Author Patriot Evo Team – v sedle (Los Tomanos)

Author Patriot Evo team-LT-startO Patriotu Evo bylo napsáno už mnoho, snad každý ho měl na test (Author Patriot Evo – test / Zvoloušův pohled) a každý o něm básnil. Jenže, je tomu tak doopravdy? Je to vážně tak dobré kolo? Není to jen dobře udělané PR od Authoru, kterému podlehli i kolegové z BikeAndRide.cz?

Text, foto a video: Los Tomanos

Aneb: „S kamarádem se tak dlouho špičkuješ a než se naděješ, máš domluvené kolo na víkend.“ (Díky Štěpáne za kontakt, díky Járo a díky kluci ze skladu Author!) Schválně píšu že na víkend, ne na test! Tenhle víkend nebyl testovací, šlo jen o to se na kole projet a v hlavě si srovnat jaké vlastně je a co umí.

Nenapíšu vám jakou má geometrii anebo z jakého materiálu je rám. Krom toho, že je to hliník a ne karbon. Jestli tohle všechno chcete číst mrkněte na stránky Author.eu a nebo se zeptejte pana Googla, respektive si rozklikněte naše testy (Author Patriot Evo). Já vám popíšu, jak se mi na kole jezdilo a co bych na něm já osobně změnil. Možná jsem měl na začátek napsat varování o subjektivním hodnocení, možná. Teď už ale k víkendu!

reklama

První den jsem kolo vzal na společné sžití se na traily okolo Točné. Seděl jsem na něm v ten moment poprvé a nestačil jsem se divit. Patriot pro mě neuvěřitelně jede a jde za pedálem. Když ho rozjedeš, jede, pořád jede. Hlavou mi jede info: „Mno oukej, jedem po asfaltu, tam jede vše…“

Jedeme pěšinkou podél potoka směrem k letišti a ani tady mě Patriot nenechal ve štychu. Ztrácím na kamarády jen díky své blbosti a neznalosti terénu v tomhle směru 🙁 Přesto, cobydup jsme na Točné a jedeme dál. Zatáčky pod letištěm se snažím letět, dokud mi dávkovatelnost brzd neudělala škrtátko na trenkách! Brzdy jely v režimu: „Nepřibrzďuji – nebrzdím – smyk.“

Dobře, nebrzdí to jak jsem naučen ze svého kola. „Fňukám…“
Jede se dál! Osobně nematuruji, zato pouštím trail za maturitou. GPSka pak ukazuje pěkných 40 km/h. Trošku to na těch kamenech drncalo, ale nebylo to nic strašného, prostě tak jak mi to sedne.

Ono mi celkově kolo sedlo hned od prvního nasednutí. Ovladatelnost Patriotu Evo byla velice dobrá, nejedeš na žádných štaflích a nebo na vidlí nakoplém choperu. Na kole neseděl představec, na můj vkus byl moc dlouhý a nelíbilo se mi ani sedlo. Tenhle kousek by si, dle mého, zasloužil roli v nějakém zvráceném východoněmeckém porno filmu, jako příkladný mučící nástroj 😀 Ale je to jen sedlo. Každý má jiný zadek a vyměnit ho vážně není problém…

Author Patriot Evo Team je o galaxii, možná i o dvě dál než byl Cult. Proto veřejně přiznávám, že se mi ho vůbec nechtělo vracet a že bych se za Patriota doma rozhodně nestyděl. Tak silný ve mně probudil pocit patriotismu! A teď vidíte, že občas se dá věřit i tomu, co píší média.

Foto: Los Tomanos

Author-Patriot-Evo-Team-LT-01 Author-Patriot-Evo-Team-LT-02 Author-Patriot-Evo-Team-LT-03 Author-Patriot-Evo-Team-LT-04 Author-Patriot-Evo-Team-LT-05

Foto: Štěpán Hájíček
Author Patriot Evo - TEST

Author Patriot Evo - TEST

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky
  • PetrM

    Měl jsem EVO půjčené na Singltreku pod Smrkem a mohu říci, že super poježdění. Znatelně mnohem lepší než na Patriot Trail, co tam také půjčují. Nebe a dudy…
    Jen co se mi zdálo, že převody 1×11 jsou dělané víc do terénu, než abych si s nimi dal např. 30 km kolem přehrady po asfaltu s partou lidí na MTB.

  • ONdra

    horska kola sou do terenu s lidmi na mtb se jezní na trail silničce :DDD maňana
    Maraton rampušák např. bude do pěti let vývoje kol a masovýho ježdění na cyklokrosový…
    i závoďáka uvisíš na 32/11… když ho před tím vezměš na svůj trail 😉 – tested on human

    • wilda

      • Ondra

        To mi ještě nikdo neřek :DDD
        myslet při konzumování spotřebního zboží muháááááááááá
        jeee áááááááááá tyjo to je krásný
        No jo no kolo je dobré z důvodů a b c na stupnici od jedné do šeti má osum a ano ty ho musíš mít, máš rozum abysi to pohopil… a půjčí ti kde kdo
        ale dík je to krásný
        vy se opravdu bavíte jenom tlacháním o tom který kolo je dobrý??? :)))

  • F12

    Výborně. Po roce musím říct že super kolo. Jede fakt dobře. Ze začátku jsem ten pocit neměl ale ani to nebylo 3C Maxxisy jako mojí netrénovaností. Sedlo šlo pryč hned za černo červené, představec až když jsem se rozkoukal ze ne tak mohutný Funn Funduro a řidítka taky širší. Když to vidím na tom videu tak mě to utvrdilo, že změnit kokpit i kvůli vizuálu bylo omnoho lepší.

    • Tomáš – Los Tomanos

      sedlo by šlo pryč asi hned, na tohle kolo mi prostě nesedlo. Kokpit si taky každý ladí sám, podle zvyku. Rodla mi ani nevadila, jako dlouhej představec. Jestli se neptletu, není ani lehkej… na svém kole vozím starej 50mm RaceFace a rodla Funn Fatboy zařízlá na 750mm

  • Jonas

    Před týdnem a něco jsem si koupil ještě AGang Patriota 2014 ve verzi 2.0. Naprosto super bajk, i ve srovnání se Specialized Endurem 2014! Zezačátku mi dost zajížděla sedlovka, ale byla „jenom“ moc volná objímka, jinak vše neskutečně sedí k mojí postavě a mému stylu.
    Patriot jako bajk a rám jsou už od začátku prvních testů a prototypů naprosto parádní.
    A patriotismus!

    • Ahmed

      Patriotismus sem netahej to bys tomu kolu křivdil.

  • LuboSKA

    nojo, Tommanos byl v karliku, a jestly pak na konci jel korejtkem?

  • Kamil Holub

    Není Patriot jako PathRiot… 😉 😀

    http://www.ghost-bikes.com/bikes-2016/bike-detail/5300/

    • Petr
      • Kamil Holub

        První…??? 1992, mě bylo 12 a chtěl jsem ho mít. Nebo Mika, komplet na Shimanu DX…!!! To byly sny. 😉

        OLPRAN Patriot

        • Petr

          Myslím si, že „Mike“ byl i v XT jako Top model ve zlaté a jméno podle Mika Klugeho. Tehdejší „německé star“.
          Ale to jsme jinde. Na rozdíl od Vás jsem Olpran v té době nikdy nechtěl.
          Proto se v tom „až tak moc“ nevyznám … 😉

          • Kamil Holub

            Jasně, hliníkový Mike ve zlaté. Byl na XTču i DXku. U nás v krámě stál ten DXovej, myslím, že tak za cenu někde kolem 16.500,- Kčs. XTčko stálo přes 18tis. Kluge, ale třeba i Katka Neumannová na nich jezdili v ME. A v záplavě těch nesmyslných Velamos ATB, U.S. Cycles na Sachsu 3500 nebo Ret na Sachsu 5000 to byly na tu dobu zajímavá a velmi kvalitní kola. Proto jsme po něm toužili… Doma listujíce papírovými katalogy Shimana z počátku 90tých let.

            Ještě vyšší level byl Answer Manitou visící na stěně nad prodejním pultem,…za 55.000,- tehdejších Kčs. Ale o tom snad nešlo ani snít. Tady by mi rozuměl hlavně Štěpán… 😉 Ono taky záleží, kolik Ti/Vám v roce 1992 bylo let, podle toho by se dalo soudit… 😉 🙂

            Nicméně tady šlo hlavně o hlášku, že první Patriot je jen jeden – Author… Ale kdeže, už dávno před ním jiní. 🙂

          • Petr

            Ještě že se to nejmenovalo Olpran Katka.

            V 92′ rovných 25. Líbil se mi Diamond Back DBR Axis TT a nebo Marin Team Issue. Nakonec jsem si po „S“ Hardrock sport (hrozná zelená, biopace a velikost 600 na 183 cm 🙂 , koupil „leštěný“ Heavy Tools Alu HT Pro na XTR. K němu pak za vydělaný „mařeny“ Mongoose Amplifier FS s AMP vidlí. Člověk tehdy „žil jen jednou“. (Dneska se taky říká: „žiju teď“. 😉 ) „Zpátky ke kořenům!!“ 🙂 🙂

            Jsem ale rád, že jsem se dočkal fungujících kol, která umí vymyslet český kluci a na zahraničních výstavách je očumují „špehové“ od jiných značek. V tom cítím skutečný „patriotismus“.

          • Kamil Holub

            A máme jasno… 😉 Zatímco já dostával trapný kapesný od rodičů, Tys vydělával řekněme cca 4.500,- Kčs měsíčně. 🙂

            No já vysomroval nějaký šišky nejprve na novýho Amuleta, potom použitý GT LTS-1 (dodnes je mi líto, že jsem ho pak prodal) a ježděného Garyho Fishera Joshua F4 (toho mám dodnes).

            Nemám s Authorem problém, jako jiní. Ale z českých značek, vyrábějících fungující kola je mému srdci mnohem bližší RB a pan Bartosz než pan Havlena…

          • Petr

            A víte co mám doma? Postavený rám RB Fun Pro s Fox Float R … .

            Bratři Havlenové mohli dávno „danit“ zisky v jiných „rájích“ a bezvadně prodávat kola jen v zahraničí. (Doma je vždycky „peklo“ když se ti daří 😉 ) Pro cyklistiku v ČR jsou hodně důležití a buďme rádi za ně. Nic nikomu neukradli, nikoho neošidili, nedostávají žádné dotace z EU a přesto má mít někdo s „Authorem“ problém ? Nechápu.
            Když přijedeš „ven“, každý si hýčká své. Ale u nás?

            p.s. vydělával jsem za 10 hodin v práci a spaní na matraci v dílně. Live is live 😉