WIMB – GPS tracker pro zabezpečení kol

WIMB – GPS tracker - zabezpeceni kolPředstavte si situaci, kterou již bohužel zažilo mnoho bikerů: jedete na výlet s kolem, někde zastavíte u restaurace nebo obchodu, kolo necháte pár minut bez dozoru a po návratu na místo šok! Kolo nikde! Doposud vám v takovém případě zbyly jen oči pro pláč, již brzy byste ale díky projektu WIMB mohli dostat své kolo zpět!

WIMB – GPS tracker - zabezpeceni kolJe to zcela prosté a vlastně se to samo nabízí vzhledem k rychlému rozvoji komunikačních technologií, miniaturizaci a implementaci satelitního určování polohy pomocí GPS do všech možných i nemožných přístrojů. Co je vlastně jednodušší způsob zabezpečení, než ukrytí malého GPS sledovače (GPS tracker) do rámu vašeho kola, který v případě odcizení aktivujete, nahlásíte ztrátu operátorovi a ten se ve spolupráci s policií a bezpečnostními agenturami postará, aby byl zloděj dopaden, potrestán a vaše kolo se vrátilo tam, kam patří. Tedy k vám domů!

WIMB – Where Is My Bike (Kde je moje kolo)

Tak přesně s touto myšlenkou přišli nedávno dva „kluci z Česka“, Michal a Petr, kteří nezůstali jen u „hospodské povídačky“, nýbrž se vzchopili, zasedli k pomyslnému rýsovacímu prknu, připravili prototyp, promysleli strategii a rozjeli celý projekt formou start upu či chcete-li kick starteru – podpořit je můžete na webu HitHit.com

Nyní je již celý projekt v plném proudu a na začátek dubna 2015 je naplánován start prodeje a spuštění celého evropského systému. Vše vypadá velice pozitivně, jak tomu nasvědčuje optimisticky naladěný vzkaz jednoho z tvůrců, Michala Václavoviče, po návratu z londýnského veletrhu:

19.2.2015 – „Na veletrhu v Londýně jsem se setkal s nadšeným ohlasem a přijal mnoho objednávek na náš GPS tracker. Počínaje 1.4.2015 jej tedy můžeme vrhnout na trh, k sehnání pak bude na pultech našich dealerů. Toho dne se do ostrého provozu spustí i příslušná služba monitoringu v rámci celé EU.“

reklama

Jak to začalo

Začátek projektu byl až bolestně jednoduchý. Michal hledal novou výzvu a zeptal se kamaráda, zda by neměl nápad. On jej měl, a tak se společně vrhli do tvorby plánu, komunikace s dodavateli, testery, programátory, zákazníky atd. Pro Michala je tento projekt koníčkem i prací zároveň. Oba pánové z vlastních zdrojů financovali dosavadní vývoj, dále ale potřebují pomoc příznivců a budoucích zákazníků – například formou příspěvku na webu HitHit.com

Co je WIMB

Jedná se o GPS tracker, který se umístí do rámu kola, tak aby byl pro zloděje neviditelný (do sedlovky, do řídítek apod.). V případě krádeže majitel nahlásí ztrátu pomocí aplikace a Zákaznické centrum v kooperaci s policií nebo soukromými složkami vyhledá odcizené kolo a vrátí jej majiteli. V tuto chvíli se dokončuje vývoj trackeru, software a aplikace jsou připraveny na 80%. Test s koncovými uživateli jasně ukázal komerční úspěch projektu, jen je potřeba zakoupit první sérii trackerů a doplatit objednaný vývoj.

Zákazník bude mít k dispozici webovou i mobilní aplikaci (Android a iOS) a sám může sledovat pohyb kola, přičemž nejde pouze o prostředek sloužící k zabezpečení. Díky aplikaci a GPS čipu je možné sledovat a ukládat ujetou vzdálenost, údaje o rychlosti, převýšení atd. Počítá se přitom s tím, že se budou služby dostupné v mobilní aplikaci dále rozšiřovat na základě požadavků koncových zákazníků.

WIMB – GPS tracker - zabezpeceni kol

Pokrytí po celé Evropě!

WIMB je celoevropský projekt, proto bude možné sledovat a případně vystopovat vaše kolo či jiný majetek i když budete na dovolené v zahraničí. Kdo říká, že nelze GPS tracker WIMB umístit třeba do kufru, do tašky s notebookem apod.!

Kdo je WIMB

WIMB je ryze česká společnost, která se nebojí obchodovat v Evropě ani ve světě. Dle vyjádření tvůrců: „Myslíme si, že není důvod nechávat prostor zahraničním společnostem. Naopak je třeba ukázat, že v ČR jsou pořád kvalitní lidé a kvalitní nápady. Podpořte nás a uvidíte, že Vaši důvěru nezklameme.“

Proč to děláme

„Chceme založit a rozvíjet novou společnost v České republice, zaměstnat ve finále asi 50 lidí a zase trochu více šlapat na paty lidem, kteří jen zneužívají tvrdě pracující. Proto je naším cílem nejen navrátit zpět odcizený majetek, ale také zajistit právní potrestání zlodějů,“ říká výkonný ředitel WIMB, Michal Václavovič.

WIMB – GPS tracker - zabezpeceni kol

Co za to

Konečné ceny zatím nebyly stanoveny, odhadnout jejich výši lze ale z hodnoty příspěvku a jeho návratnosti na již několikrát zmiňovaném webu hithit.com

Přispět na tento projekt můžete symbolickou stokorunou, osobního poděkování se dočkáte za 250 Kč, ale zajímavější je to výše. 25% slevu na GPS tracker WIMB v dárkové balení dostanete za příspěvek ve výši 500 Kč, 50% slevu pak pokud přispějete částkou 1 000 Kč. Samotné zařízení plus rok hlídací služby po celé EU obdržíte po dotaci ve výši 4 000 Kč, k čemuž náleží i bonus v podobě lahve moravského vína.

Zamyslete se tedy, zda vám takové peníze stojí za klidný spánek a jistotu, že se vaše kolo od vás natrvalo nevzdálí do doby, než jej sami prodáte!

Více technických informací na webu
www.wimb.cz
Podpořit projet můžete na stránkách
www.hithit.com
Zaujalo-li vás toto řešení a celý systém, sledujte stránky BikeAndRide.cz. S tvůrci GPS trackeru WIMB jsme v kontaktu a rozhodně jej budeme chtít sami vyzkoušet ihned poté, jak se dostane na pulty prodejen.

WIMB – GPS tracker - zabezpeceni kolTechnické specifikace
Modem – 2G GSM (EU Dual band)
GPS – 48 kanálů
Procesor – STM32 Cortex
Paměť – Interní flash
Konektory – SMA,USB

Parametry
Battery standby mode – 700 hodin
Battery tracking mode – 50 hodin
Přenos dat – GPRS, USSD, SMS
Akcelerometer (pohybový) sensor
Upozornění (alarmy)
GSM lokalizace v případě použití uvnitř budov
Interní akumulátor li-ion/li-pol
Dobíjení přes USB konektor
Interní GSM anténa
Externí GPS anténa

Rozměry
Šířka – 26 mm
Délka – 250 mm (max)
Kabel antény – délka 0,5 m
Trubkové pouzdro

Startovací čas GPS
Studený start – 45s
Teplý start – 1s

Pracovní teplota: -20°C až 70°C
Vlhkost: 5% – 95% bez kondenzace

Foto: WIMB

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky
  • LP

    Zásadní otázka pro mě. Jak dlouho vydrží baterie? GPS zařízení obecně dost žerou baterku, takže jestli bude třeba tuhle srandu neustále dobíjet, bude to pěkný opruz.. :/

    • Dobrá otázka! Na webu wimb.cz je v technických specifikacích toto:
      Battery standby mode – 700 hours / Battery tracking mode – 50 hours
      http://wimb.cz/index.php/product-information#technicaldetails

      • Petr Duchna Ducháček

        Což koukám částečně odpovídá i na moje dotazy…možná bych technické info dohodil i sem do článku a na Hithit. Sice je tam odkaz na stránky, ale stejně by bylo lepší mít vše na jedné stránce.

        • Hotovo! Technické údaje počeštěny a vloženy do článku!

          Dík, že si mě k tomu vyprovokoval 😀

        • Petr

          Dobrý den,
          co se týče pohotovostního režimu, tak měsíc je dle mých současných informací vzhledem k technologii na hranici možností, pokud s sebou nechchcete tahat příliš objemnou baterii.
          Upozornění pomocí SMS bude součástí služby. Upozorníme Vás na nízký stav baterie či případnou neaktivitu zařízení. Napájení bude na přístupném místě, aby nebyl problém s neustálým rozděláváním kola. Cyklistika je moje hobby, takže si dovedu představit jak nepraktické by neustálé úpravy byly. 🙂

          Petr@wimb.cz

  • Petr Duchna Ducháček

    Zásadních otízek je víc, pokud pominu již položenou dobu výdrže baterie, pak by bylo dobré vědět:
    1. v jakém pouzdru bude GPS tracker – s jakou ochranou – předpokládám IP 56-7, nejlépe však IP 67, voda se dostane všude, dostat často také kolo mejeme proudem vody a občas se bahno a vlhkost dostane i do rámové trubky
    2. Pokud bude pouzdro ve standardu IP, jak bude řešena výměna/nabíjení baterie, připojení konektorů atd.
    3. Přenos dat Bluetooth (Everything is better with Bluetooth)/konektor
    4. Komunikace s modulem při ztrátě (tedy vlastní ukradení) předpokládám přes tel. síť s sim kartou, nebo budete využívat jimý způsob
    5. Fyzická trvanlivost modulu, veškeré elektronické součástky budou dlouhodobě vystaveny vibracím, samotný tišťák je toho schopen přežít opravdu hodně, ovšem dost se obávám o GPS modul, k tomu bude i nutné vhodné pouzdro v kterém bude vše fixováno tak aby vše zůstalo na svém místě i po průjezdu rockgarden….
    Asi toho bude víc ale to je takový základní strojařský výcuc, který mě právě z hlavy napadá a který by měl být na bighitu uveden. Ano myšlenka je to skvělá, to jak dopadne je samozřejmně v rukou pánů konstruktérů a vývojářů appky. Zatím mě to jako potenciálního zákazníka přivábilo, ovšem zatím bych si bez dalších doplnění dalších informací přístroj jen tak z placu nekoupil (nebo zafinancoval na Bighitu). A 1.4 kdy má být modul na pultu je opravdu blízko (na to v jakém stavu je dle fotodokumentace finální výrobek).

    • Petr

      Dobrý den,
      k Vašim dalším dotazům…

      Technická část je záležitostí kolegy, takže ho sem odkážu a on dotazy jistě zodpoví lépe než já. Z obecného hlediska Vám mohu říci, že danými problémy se zabýváme a jsou v různé fázi řešení. Proto prosím o strpení při čekání na odpověď.

      Ke čtvrtému bodu mohu odpovědět,že je nahlášení ztráty řešeno pomocí
      aplikace. Vy nahlásíte pomocí aplikace krádež a ostatní řeší naše non-stop Zákaznické
      centrum (spojí se s Vámi i s bezpečnostmími složkami).

      Petr

      • petr

        PS: GPS modul bude komunikovat v případě pohybu s naším serverem. Tím budeme vědět kde se nachází.

    • Michal

      Zde je má várka odpovědí:
      1 – odolnost vůči vodě je jistota, identifikaci krytí přesně zatím neřeknu, ale chci po výrobci IP-67. Design „krabičky“ není finálně doladěn.
      2 – nabíjení pomocí micro USB
      3 – data se přenáší jen pomocí GPRS a to přímo na náš server, kde jsou k dispozici i Vám. Základní nástroje jako: ujetá trasa, čas cesty, průměrná rychlost i v úsecích, převýšení atd. budou k dispozici. Další budeme dodělávat dle Vašich přání. Souřadnice budou odesílány ve 30sec intervalech, tedy nepůjde o přímou simulaci cyklistických počítačů.
      4 – pokud bude kolo ukradeno, tak nám tuto skutečnost nahlásíte pomocí aplikace či webu (pokud se jako správný indián 🙂 nevydáte na válečnou stezku za záchranu kola) a my jej za pomocí nasmlouvané bezpečnostní agentury či policie vydáme zajistit a navrátit. Tato služba je součástí měsíčního poplatku.
      5 – tuto otázku řešíme v s výrobcem taky, padly zajímavé a osvědčené návrhy, takže bude vše zajištěno. Já osobně chci jistotu nad výrobkem doplnit zárukou 3 roky, ale to je opravdu prozatím předběžné.
      Děkuji za otázky opravdu k věci, líbí se mi, že nad tím někdo konstruktivně přemýšlí 🙂

      • Petr Duchna Ducháček

        Díky za odpovědi. To že jsem se zeptal částečně souvisí s oborem v kterém pracuji a tyto informace mě u článku chyběly.
        Jak jsem již napsal být Vámi dopsal bych je do Vaší kampaně na Hithit. Vždy je lepší mít vše na jednom místě.
        K odpovědím:
        k Bodu 3. Pokud tedy budu chtít vidět svoje GPS, budu muset mít appku v telefonu s připojením k webu s účtem atd. jako je např strava nebo něco podobného určeného jen pro mě (zabezpečené připojení atd.). Přímé připojení k modulu nebude možné? Nebo ano? Pokud půjde o režim záznamu po 30sec v případě pohybu kola, jde o tracking mod nebo stand by (zajištění přepnutí se bude dít automaticky nebo si ho sám zvolím – např. převoz kola na místo ježdění autem/vlakem atd.). Možná by nebylo špatné mít u modulu i zálohovací baterii, která by modul probudila i při vyčerpané hlavní baterii např. sms zprávou na gprs modul. Tak by se dalo předejít ukradení kola s vybitou baterkou.
        k Bodu 4. Bude možné modul provozovat i bez zaplaceného měsíčního poplatku po vyčerpání ročního předplatného v ceně modulu, nebo nejdebože konce Vaší společnosti (i to se může stát, nebo jsem paranoidní blázen co chce mít všechny data svém pohybu jen pod svým dohledem :D)?

        • Michal

          Každý uživatel bude mít svůj zabezpečený přístup a data budou zajištěna. Dle zákona o osobních informacích. Některé Vaše údaje dostane k dispozici jen agentura, která Vaše kolo vyzvedne a bude jej chtít vrátit, případně policie.
          Přímé propojení k modulu nebude možné. Opravdu si neděláme v této fázi ramena na profesionální výrobce cyklo počítačů 🙂
          Pokud klesne energie v baterii pod 25% kapacity, budete o tom informován. Navíc pracujeme na nabíjení za jízdy, zatím malé překvapení 🙂
          Tracker se přepne do stand by módu za 3 minuty bez pohybu. Pokud pojedete v autě, tracker bude aktivován a zaznamenávat cestu. Lepší jak jej vypnout, zapomenout na něj a pak smutně sedět na parkovišti u vykradeného auta s vědomím, že kolo je pryč bezestopy. Můj návrh se opírá o to, že chci kolo zajistit s minimálním zásahem majitele tzv. „blbuvzdorné“.
          Tracker se aktivuje sám hned při otřesu či pohybu.
          Pokud je stracker ve stan by režimu (neodesílá data), 1x za 24 hodin jej zákaznické centrum „propípne“, zda je všechno v pořádku. Pokud by se stalo, že nezareaguje, jste ihned informován.
          Můžete si jej provozovat i sám, jen si vložíte vlastní sim. Poté si nastavíte všechny údaje individuálně.

  • maximus

    Už jen nano sim by to o dost zmenšila. Jinak ale super nápad. Už párkrát jsem něco podobnýho hledal, ale nikdy to nebylo použitelný. Jestli tohle bude fungovat, tak 100% kupuju do bajku.

    • maximus

      jo moment, to není teda jen ta placička? To je celá ta roura? Hm, tak to už jsem viděl a přesně tohle nechci.

      • Petr

        Dobrý den,
        ta „zelená placička“ je zařízení, které umožní fungování produktu. K ní bude nutné napájení, které bude řešeno pomocí baterie. Takže nakonec se bude jednat o předmět vtaru válce, který by měl být lehký a umístěný v některé z čístí kola. Předběžně lze počítat s délkou okolo 15 cm a průměrem okolo 2-3cm. Do rámu tedy půjde pohodlně vložit. Zařízení na obrázku je jen prototypem, takže výsledný produkt dozná drobných změn. 🙂

        Petr@wimb.cz

      • Michal

        zelená placička je tišťák, kde je port na sim, procesor, flash paměť, GSM anténa a sposta dalších drobností, kterým nerozumím. Abych dodržel krytí IP 67, musím to zakapotovat. Aby to fungovalo, musím to napájet. Takže vše bude umístěno ve vodotěsné krabičce v prostoru pod sedlem a zabezpečeno proti posunutí. Nabíjeno USB portem, aby nedocházelo k demontáži sedla při každé nutnosti nabít.
        Ta trubička je pozůstatek z prvního trackeru, co jsme měli v ruce a je jako nástroj k ukázání velikosti. Sami víme, jak tento tracker byl funkční 😀 proto jsme změnili funkční části trackeru, změnili výrobce a dostali jsme novou „zelenou placičku“, která na rozdíl od původní funguje. Jen ještě neměla vlastní krabičku, tedy pro srovnání jsme použili tu starou.
        Díky vývoji, co na zařízení dle zadání výrobce v EU provedl, je funkčnost zaručena.

        • maximus

          Dík za odpověď. Trošku je to zklamání. Čekal jsem právě velikost jen onoho tišťáku plus tu malou baterku. Válec 15cm nevím, kam bych nacpal na kole. Myslel jsem, že se konečně někdo v době miniaturizace pokusil udělat to opravdu malinký. Ten port na simku by mohl být menší právě díky použití dnes obvyklé nano simky. Je tak o 70% menší. Taky si i přes přítomný USB port nedokážu představit, kde bych ho vyvedl abych to nabil. Moc fandím aby to makalo jak má a fungovalo to, ale tohle je pro mě bohužel pořád nepřijatelně veliký zařízení. 🙁

          • Petr

            Dobrý den,
            děkujeme za zpětnou reakci. Vaše podněty jsou hodnotné a určitě se ve vývoji zamyslíme i tímto směrem. Dle hesla více hlav více ví. Z Vašich reakcí tipuji, že máte nějaké speciální kolo, takže o případném provedení na míru bychom se spolu museli pobavit skrze maily. Nevím, jak budeme flexibilní v tomto ohledu v průběhu nejbližších měsíců, ale do budoucna rádi vyjdeme vstřic, pokud to bude v našich silách.

            Petr

  • Kubajs

    tak nápad super, držím palce aby je nepředběhla jiná společnost, která toto zařízení již před rokem a půl prezentovala v zahraničí

    • Petr

      Dobrý den, děkujeme za podporu. 🙂

      Petr

  • Ubosek
    • Michal

      prosím, objednávejte, když věříte, že je to to samé 😉

      • Karel

        Tento tracker jsme testovali. Jedná se o model, který má hodně mizivé zabezpečení. Nebudu to prozrazovat, ale myslím, že strejda Google by jistě poradil, jak se dá tento tracker deaktivovat.
        Co se týče Vašeho produktu, tak pořád nechápu proč uvodní cashflow. Máte obrovské zakázky, všichni Váš produkt chtějí atd, atd, atd. To je takový problém si půjčit? Nebo tomu prostě nevěříte a chcete, aby se případně popálil i někdo další?

  • F12

    Je v zařízení pohybové čidlo? Tedy pokud kolo uložím do sklepa a přes app půjde aktivovat, ze mi nahlásí pohyb ještě než začne tracking? Ve sklepě zjistím jestli mi kolo ne ukradli třeba za týden.

    • Michal

      v trackeru je „shock“ snímač a akcelerometr. Tedy jakmile se s kolem pohne, ihned dojde k odeslání prvních souřadnic. Proto dostane zákazník funkci „zámek“ Jakmile kolo uložíte, či jen dáte do stojanu, zamknete a pak „zamknete“ i skrze tracker, tak při pohybu kola či aktivaci trackeru budete ihned informován o tom, že je něco špatně. A budete informován Vy, aby se nestalo, že třebas jen ve sklepě děti posunou kolo a nedojela hned zásahovka 🙂

      • Karel

        Chci vidět rychlost zásahu policie při nahlášení krádeže kola. Není efektivnější si ho pojistit?

        • Gabbo

          Neni, protoze vyplacena castka je stejne smesna..

          • Juraj

            U ERV to směšné nebylo, ačkoli levné (ve smyslu „nekup to“ levné) taky ne. Nepamatuju si ty přesná čísla, ale pojištění na 2 roky něco jako 10% ceny kola, a spoluúčast při události dalších 10%. Jestli to je good deal, to ať si řekne každý sám, ale 80% mi směšné nepřijde. A ty podmínky taky nebyly žádný extra scifi – v podstatě stačilo zámek… P.S. Ne, nepracuju pro ně, ani žádnou jinou pojišťovnu.

  • Milan

    Externí anténa GPS je prosím provedena jak? Musí být vyvedena mimo uzavřený prostor-mimo rám, sedlovku?
    Dále, předpokládám že užití s teleskopickou sedlovkou je mimo. Dle toho co uvádíte se do představce nevejde, do řídítek také ne. Další prostor nevdím. nebo máte i jiné řešení v „kapse“?

    • Michal

      bohužel, teleskopická sedlovka je zatím slabina 🙁 pracujeme na ní, ale počítám technické řešení nejdříve za půl roku 🙁

      • Karel

        Vyvíjíte nebo čekáte na dodávku z Číny? Tam se tyto trackery dají sehnat. V těchto pojmech je trochu rozdíl…

        • Michal

          Vidím spoustu otázek, odpovím hromadně:
          Jak zde bylo již napsáno – výroba je v EU. Pokud se nepletu, Čína je stále v jiném světadíle.
          Trackery na kolo se jistě v Číně zdají sehnat. Ani nevím, co by jste tam sehnat nemohl. A tedy hurá do toho! Znám ty trackery a vím, že se poté rád k nám vrátíte, protože budete chtít tracker, co je funkční a stabilní.
          – Pojistit kolo je jistě efektivní. A dokonce za předpokladu, že dokážete pojišťovně že kolo bylo zajištěno, tak Vám i část kola proplatí! Výsledky z probíhajících jednání s pojišťovnami zveřejníme až po skončení, zde nemohu nic slibovat. Ale naším zájmem je, aby kombinace pojištění a trackeru bylo zajištěním Vašeho drahéhu miláčka (kola) na 100%.
          – Rychlost policie může být diskutabilní, uznávám. Možná i proto jsou čerstvě dojednané smlouvy se soukromými zásahovými společnostmi, které rádi a spolehlivě zajistí jakýkoli majetek.
          – My projektu věříme na 100%, dali jsme do něj téměř všechny naše finance a objednat více jak 1000 trackerů není zrovna malá částka. Je mnoho cest jak se k financím dostat, zkoušíme jich více. Kickstarterové kampaně je jedna z nich a ve světě běžně užívaná.

  • pafel

    Náklady na pět let 4500+12*120*5=11700Kč za čínský (na fotkách) tracker:) Za to koupíte, na ježdění do hospody, slušné kolo, zámek a ještě zůstane na pivko 😀 Svůj milovaný bike stejně nenecháte bez dozoru.

    • Petr

      Dobrý den,
      fotografie jsou především ilustrativního charakteru. Výsledný produkt bude vypadat trochu jinak a bude v jiné kvalitě.

      Co se týče Vaší kalkulace – náš produkt není určen pro kola, na kterých lze jet do hospody a zpět. Náš produkt je určen pro zabezpečení kol, která jsou dražší, a která v současné době chrání pouze zámek a případné zabezpečení prostor, ve kterých máte kolo uskladněno/ ve kterých se kolo v dané chvíli nachází. Tedy pokud byste funkci našeho produktu měl vztáhnout jen na levné kolo, tak za 2 000,- jistě seženete něco, co Vás doveze a u čehož máte nižší pravděpodobnost (nikoli však jistotu!), že Vám bude okolo odcizeno.

      Uvedu Vám ale jeden příklad. V prodejně, kde jsem já kupoval to své kolo, mi říkali, že mají dlouholetého zákazníka, který takto řeší své výjezdy. Za dobu, co ho znají, tam již byl pro své dvanácté kolo… Nevím o jak dlouhý časový úsek se jednalo, ale číslo je již dvojnásobné, než které jste mi zde uvedl, a téměř šestinásobné (!), než jaká je odhadovaná prodejní cena našeho produktu. Je tedy na Vás, jak si své kolo (ne)zabezpečíte,neboť také tato čísla, posuďte sám, již mají určitou výpovědní hodnotu.

      A souhlasím, že svůj milovaný bike člověk nerad opouští. Ale když jedu na celodení výlet, řekněme třebas 100km, a po cestě potkám nějaký zajímavý hrad, zámek či muzeum,, tak jsem na vážkách, jestli si zaplatit prohlídku, nebo jestli si nechat zážitek ujít. Teď už výáhat nebudu muset, neboť pravděpodobnost, že o svého „miláčka“ přijdu, je nízká.

      Petr

  • Zano
  • Myšák Bednář

    Právě tento produkt mě napadl před nedávnou dobou. Zamezit krádežím a v případě odcizení vystopovat kolo přes GPS. Bohužel jste byli kluci rychlejší 🙂 Přeji, ať Vám to vyjde 🙂

  • Pingback: WIMB – GPS tracker pro zabezpečení kol | Horská kola - dopravní prostředek do města i do hor()

  • Tibor Píš

    Osobní zkušenost se zařízením i majitelem:
    Zakoupili jsme tři Wimby, jeden z nich namontovali do rámu kola, jedinou možností byl zavést jak GPS tak GPRS do rámu, protože v plastu jsou kontakty zalité do silikonového tmelu a délka kabelů neumožňuje dostat alespoň GPSku ven, míst kde se dá schovat tělo zařízení zase tak mnoho není. Nicméně po montáži všech čidel do rámu, která je možná (ovšem snižuje citlivost GPSky) a zaregistrování Wimbu je toto zařízení stále v Brně a není způsob jakým lze zařízení rozchodit, takže je nutné jej znova demontovat a odeslat k Vám na opravu. Mezitím, jsem spustil druhý Wimb, který jsem nějakou dobu vozil v autě abych viděl jak reaguje, že se probudí a zaregistruje pohyb po 15minutách jízdy, kdy jsem 8km daleko od původního místa (parkoviště) a na mapě vidím že je Wimb stále na parkovišti, jsem kontaktoval pana Václavoviče, který sliboval že dá dopořádku.. dal.. informace o pohybu mi chodily každou půlminutu i když byl Wimb v autě a bez pohybu ( za noc mi přišlo 350 zpráv a nedaly se vypnout, takže jsem se krásně vyspal), toto odůvodnil tím že senzor pohybu je příliš citlivý a je potřeba jej seřídit ( opět odeslat na servis), samozřejmě toto mělo vliv na výdrž baterie (1 den). Třetí Wimb jsem již neměl chut ani testovat a požádal jsem pana Václavoviče o vrácení kupní ceny, ten po argumentech které zde uvádím toto akceptoval a dohodli jsme se na postupu vrácení do 30.6., jelikož se nic nestalo opět jsem jej kontaktoval a vymlouval se že nemá finance, že jeho projekt je startup a prostředky jsou nutné investovat někam jinam, dobře druhý pokus do 15.7. a ejhle opět nic, toto pondělí jsem jej kontaktoval znova a odpověd byla že jistojistě mám kupní cenu na učtu dnes a opět nic.. chcete k tomu ještě něco dodat? Není pak oprávněný názor že je zařízení prozatím šmejd ve stádiu vývoje a pan jednatel jen slibotechna?