírně pokročilí až značně pokročilí jezdci, kteří skutečně využijí jeho plný potenciál. Reign 27,5 1.5 LTD je kolem pro ty, kteří jezdí často a intenzivně a se svým strojem se nemazlí. Kolem pro ty, kteří chtějí být nejrychlejší na závodech, ale neplánují tomu obětovat požitek z víkendové jízdy s kamarády. Reign prostě baví a jede jako dráha!

Více o tomto kole najdete na webu:
www.giant-bicycles.com
giant logo

GIANT Reign 27,5 1.5 LTD - TEST

Líbí se… Dalo by se zlepšit… Pro koho?
Nápadný design (barva)
Kvalita zpracování a bytelnost všech komponentů
Osazení kompletní sadou Shimano XT
Řazení 1×11
– v provedení Shimano XT poměrně dostupné, přesné, rychlé
– hodně výrazné stupně mohou někomu vadit, v reálu je to ale spíše výhoda
Univerzálnost kola jako takového (nejen pro závodní enduro)
Svižnost
Vyváženost
Reign je v terénu velmi sebevědomý a vysoce obratný
Komfort a aktivita odpružení
Stabilita z kraje zdvihu a plné využití zdvihů bez „klepání o doraz“
Základní pláště Schwalbe Hans Dampf moc nedrží
Těžší, ale bytelná kola
Občas drnčí bovdeny v rámu (budeme se snažit uživatelsky napravit)
Nenapadá mě, komu by toto enduro kolo nevyhovovalo. Reign 27,5 díky jeho bytelnosti obzvlášť ocení jezdci, co jezdí hodně často, závodí, zavítají i do bikeparků a kteří často demolují běžný materiál. Přitom se ale jedná o stroj, který vás nepřipraví o zábavu na běžných středně náročných trailech a při prostém brouzdání lesem. Každopádně pravdou zůstává, že specifickou geometrii a aktivní odladění ocení zejména mírně až značně pokročilí jezdci, kteří dokáží z tohoto stroje vytěžit maximum.

Jaký osud čeká kolo pro dlouhodobé testování?

Jak jistě dobře víte, redakčním kolem pro dlouhodobé testy komponentů i výdrže samotného rámu je RB IQ 575, které snad již brzy „převlékne kabát“ a jeho základ nahradí rám RB Bandit 675. Vedle něj jsme si ale na dlouhodobé testování domluvili ještě zde popisovaný Giant Reign 27,5 1.5 LTD a dříve testovaný Specialized Stumpjumper FSR Expert 650b.

RB frčí dál a už se těšíme na nový rám, Specialized bude sloužit pro testování vybraných komponentů a malé „komponentové“ hrátky, Giant Reign 27,5 bude naopak hrát ústřední rolí v „příběhu jednoho kola“. Mikuláš jej má vybraný a objednaný přímo na sebe, dle svých představ a požadavků. Bude s ním jezdit v zásadě jen on, protože s jeho výškou postavy se měřit nikdo z nás nemůže. Bude si ho také postupně ladit, jako by to bylo jeho osobní kolo, což chceme podrobně mapovat a takto vám zprostředkovat onen reálný příběh.

Příběh, který pro vás může být vodítkem, či inspirací co a jak má smysl na kole měnit když něco odejde, nebo když jen budete mít touhu něco změnit. Začínáme vlastně hned teď.

První, co Mikuláš měnil byly gripy a hned na to teleskopická sedlovka RockShox Reverb, která není špatná, není ale dostatečně dlouhá pro jeho postavu a zvolenou velikost rámu L. Proto na její místo záhy putovala zbrusu nová sedlovka Giant Contact SL Switch se zdvihem 150 mm, která již plně pokryje Mikulášovy nároky. Dále se měnily pláště, budeme si hrát s bovdeny atd. Nebojte, o všem vás budeme podrobně informovat.

GIANT Reign 27,5 1.5 LTD - TEST

GIANT Reign 27,5 1.5 LTD (2016)
Rám ALUXX SL Aluminum, Maestro Suspension
Vidlice RockShox Pike RC Solo Air, 160 mm, Custom 46 mm offset
Tlumič RockShox Monarch Plus R DebonAir
Zdvihy P/Z 160/160 mm
Řazení Shimano XT(1×11)
Přehazovačka/Přesmykač Shimano XT Shadow+ (new)/není
Kliky/Napínák Shimano XT (32 zubů)/MRP
Pláště Schwalbe Hans Dampf Performance (27,5×2,35″)
Náboje/Ráfky Giant Tracker/Giant P-AM2
Řídítka Giant Contact SL DH (800 mm)
Představec Truvativ
Brzdy Shimano XT (disky 200/180 mm)
Cena 89 999 Kč (model 2016) – www.giant-bicycles.com

Foto: Vadym Shapoval

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky
  • ONdra Kropáč

    Štěpáne děkuju dnes to máš. Máš ji mít.
    Fotky nálada barva akce a povedený kolo. Srovnání s Banditem bude těžký. Tohle kolo čistě na oko (nad tabulkou geo) nakreje sebenadrbanější fenu (škálu použití). Dík za fotky závěrka kompo barvy ostrost momenty – mě se líbí. Giant by Vám měl poslat Mikulášský balíčky.

    • Díky, ale poklona patří hlavně Mikulášovi za test a Vadymovi za fotky. A s použitím máš pravdu, i když co jsem já osobně jezdil na Reignu, tak můžu říct, že je sice skvělý, ale nemyslím, že by to bylo kolo pro každého, podobně jako Bandit 675. Každé kolo přitom sedne někomu jinému, ale obě jsou parádní.

  • Petr

    Můžete se prosím mrknout na tlumič na 2 věci: (1) jaký je to tune – M/M nebo jiný? (2) kolik bottomless kroužků je v něm nastrkaných? Diky!

    • Mikulas

      Ahoj, je to opravdu M/M. Ale dovnitr jsem se nedival.

      • Petr

        Díky! Mě trochu překvapuje, jak všichni říkají, že na dorazy nechodí. Já jsem nakonec při svých cca 76kg skončil u dvou použitelných konfigurací s Monarch Plus Debonair M/M (tj. přesně to, co tam máte vy) – pro Reign letošního roku. Jedna konfigurace je 250psi a 6 bottomless kroužcích. Ta je fajn na běžné ježdění, ale při více DH pojezdech tam cítím, že to přeci jen prostřelí přes střed příliš rychle a na konci je cítit hrozně prudký nárůst odporu. Na doraz to teda nejde (toho jsem se zbavil cca při 4 bottomless kroužcích), ale speciálně na sjezdových tratích, když je tlumič už v kompresi a ještě za tím následuje řekněme metrový drop, tak to je cítit pořád nepříjemně. Druhá použitelná konfigurace je 230psi a 8 bottomless kroužků, tedy maximum. Přijde mi to, že už je to trochu tupější na jemné nerovnosti při nižších rychlostech, ale zato se výrazně zlepšil ten bezedný pocit i na místech, kde mně těch 6 kroužků připadalo nedostatečných. Ale těch 8 kroužků už mi přijde fakt extrém… proto se ptám. Je taky fakt, že to honím v Rakousku na sjezdových tratích, kde moc lidí jinak než na sjezďácích nepotkávám.

        Jinak souhlasím, že navzdory papírově poněkud extrémní geometrii je to kolo krásně univerzální – tahám za ním i Croozer s dětmi do školky. ;-)))

        • Petr

          Teda ještě drobnost, těch 230psi a 8 kroužku, co tam mám teď, dává SAG 25%.

        • Mikuláš

          Uff, tam se ještě někam vejde vzduch s tolika kroužkama?:) Po dorazech chodím na většině kol chronicky, takže mě příjemně překvapilo, že tady u Reigna k tomu poznatelně nedošlo (SAG 30%). Kolo jsem ovšem netestoval v bikeparku. Vzhledem k tomu, že bude tento Reign testován dlouhodobě, třeba ještě na ladění tlumiče dojde a případně napíšu poznatky. Zkoušel si zrychlit odskok mimochodem? Třeba se ti jenom tlumič nestíhá vracet a zatlučeš ho do dorazu…

          • Zdeněk Marek

            Mohl bych znát Vaší výšku? Já mám 193, což je v tabulce velikostí přesně mezi L-XL.. Dá se s tímto tlumičem i postavit do pedálů? např. u Trek Slash je to jako zkusit prošlápnout houbu.. Děkuji. Jinak opravdu pěkné fotky a článek..

          • Mikuláš

            Ahoj Zdeňku. Mám 195cm, ale jak píšu v článku, zvolil jsem velikost L. I tak je kolo velmi prostorné. Záleží jakým stylem jezdíte a na jak velkých rámech jste jezdil dříve – nemůžu bohužel poradit takto přes internet. Zkuste si někde kolo půjčit, nebo půjčit nějaké geometrií podobné (minimálně s podobnou hodnotou Reach a rozvorem). Do pedálů se postavit určitě dá, ale u kol této kategorie je to vždycky kompromis. Reign je nicméně příjemně stabilní i pod šlapáním. Opět doporučuji si zkusit více kol pro porovnání…

          • Petr

            Právě že mi těch 8 kroužků přijde už jako hodně velký extrém. Jediné, co mne uklidnilo, je, že Fab Barel prý jezdí 7 kroužků, takže nejsem jediný, kdo s těmi velkými komorami má očivitně velký problém ;). S odskokem jsem si samozřejmě hrál a to, co tam teď mám, je co považuji za optimum na drnějších dopadech, aby to kolo bylo stabilní. Snad se jednou dostanu k ShockWizu, abych si to mohl pořádně objektivně proměřit ;).

            Jinak ještě pro info: já jsem kupoval kolo tady v .at v Giantím obchodu, kde mi jako součást prvotního nákupu upgradovali Monarcha na Monarcha Plus. Ještě jsem si jich několikrát pro jistotu ptal, jestli Giant nemá nějaký custom tune tlumiče a dušovali se, že všechno jsou to stock M/M. Protože možný zdroj problému by ještě mohla být vysokorychlostí komprese, kterou ale na Monarchu ani Monarchu Plus člověk externě nenastaví a na to hrát si se shim stackem nemám dost znalostí…

  • Giant

    Tohle je silne prepisknute kolo.
    65° uhel a v M_ku razvor 119 ?
    Je to ani ryba, ani rak. Ani AM, ani DH.
    To uz radsi koupit ciste DH kolo.

    • Petr

      Není – krásně se s tím dají vybouchat i stoupání, která mám problém dát na XC kole – předek se vůbec nezvedá a jediný limit jsou plíce. To mluvím o prudkých úsecích přes kořeny v okolí Grazu, tak odhadem 35%. Samozřejmě, že to není 9kg XC stroj, o tom žádná, ale na druhou stranu na trénink taky člověk nepotřebuje to nejlehčí kolo. A naopak se s tím člověk vůbec nemusí bát na sjezdové tratě – a jediný limit tam je pud sebezáchovy, kdyby sis třeba někdy chtěl dát černou DH/Extreme na Schöcklu 😉

      • ONdra Kropáč

        Je to kolo, kde nehledáš trať, ale rovnou jedeš tam, kde už jiný kolo trápíš a nemaj tam lanovku. Kdo bydlí v podhůří využije. A že pak chceš další kola na rychlý svezení, když v horách napadne první sníh je pochopitelný. Taky už s podobnou geometrií nejezdím každej den, ale pár měsíců je to neskutečně zábavný. Nevyhejbat se větším překážkám kdekoli. Po prvním roce to pak člověk veme rači už jenom do větších kopců. Hendikep to podle mě nebude, jen vláčnější ovládání časem člověk rád prostřídá s něčím pohotovějším na čem terén ještě klade odpor…Tyhle kola pořád umí tři vertikální km/den.

    • Pavel Schwarz

      Lepší je kolo nejprve projet a potom honotit. Náš názor: http://www.frbikes.cz/a/2523_test-giant-reign-27-5-2-ltd-2015.html

  • Al

    Na té zadní stavbe je pod vedením brzdové hadicky ochranná nálepka nebo se mi to jen zdá? Na fotce je to zhruba uprostred jak jsou ty sponky na držení hadičky.
    Pokud je to už z vyroby přidané tak už asi zjistili že ta hadička pri práci zadku lehce jde bokem, smerem ven z rámu a odirá to perfektne lak az na holej hliník. Než jsem si toho všimnul tak sám sem to prošoupal až k tomu hliníku.

    • Mikuláš

      Ano, je tam od začátku průhledná nálepka. Dobrý tip, budu si na to dávat pozor.

  • Pavel Schwarz

    Ahoj, už těšim se na svýho oranžáka. PS: váha v originál set-upu?

    • Honza79

      Velikost M 13,94kg bez pedálů

  • Zbyněk

    Můžu se zeptat, jestli už se nějak podařilo vyřešit drnčení bovdenů v rámu? Díky

  • tomas

    ach nadhera… ja sa taham na Reign 2ke 2012 a je pravda ze vsetko co by som upravil na svojom je uz v revival 27.5″ Reign-och viacmenej vyriesene rovnako ako by som si predstavoval.

    Meram 194cisel a tiez som bral L-ko (ajked by som tabulkovo mal mat XL a je pravda ze je to na hrane – dlhsia sedlovka poriesila chybajuce 2-3 cm vysunutia sedlovky)

    Avidy som hned vymenil za shimano deore brzdy a zvacsil zadny kotuc, origo raidy a predstavec ostali rovno v obchode za RENTHAL fat bar a Truvativ predstavec.
    Pak si dal s nimi Giant s Reign-mi na rok pauzu a premyslal… vykaslal sa na fox (imho rock shox na sebe znatelne zapracovali a servisovat foxy…) a poriesil presne to co by som si predstavoval (pri mojich preferenciach – dolekopcom si to uzivam do kopca sa treba dostat aj ked neni po ruke lanovka alebo ochotny sofer)..
    Polozili vidlicu, doladili geometriu pri prechode z 26″ na 27,5″, avid nahradili shimanom, trojtac nahradili dvojtacom plus spodne voditko a v zaklade dali chranic na zadnu stavbu a spodok.. Zadna stavba mi prisla tuha uz z mojim obyc rychloupinakom, teraz to musi trhat korene, skaly…

    Jediny problem ze cena poskocila… Hold za 35k ani po sezone uz podobne ladeny bike neni.. kor takto dotiahnuty na takmer ideal enduro….

    Tak len slintam a snazim sa uchlacholit, ze tie kriklave farby su na prd.. Dnes ma uz hold hypoteka a rodinny rozpocet nepusti..
    Priznavam bez mucenia, na zachode mam odlozene fotky Reign 27.5 2 LTD (2015) a obcas sa zasnivam ake by to bolo keby som manzelke nenaletel na slub manzelsky 😉

  • Karel Říha

    Ahoj, 14 dní jsem majitelem Reigna 2 LTD 2016 ( žluťák), tak přidám svoje zkušenosti, jen podotýkám nepříliš zkušeného bikera 🙂 Předtím jsem měl Giant Trance 3 2014. Před koupí jsem měl půjčenýho Reigna 2015 z FR Bikes ( za což děkuji), takže jsem si především vyzkoušel jak kolo jede oproti Trancu do kopce a po rovině z čehož jsem měl strach. Rozdíl není nijak zásadní, naopak se mi zdálo, že co se týká prudkých technických výjezdů, tak je na tom Reign lépe. Při sjezdu je na tom Reign samozřejmě o dost líp, lepší tlumení a brzdy jsou znát, stejně jako teleskop sedlovka 125mm. Při mojí výšce 186 cm (velikost kola L) mi při sjezdech úplně stačí těch 125mm. U Trance jsem měl 100mm sedlovku a při prudkých sjezdech jsem musel ještě laborovat s rychloupínákem a sedačku dávat ještě níže, neb mě jináč kopala do zadku, což byla otrava.
    Co mě teda zklamalo, tak při převzetí nového kola jsem zjistil, že tlumič Rock shox monarch nemá páčku lockoutu i když dle ofiko informací měla být a těšil jsem na ní, protože na Trancu jsem měl tlumič také bez lockoutu a během dloooouhých výjezdů letos na Gardě mi docela chyběla. Každopádně pohupování tlumiče při stoupání je celkem decentní.
    Co mě potěšilo, tak kolo “ naživo“ vypadá o hodně lépe naž na fotkách, měl jsem strach z té žluté barvy, ale i ostatním se líbí a hlavně barva nejezdí že? 🙂
    Velký nezvyk širokánská řidítka, uvažoval jsem o zkrácení, ale jezdím teď každý den a asi jsem si zvyknul. Jenom se hůře vejdu mezi stromy, tam kde jsem se v poho vešel s Trancem, tak teď štrejchám.
    Co se týká brzd, tak ještě si nejsem jistý. Samozřejmě nejsou ještě asi plně zajeté a zadní je navíc asi lehce zavdušněná, takže zkusím odvzdušnit a uvidíme. Zatím jsem od nich čekal víc ( půjčený Reign 2015 brzdil lépe), ale skutečně je budu muset ještě poladit.
    Přední vidlice je super, oproti 140mm co jsem měl na Trancovi, obrovskej rozdíl ve sjezdu. Zatím ještě bojuju s nastavením. Mám tam zatím jeden token a chodím na doraz ( mám 91 kg), tlak bych zatím asi zvyšovat nechtěl, tak zkusím přidat ještě jeden token a uvidíme. Každopádně kamenité pasáže se staly mojí oblíbenou disciplínou. Ale zase překvápko, vidle nejde úplně zamknout, takže při spurtu ve stoje se pohupuje, ale nic dramatickýho.
    Pláště schwalbe se mi zdají celkem jako dobré univerzály a ani jsem je ještě neprorazil, což bylo v různých testech často zmiňováno a to jsem celkem valil přes kameny z Kletě, nebo Kluka ( oblíbené kopečky na Českobudějovicku). Na rady zkušených, ale asi dopředu dám Minionku, měl jsem jí na Tranci a byla to dobrá volba.
    Dvojpřevodník si nechám. Jelikož nemám závodní ambice a nehoním každý gram na kole, tak mi to přijde jako výhodnější. Půjčený Reign 2015 měl jednu placku a moc mi to nesedlo, při prudkých změnách profilu tratě jsem se mohl ucvakat přehazovačkou a při sjezdu mi chyběl těžší převod.
    Velkej pozor je třeba dávat na snížený střed kola, štrejchnout šlapačkou není vůbec velký problém a některé zatáčky jsem musel začít jezdit trochu jiným stylem, stabilita kola je ale výborná.
    Pozor ještě na jízdu bez držení řidítek v pomalé rychlosti, už cestou z prodejny jsem si chtěl rozepnout bundu a málem jsem hodil tlamu, neb se mi nečekaně rozkmitalo přední kolo. Přeci jenom jeho revírem jsou rychlé sjezdy a ne plácání se po chodníku 🙂
    Celkově jsem s kolem spokojen, až vychytám zmíněné mouchy, tak to bude pro mě ideální univerzální bike.

  • Pingback: RockShox Reverb – Nová Generace Přichází | Svět Cyklistiky | Cycling World()

  • Tom

    Ahoj měřím 180 cm delší ruce a nohy.Mam problém ..mám pocit že toto kolo je nestabilní. Ty široká řídítka a ten úhel předního kola dopředu mám pocit že při pomalé jízdě spadnu a nesedí mě řízení.. Je to normální pocit ?Třeba u Trance mě kolo sedi?

  • Tom

    Ahoj měřím 180 cm delší ruce a nohy.Mam problém ..mám pocit že toto kolo je nestabilní. Ty široká řídítka a ten úhel předního kola dopředu mám pocit že při pomalé jízdě spadnu a nesedí mě řízení.. Je to normální pocit ?Třeba u trance mě kolo sedí?Co stim??

    • Ahoj, Giant Reign je posedem a hlavně řízením hodně specifický bike. Dlouhý rám, hodně položená vidlice, nízká hlava a větší odsazení korunky vidlice, což má za následek kratší stopu kola. Tzn. v nízké rychlosti je řízení relativně živé, s rostoucím tempem naopak vysoce stabilní. Je dost možné, že ti kolo prostě nesedí, tento set-up rozhodně nemusí vyhovovat každému. Giant Trance je stavěn o poznání jinak a je v tomto směru jezdecky univerzálnější. Pokud řešíš koupi, možná by stálo za to počkat na novou generaci Giant Trance 2017, kterou jsme již testovali a je skutečně parádní. Reign je zkrátka a bez urážky, kolo pro profíky, Trance pro širokou veřejnost cyklistickou.